مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام :

تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام باعث افزایش ۵۰ درصدی تولیدات می شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با تکمیل فاز دوم این پالایشگاه ۵۰ درصد به ظرفیت محصولات تولیدی پنجگانه این شرکت افزوده می شود.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۰۹

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ روح اله نوریان در بازدید معاون امور اقتصادی استاندار ایلام از فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام به استقبال سرمایه گذاران صنایع پایین دستی برای حضور در استان و تولید محصولات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، گام بزرگی در راستای توسعه صنعت پتروشیمی در استان خواهد بود.


وی به تولید پنج محصول در این پالایشگاه و تحویل به پتروشیمی ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه ۳۸۰ تن اتان، ۶۵۰ تن گاز مایع خام و سه هزار و ۳۰۰ بشکه میعانات گازی در این مجموعه تولید و به پتروشیمی ایلام تحویل داده می‌شود.


مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای مصارف خانگی و صنعتی در روز به شبکه تزریق می‌شود، تصریح کرد: تولید ۲۵۰ تن گوگرد در روز از دیگر ظرفیت‌های پالایشگاه گاز ایلام است.


نوریان تأکید کرد: گوگرد تولید شده در این پالایشگاه با خلوص ۹۹.۹۹ درصد بوده که با حفظ کیفیت شاهد رشد کمیت نیز بوده است.


وی ادامه داد: شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تأمین گاز طبیعی مصرفی استان ایلام، تقویت فشار گاز خط لوله سراسری در غرب کشور و همچنین تأمین خوراک پتروشیمی ایلام با پالایش گاز ترش میدان گازی تنگ بیجار احداث شده است.


همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام هم اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: با راه اندازی این فاز، ۵۰ درصد به ظرفیت تولید محصولات پنجگانه تولیدی پالایشگاه افزوده می‌شود.


شهریار عباسی با بیان اینکه فاز دوم این پالایشگاه طراحی و برنامه ریزی شده است، افزود: توسعه صنعت پتروشیمی در استان ایلام به نوعی به تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام وابسته شده است.


وی با بیان اینکه با تکمیل این فاز خوراک مورد نیاز پتروشیمی ایلام تامین و افزوده می‌شود، اظهار داشت: با تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام به توسعه زنجیره کامل پتروشیمی مواد اولیه و محصولات پتروشیمی منجر می‌شود.


عباسی با اشاره به اینکه فاز ۲ پالایشگاه برای ۵۰۰ نفر در مرحله عملیات اجرایی ایجاد شغل کرده است، گفت: با تکمیل این فاز، برای تعدادی از فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه نفت و گاز و کارگران فنی شغل ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها