بلینکن: اوکراین مستقل همواره وجود خواهد داشت

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که اوکراین مستقل همواره وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۳۹
به گزارش جام جم آنلاین، وزیر خارجه دولت بایدن همزمان با افزایش تنش‌ها میان غرب و روسیه بر سر جنگ در اوکراین پیش بینی کرد: یک اوکراین مستقل بسیار طولانی‌تر از ولادیمیر پوتین وجود خواهد داشت. به هر شکل ممکن، اوکراین وجود خواهد داشت، اما در مقطعی پوتین نخواهد بود.

بلینکن گفت که آمریکا در حال حاضر در تلاش است تا حد امکان از مرگ و ویرانی در اوکراین جلوگیری کند.

وی افزود: پرسش واقعی این است که تجاوز روسیه چقدر مرگ و ویرانی به بار آورده است و ما تا آنجا که می‌توانیم برای محدود کردن، توقف و پایان جنگ انتخابی روسیه تلاش می‌کنیم. ما این کار را از طریق حمایت از اوکراین و فشار بر روسیه انجام می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه لایحه ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین را امضا کرد.

نزدیک به نیمی از این کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین و همچنین تامین هزینه‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اعزام نیرو و تجهیزات به کشور‌های اروپای شرقی اختصاص یافته است.

کنگره آمریکا در این هفته کمک اضافی به اوکراین به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار را تصویب کرد که یک بودجه ۶.۵ میلیارد دلاری برای هزینه‌های ارسال نیرو و تسلیحات به اروپای شرقی و یک بودجه ۶.۸ میلیارد دلاری دیگر برای پناهندگان اوکراینی و کمک‌های اقتصادی به این کشور اختصاص می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قرارداد‌های همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیرو‌های اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها