نماینده سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد؛

هشدار دمشق درباره ارسال سلاح و مزدوران از سوریه به اوکراین

نماینده سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی از ارسال انواع تسلیحات و مزدوران از جمله تروریست ها در سوریه به اوکراین به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، میلاد عطیه، نماینده سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت: سیاسی کردن کار سازمان منع تسلیحات شیمیایی توسط امریکا و برخی کشورهای غربی وترکیه، آینده آن را تهدید می کند.

وی افزود: گسترش تهدیدات تروریستی شیمیایی به تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی تبدیل شده است و هیچ کشوری از این تهدید خطرناک در امان نیست.

وی گفت: سوریه تاکید می‌کند که رفتار برخی طرف‌ها به رهبری آمریکا، برخی کشورهای غربی و ترکیه در سرپوش گذاشتن بر جنایات و اقدامات گروه‌ های تروریستی در سوریه، این تروریست‌ها را به ارتکاب جنایات فجیع‌تری علیه شهروندان سوری تشویق کرده است.

نماینده سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی تاکید کرد: رویکرد سیاسی و گمراه‌کننده، برای ما پرسشی جدی در مورد توانایی این سازمان در انجام وظایفش ایجاد کرده است. این چالش جدی تنها به سوریه مربوط نمی شود، بلکه یک مشکل جهانی با ماهیت سیستماتیک است، زیرا این سازمان به ابزاری برای سیاسی کاری تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه روسیه حق مشروع دفاع از امنیت ملی خود و دور نگه داشتن خطرات از مردم خود را دارد، گفت: ما بر اساس اعتقاد به صحت موضع خود از روسیه حمایت می کنیم. مسبب هرج و مرج و خونریزی کشورهای غربی هستند.

میلاد عطیه در پایان از اقدامات قهری یکجانبه غیراخلاقی علیه روسیه و ارسال انواع سلاح ها و مزدوران از جمله تروریست ها در سوریه به اوکراین بدون در نظر گرفتن خطرات این سیاست ها و تهدید آن برای صلح و امنیت بین المللی انتقاد کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها