مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیروزی بزرگ برای ملت بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی

تداوم راه شهدا فریضه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تاکید بر مقام شامخ شهدا، گفت: تداوم راه و اندیشه‌های والای شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، فریضه است.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۰۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تاکید بر مقام شامخ شهدا، گفت: تداوم راه و اندیشه‌های والای شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، فریضه است.
 
به  گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،عباس پورحسن در مراسم تجدید بیعت با شهدا، افزود: دین شهدا برای امنیت و آزادی کشور باعث شده است هر روز، روز شهید باشد و خود را مدیون این عزیزان دانستن و ادامه راه پر فروغ آنان فریضه ای است که باید همگان به آن پایبند باشند.
وی با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند به نام شهدا، یادآور شد:  گرامیداشت یاد و نام شهدا و تجلیل از ایثارگری های جوانان و آزادمردان این مرز و بوم نباید تنها منحصر به این روز باشد و باید همه ایام سال برای نکوداشت شهدا برنامه های مدونی تهیه و اجرا شود.
پورحسن از جان گذشتگی شهدا برای امنیت و آزادی کشور را عاملی مهم و اصلی در تامین آسایش و امنیت امروز جامعه دانست و اظهار داشت: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار همه ما در نحوه تعامل با خانواده آنها هستند و در جوار این شهدای والامقام عهد می بندیم از تمام توان خود در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده های محترم شاهد و ایثارگر نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.
وی با قدردانی از زحمات همکاران بنیاد شهید و امور ایثارران آذربایجان شرقی نسبت به تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا و ایثارگران و با اشاره به محدودیت های ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا، ادامه داد: به فضل الهی و توجه شهدا در کوتاه‌ترین زمان ممکن حدود ۳۰ برنامه در جهت گرامیداشت روز شهدا در سطح استان برگزار می شود و این جز با همراهی و همکاری تمام همکاران ممکم نبود.
پورحسن اضافه کرد: همه همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و شهرستان‌های تابعه تمام توان خود را در جهت رفاه حال خانواده‌های شاهد و ایثارگر خواهند گذاشت.
وی مجموع شهدای آذربایجان شرقی را ۹ هزار  و ۸۴۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۹۱ نفر را بانوان شهیده شامل شده و ۲۶ نفر نیز جزو شهدای مدافع حرم هستند و علاوه بر این تعداد، ۱۳ نفر از شهدای سلامت نیز در این آمارها ثبت شده است.
پورحسن تعدادی شهدای اقلیت های مذهبی آذربایجان شرقی را نیز ۱۳ نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد شهدای طلبه و روحانی استان نیز ۱۴۱ نفر  است.
وی تعداد والدین شهدای در قید حیات آذربایجان شرقی را ۴ هزار و ۹۹۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در بین این والدین معزز هفت مورد دارای سه شهید و ۲۷۶ والدین دارای ۲ شهید  هستند و در حال حاضر نیز تعداد ۴ هزار و ۵۷۲ فرزند شهید در استان وجود دارد.
پورحسن با بیان اینکه تعداد جانبازان دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی ۲۴ هزار و ۳۲ نفر است، اظهار داشت: از این تعداد ۳۷۱ نفر را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می دهند و تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۶ نفر نیز جانبازان زیر ۲۵ درصد هستند و جانبازان بالای ۲۵ درصد استان هم ۱۰ هزار و ۲۲۶ می باشد.
وی تعداد جانبازان بانوی استان را ۲۹۱ نفر بیان کرد و افزود: بر اساس آخرین آمارها تعداد جانبازان مدافع حرم آذربایجان شرقی نیز ۱۷ نفر ثبت شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تعداد آزادگان این استان را یکهزار و ۸۹۹ نفر برشمرد و ادامه داد: در مجموع جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۱۵۶ هزار و ۱۲۹ نفر را شامل می شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها