نبرد نفس‌گیر کتائب القسام با صهیونیست ها

رسانه‌های صهیونیستی امروز دوشنبه از تداوم نبرد نفس‌گیر کتائب القسام با اشغالگران در خان‌ یونس برای چندمین روز متوالی خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۳۵۳۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی امروز (دوشنبه، ۱۱ دسامبر)، با اذعان به این امر که «سامانه موشکی جنبش حماس هنوز چالشی بزرگ برای جبهه داخلی اسرائیل است»، گزارش دادند که مقاومت فلسطین موفق شده در سایه تلاش‌های نظامیان اسرائیلی برای پیشروی در مناطق مختلف نوار غزه یک موازنه وحشت ایجاد کند. 

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در سایه حملات توپخانه‌ای شدید اسرائیل علیه خان‌یونس در جنوب نوار غزه، درگیری‌های خشونت‌باری در این شهر آغاز شده است. 

خان یونس در حدود ۹.۵ کیلومتری گذرگاه رفح، بزرگترین شهر در جنوب غزه است، و پیش از جنگ جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر داشت، اما اکنون میزبان شمار زیادی از آوارگان فلسطینی است که به اجبار نظامیان اسرائیلی از شمال غزه راهی جنوب آن شده‌اند. در چنین شرایطی ارتش اشغالگر چندین روز است که به شدت در حال بمباران هوایی این شهر است و دستور تخلیه چندین منطقه را صادر کرده است و اکنون ادعا می‌کند که سران مقاومت حماس در این شهر پناه گرفته‌اند. با این وجود مقاومت فلسطین نیز در حال نبرد جانانه‌ای با اشغالگران است و تاکنون ده‌ها نظامی اسرائیلی را از پای درآورده و ده‌ها جنگ‌افزار اسرائیلی را منهدم کرده است.

المیادین، امروز گزارش داد که نیرو‌های کتائب القسام در درگیری با نظامیان اسرائیلی در جنوب نوار غزه بویژه منطقه خان‌یونس، موفق شدند شماری از این نظامیان را در داخل مقر فرماندهی میدانی هدف قرار دهند و موجب کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها شوند. 

به گزارش خبرنگار شبکه المیادین، پس از آنکه رزمندگان مقاومت ۱۵ سرباز اسرائیلی را با یک بمب بشکه‌ای ضدنفر در منطقه المعری در شمال شرقی خان یونس درهم کوبیدند، مجدداً در مسیر خود پیشروی کردند و ابتدا اجساد ۱۳ سرباز کشته شده و سپس دو سرباز دیگر را یافتند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

نیرو‌های مقاومت همچنین موفق شدند با راکت یاسین ۱۰۵ یک تانک اسرائیلی «مرکاوا» را که در کنار آن شماری از نظامیان اسرائیلی بودند، هدف قرار دهند و سپس چهار تن از آن‌ها را از فاصله صفر در منطقه الزنه در شرق شهر خان‌یونس هدف قرار دهند.

مقاومت فلسطین همچنین دو تانک مرکاوای دیگر را در منطقه الکتیبه و شمال خان یونس با راکت یاسین ۱۰۵ و یک بولدزر نظامی را با بمب شواظ هدف قرار داد. در شرق خان‌یونس نیز نیرو‌های القسام نیرو‌های ویژه پیاده نظام را با بمب «رعدیه» هدف قرار دادند و موجب کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها شدند. 

روزنامه هاآرتص دیروز یکشنبه گزارش داد که زمان باقی مانده برای نبرد در خان یونس در حال کوتاه شدن است و درگیری‌ها بحرانی و پیچیده‌تر می‌شود و پیشروی نیرو‌های اسرائیلی در برخی مناطق در جریان تهاجم زمینی به نوار غزه با مشکل مواجه شده است.

یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز دو روز پیش گزارش داد که تل‌آویو انتظار دارد عملیات‌های نظامی‌اش در شهر خان‌ یونس در جنوب غزه ۳ تا ۴ هفته طول بکشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها