یک کارشناس حوزه غرب آسیا در گفت وگو با جام جم آنلاین:

چرخه فروپاشی اسرائیل سرعت بیشتری به خود گرفته است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحولات سرزمین های اشغالی و درگیری داخلی در ساختار درونی رژیم اشغالگر قدس به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: تجزیه و تحلیل میدانی شرایط داخلی و منطقه ای رژیم صهیونیستی از دو زاویه سیاسی وامنیتی نشان می دهد که این رژیم پس از 7 دهه سرکوب واشغالگری علیرغم برخورداری از یک پشتوانه بین المللی از سوی دنیای غرب وارد چرخه فروپاشی شد است.
کد خبر: ۱۴۰۳۸۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، سیدمجتبی جلال‌زاده: وی ادامه داد: در حوزه داخلی، این رژِیم در طول 3 سال گذشته حداقل 5 انتخابات زودهنگام برگزار کرد اما هیچیک از احزاب مطرح نتوانستند اکثریت آراء را برای تشکیل یک کابینه یکدست کسب کنند.

هانی زاده علت ناکامی احزاب سنتی رژیم صهیونیستی در انتخابات را بی اعتمادی جامعه صهیونیستی در درون اراضی اشغالی عنوان کرد و گفت: این مساله نشان می دهد که هم یهودیان متدین وهم یهودیان چپ اعتماد خود را نسبت به رهبران احزاب سیاسی بدلیل فساد مالی ورشوه خواری از دست داده اند.

بگفته این کارشناس مسائل غرب آسیا، دو قطبی شدن صهیونیستها موجب شد تا حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهوکه از وی به عنوان فاسد ترین سیاستمدار اسرائیلی نام برده می شود در انتخابات آبان ماه سال گذشته با اکثریت بسیار شکننده به پیروزی برسد.

هانی زاده افزود: نتانیاهو ناچار شد برای تشکیل کابینه با منفورترین احزاب صهیونیستی دینی ائتلاف کرد که این ائتلاف به تشدید اختلافات در درون جامعه صهیونیستها کمک کرد.

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اوج گیری جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی تصریح کرد: حملات مکرر وغیر قابل توجیه عوامل احزاب صهیونیستی دینی به رهبری ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی به نماز گزاران مسجد الاقصی به شکل گیری یک جبهه قدرتمند منطقه ای از داخل فلسطین و جنوب لبنان وسوریه منجر شد.

هانی زاده خاطرنشان کرد: دیدار اخیر رهبران حماس وجهاد اسلامی با سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان آن هم در اوج درگیری های خونین فلسطینیان با ارتش رژیم صهیونیستی در بیت المقدس پیامی تاریخی وسرنوشت ساز برای رهبران رژیم صهیونیستی تلقی می شود.

وی با بیان اینکه مفاد پیام مذکور این بود که اگر رژیم صهیونیستی دست به ماجراجوئی علیه محور مقاومت بزند یک جبهه منطقه ای گسترده وهماهنگ علیه این رژیم تشکیل خواهدشد تاکید کرد: قطعا اسرائیل قادر به جنگیدن در 5 جبهه مختلف نخواهد بود. لذا بنیامین نتانیاهو واعضاء کابینه وی ازپیام دیدار رهبران جنبش های مبارز فلسطینی با دبیر کل حزب الله لبنان رمز گشائی کردند واز گسترش درگیریها به خارج از اراضی اشغالی خود داری کردند.

این کارشناس حوزه غرب آسیا اضافه کرد: درگیری های اخیر فلسطینیان در اراضی اشغالی با ارتش رژیم صهیونیستی موجب شد تا مقاومت اسلامی فلسطین با استفاده از موشکهای بالستیکی وتعدیل شده خود حساس ترین مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به اختلافات موجود در ساختار سیاسی رژیم صهیونیسیتی و تاثیر اوج گیری مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست ها گفت: ناکامی گنبد اهنین در رد یابی موشکهای حماس وجهاد اسلامی به بروز اختلاف میان نخست وزیر ووزیر جنگ اسرائیل منجر شد بگونه ای که وزیر جنگ ناچار شد از سمت خود استعفا دهد. از سوی دیگر تظاهرات گسترده اخیر یهودیان علیه کابینه نتانیاهو که به درگیری با پلیس اسرائیل نیز منجر شد نشان می دهد که شرایط سیاسی داخل اراضی اشغالی به سود کابینه نتانیاهو نیست.

هانی زاده با بیان اینکه برخی تحلیلگران غربی اعتقاد دارند که اختلافات کاخ سفید با شخص نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی به شکل گیری یک بهار عبری منجر شده است تصریح کرد: مجموعه این عوامل نشان می دهد که کابینه بنیامین نتانیاهو قادر به ادامه کار نیست وبزودی ناچار به استعفا خواهد شد واز سوی دیگر رژیم صهیونیستی به دلیل شرایط منطقه وکاهش حمایت جهانی از اسرائیل وارد یک چرخه فروپاشی شده است.

این تحلیلگر مسائل منطقه گفت: رویگردانی بر خی رهبران کشورهای عربی از عادی سازی رابطه با اسرائیل به دلیل همگرائی این کشورها با ایران ،به انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه کمک کرده است.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: در تجزیه وتحلیل واقع بینانه رخدادهای اخیر اراضی اشغالی می توان نتیجه گیری کرد که رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط سیاسی وامنیتی خود قرار دارد ومسیر برای سقوط دراماتیکی این رژیم هموارشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها