در نیروی انتظامی دیدار فرماندهی استان با رئیس کل جدید دادگستری چهار محال مطرح شد

همکاری و هماهنگی میان دو نهاد دادگستری و نیروی انتظامی موجب تقویت عدالت و حفظ امنیت در جامعه است

در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال از موسسه فرهنگی جام جم در استان مطرح شد

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

سرپرست موسسه فرهنگی جام جم در استان چهارمحال ضمن توجه دقیق و حساسیت لازم براماکن تاریخی گفت: آثار و بناهاي تاريخي بيانگر نوع فرهنگ و تمدن هر قوم هستند كه مي توانند هنر، انديشه و زيبايي شناسي مردم را به تماشا بگذارند و به گنجينه اي ارزشمند از هويت ملي تبديل شوند.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری- شامگاه یکشنبه 7 خرداد علیرضا جیلان مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری،هادی قاسمی نافچی مدیریت روابط عمومی میراث فرهنگی، وحید رئیسی دهکردی کارشناس ارشد فرهنگی و روابط عمومی ضمن حضور در دفتر سرپرستی موسسه فرهنگی جام جم با سرپرست این موسسه  و 2 تن از فعالان فرهنگی و صنایع دستی استاد منوچهر علی پور دهکردی و دکتر علی اکبر راستین دهکردی دیدار و به بیان دیدگاه ها و رفع موانع  آثار تاریخی ، صنایع دستی و گردشگری پرداختند.

 

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

 

 

 

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

توجه دقیق و حساسیت لازم به بناهای تاریخی و قلعه های باستانی در استان چهار محال

در ابتداء این نشست سرپرست موسسه فرهنگی جام جم ضمن خوشآمدگوئی به عزیزان حاضر در جلسه مطالبی به اختصار در ارتباط با توجه به آثار و ابنیه های فرهنگی و تاریخی در استان از جمله قلعه تاریخی چالشتر، قلعه بارده، و دیگر ابنیه های تاریخی در دزک و جونقان و همچنین مسجد جامع شهرکرد اشاره نمود و خواستار رسیدگی جدی مسئولان ارشد استانی و همجنین مدیران میراث فرهنگی به سرمایه های تاریخی و با اصالت استان شد.

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

هنوز برخي از آثار تاريخي و ميراثي در اقصي نقاط استان از سوي مسئولان امر شناسايي نشده

وی گفت: هنوز برخي از آثار تاريخي و ميراثي در اقصي نقاط استان از سوي مسئولان امر شناسايي نشده است و در اين ميان با توجه به آثار ميراثي و تاريخي بايد گفت كه قصور در حفظ و نگهداري برخي از آثار مشاهده مي‌شود. براي مثال هم اكنون هيچ يك از آثار تاريخي و ميراثي استان در برابر زلزله  و بلایای طبیعی مقاوم سازی نشده  در حالي كه بسياري از اين آثار ارزشمند و هويت ملي در معرض آسيب قرار دارند.

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

علیرضا جیلان مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری

تصویب 1200 میلیار ریال اعتبار زیر ساخت های گردشگری در سفر رئیس جمهوربه صنایع دستی و گردشگری استان

در ادامه علیرضا جیلان مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ضمن تشکر از همه رسانه ها بالاخص موسسه فرهنگی جام جم توجه به آثار فرهنگی و تاریخی را یک وظیفه برشمرد و گفت: تصویب 1200 میلیار ریال اعتبار زیر ساخت های گردشگری در سفر رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به استان در خرداد ماه سال گذشته.

جیلان خاطر نشان ساخت توجه به آثار فرهنگی و تاریخی یکی از دغدغه های مسئولان میراث فرهنگی می باشد که لازم است همه مردم و مسئولان در این عرصه همکاری لازم را داشته باشند.

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

احداث2 طرح بزگ الماس چغاخور در شهرستان بروجن و شهرک فرش درشهرکرد 

وی به 2 طرح بزگ الماس چغاخور در شهرستان بروجن و شهرک فرش در استان اشاره نمود که اقدامات اولیه انجام شده و انشاء الله در سفر آتی رئیس حمهور به استان پیگیری و تکمیل خواهد شد و همچنین احداث شهرک فرش در شهرکرد یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی میراث فرهنگی کشور می باشد.

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

استاد منوچهر علی پور دهکردی فعال فرهنگی در عرصه صنایع دستی و بومگردی

مسئولان باید در مسند مدیریت قدر این فرصت را بدانند و به مردم خدمت کنند

سپس استاد منوچهر علی پور دهکردی یکی از فعالان فرهنگی و بومگردی خواستار توجه جدی مسئولان گردشگری استان به آثار تاریخی و توسعه بومگردی در شهرکرد شد و تاکید کرد مسئولان باید در مسند مدیریت قدر این فرصت را بدانند و به مردم خدمت کنند به ویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری که شهرکرد پتانسیل های قوی و موثری در این حوزه دارد.بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

لازم است مدیران و مسئولان اجرائی بدانند میز و صندلی مدیریت هم تاریخ مصرف دارد

منوچهر علی پور تاکید کرد: لازم است مدیران بدانند میز و صندلی مدیریت هم تاریخ مصرف دارد و تاریخ که بسر آمد فرصت خدمت و نوکری به مردم از دست می رود و چاره ای جز آه و حسرت باقی نمی گذارد.

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

 

در حوزه صنعت و به ویژه نمد آنطور که باید و شاید در این حوزه اقدامات جدی و کارشناسی صورت نگرفته

در ادامه علی اکبر راستین فعال حوزه صنایع دستی و گردشگری به بیان مشکلات در حوزه صنعت و به ویژه نمد پرداخت که آنطور که باید و شاید در این حوزه اقدامات جدی و کارشناسی صورت نگرفته و می طلبد مسئولان امر و شخص استاندار و مدیران میراث فرهنگی و صنایع دستی توجه جدی به این موضوع داشته باشند چون شهرکرد بعنوان شهر نمد شناخته و معرفی گردیده است.

بناهاي تاريخي آينه تمام نماي تمدن ايراني

علی اکبر راستین دهکردی فعال فرهنگی در حوزه صنایع دستی و گردشگری

نمی توان تمام بار مشکلات و معضلات را به گردن دولت و میراث فرهنگی انداخت تشکیل مجمع خیرین در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی امری ضروری و اجتناب ناپذیر

علی اکبر راستین در ادامه با انتقاد از بعضی قصورها و بی توجهی در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: نمی توان تمام بار مشکلات و معضلات را به گردن دولت و میراث فرهنگی انداخت و لازم و ضروری است که مجمع خیرین در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی تشکیل شود تا شاهد رونق و گشایش در حوزه صنایع دستی و گردشگری باشیم.

 

ضرورت نامگذاری یکی از بافت های قدیمی و تاریخی شهرکرد به گذر یا راسته لحاف دوزان و ندافان

وی در ادامه به نامگذاری برخی بافت های قدیمی شهرکرد اشاره کرد و گفت: در یکی از مناطق قدیمی شهرکرد که گذر لحاف دوزان و ندافان است این کوچه به شماره هفت نامگذاری شده که واقعاً مایه تاسف و تعجب است لازم است در کوتاهترین زمان این کوچه به گذر یا راسته احاف دوزان و ندافان تغییر نام داده شود و شهرکرد هویت و اصالت واقعی خود را باز یابد.

در پایان این جلسه مقرر گردید نشستی با مسئولان مرتبط در خصوص مشکلات و گلایه های موجود برگزار و نگرانی فعالان و دلسوزان حوزه صنایع دستی و گردشگری مرتفع گردد.

 

عکس: وحید رئیسی دهکردی کارشناس ارشد فرهنگی و روابط عمومی میراث فرهنگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها