کارخانه‌های نوآوری بستری مناسب برای فرآوری و پردازش ایده‌های نو

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور گفت: کارخانه‌های نوآوری می‌توانند بر اساس توانمندی‌هایشان یک الگو برای تایید دانش‌بنیان‌ها و بستر ارتباطی میان معاونت علمی و این شرکت‌ها باشند.
معاون علمی وفناوری رئیس جمهور گفت: کارخانه‌های نوآوری می‌توانند بر اساس توانمندی‌هایشان یک الگو برای تایید دانش‌بنیان‌ها و بستر ارتباطی میان معاونت علمی و این شرکت‌ها باشند.
کد خبر: ۱۴۱۱۵۵۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز،معاون علمی وفناوری رئیس جمهور در نشست سه روزه مدیران کارخانه های نوآوری سراسر کشور در استان البرز گفت: انواع معافیت‌های مالیاتی، گمرکی، نظام وظیفه، امکان تبادلات خارجی، وجود ستاد‌های توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، شبکه‌ای گسترده از آزمایشگاه‌ها و صد‌ها خدمت دیگر، تنها بخشی از امکاناتی است که معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار دارد در حالی که بیشتر فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری از این امکانات کمتر اطلاع دارند.

دهقانی فیروز آبادی افزود:کارخانه‌های نوآوری بستری مناسب برای فرآوری و پردازش ایده‌های نو هستند، این کارخانه‌ها فرصتی برای تبدیل یک ایده به محصول یا خدمت نوآورانه که ناظر به رفع نیازی از بازار و جامعه باشد را فراهم می‌کنند.
دبیر اجرایی نشست مدیران کارخانه‌های نوآوری کشور نیز در این نشست گفت:کارخانه‌های نوآوری، می‌توانند با یکپارچه کردن خدمات، تحولی اساسی در شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوآور و فناور ایجاد کند.
امیرسرکندی گفت: در این سامانه، یک شرکت مستقر در هر کدام از کارخانه‌های نوآوری، می‌توانند در صورت نیاز از کلیه ظرفیت‌های کارخانه‌های نوآوری در ۱۵ استان کشور استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای این استفاده از این خدمات وجود نخواهد داشت.
وی افزود: این طرح، ظرفیت بی نظیری برای توسعه فعالیت‌ها برای کلیه شرکت‌ها مستقر در کارخانه‌های نوآوری کشور ایجاد می‌کند.
امیرسرکندی گفت: ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی با رویکرد نوآوری، ایجاد شبکه عارضه یابی صنعتی، تشکیل شبکه یکپارچه کارخانه‌های نوآوری با رویکرد عدالت اجتماعی گفت توسعه سامانه همیار دانش بنیان، سامانه هم آفرین، ایجاد صندوق سرمایه گذاری، کمک به ایجاد محیط مناسب برای رشد و توسعه کسب و کار‌های نوپا مبتنی بر نیاز بازار به ویژه نیاز‌های صنعتی کشور با اولویت مشکلات هر استان از اهداف دیگر این نشست است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها