جانبداری تمام‌قد لندن از نسل‌ کشی در غزه

دولت سوناک حمایت مالی از آنروا را معلق کرد

دولت «ریشی سوناک» در تداوم حمایت از نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه، حمایت مالی لندن از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را در پی اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی درباره نقش ادعایی این سازمان در عملیات طوفان الاقصی متوقف کرد.
کد خبر: ۱۴۴۲۷۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت امور خارجه انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از ادعا‌های مطرح شده علیه آنروا "متحیر" است. در این بیانیه آمده است: «بریتانیا به طور موقت هرگونه کمک مالی آتی به آنروا را در حین بررسی ادعا‌ها متوقف می‌کند.»

وزارت امور خارجه انگلیس افزود: «ما همچنان به انتقال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه که به شدت به آن نیاز دارند متعهد هستیم.»

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک مقام ارشد سازمان ملل دیروز اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات ۷ اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت که فورا قرارداد‌های کارکنانی را که گفته می‌شود در حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می‌کند.

بر اساس این گزارش، کانادا، استرالیا و ایتالیا نیز حمایت مالی خود را از آنروا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

این درحالیست که گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها