فرصت‌های سرمایه‌گذاری بجنورد به سرکنسول پاکستان معرفی شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ فرصت‌های سرمایه‌گذاری بجنورد طی جلسه ای به سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در ایران معرفی شد.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۵۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

در دیدار سرکنسول پاکستان در ایران (مشهد) با شهردار بجنورد، دو عضو شورای اسلامی شهر و معاونان شهرداری مرکز خراسان شمالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بجنورد معرفی شد.

شهردار بجنورد در این جلسه به عنوان میزبان سرکنسول پاکستان، افزایش تعاملات بین بجنورد و این کشور را سبب توسعه و گشایش‌های اقتصادی بین تجار دانست.

 محمدعلی کشمیری با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های بجنورد، گفت :شهر بجنورد به عنوان نزدیکترین مرکز استان به مشهد که کنسولگری پاکستان نیز در آن قرار دارد می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگری و توسعه تبادلات تجاری باشد.

 

در این نشست ، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد نیز فرصت‌های موجود در مرکز استان را جهت افزایش تعاملات دوسویه برشمرد.

سید محسن موسوی بیان داشت : کوهنوردان بجنورد و خراسان شمالی علاقه بسیاری به فتح قله‌های پاکستان دارند.

وی افزود : کشور پاکستان در حوزه علم و فرهنگ پیشینه مناسبی دارد و تبادل اساتید دانشگاهی و دانشجویان می‌تواند یکی از پیشنهادات برای افزایش تعاملات باشد.

موسوی گفت : فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در بجنورد و خواهرخواندگی با یکی از شهرهای پاکستان نیز می‌تواند در قالب پیشنهادات قرار گیرد.

در ادامه ، سرکنسول پاکستان در ایران (مشهد) نیز بیان کرد: قبل از شیوع کرونا، سالانه حدود یک میلیون نفر از این کشور با اهداف سیاحتی و زیارتی به ایران و مشهد سفر می کردند.

محمد شهریار گفت: در دوران کرونا این عدد بسیار کاهش یافت اما اکنون بهتر شده و به حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

وی تأکید کرد: بجنورد به عنوان مرکز استانی که به مشهد نزدیک است، می‌تواند جاذب مسافران ما باشد و امکان اینکه دیداری با مسئولان کاروان‌های پاکستان فراهم کنیم تا فرصت‌های گردشگری را به آن‌ها معرفی کنید، وجود دارد.

وی افزود: با خواهرخواندگی نیز موافقم و برای انجام آن باید چند روزی به مذاکره با مسئولان کشورم بپردازیم.

به گفته وی، امکان تبادل اساتید دانشگاهی و دانشجویان در قالب‌های مختلف نیز وجود دارد. چراکه دانشگاه بجنورد زیرساخت‌های مناسبی دارد و معلوم است از این حیث طی چند سال گذشته رشد بسیاری داشته است.

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در ایران (مشهد) اظهار کرد: ما به عنوان کنسولگری پاکستان در مشهد، متولی تعاملات مختلف تجاری، فرهنگی و... در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و گلستان هستیم و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای افزایش تبادلات بهره بگیریم./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها