در سال 1402 انجام شد؛

648 هزار آزمون کیفی در آزمایشگاه های آب آبفای استان اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از انجام 648 هزار آزمون کیفی از طریق ۳۳ باب آزمایشگاه فیریکوشیمیایی، میکروبیولوژی و ریزآلاینده های معدنی آب در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۵۵۲۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ حسین اکبریان بیان کرد: همان گونه که بارها تاکید کرده ایم کیفیت آب شرب خط قرمز این شرکت و شرکت مهندسی آبفای کشور محسوب می شود لذا آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفای استان اصفهان یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه های آب در سطح کشور بوده که  دارای استاندار ۱۷۰۲۵ است و صحت و دقت نتایج آن، اعتبار لازم در مجامع علمی را دارد.

وی با بیان اینکه 11 باب آزمایشگاه میکروبی و‌شیمیایی در سطح استان نیز دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵می باشند و این استاندارد در آنها استقرار یافته، ادامه داد: در سال گذشته 620 هزار آزمون  کلرسنجی، بیش از 17 هزار مورد آزمون میکروبی، بیش از 3 هزار مورد آزمون  فیزیکو شیمیایی و ۱۵۰۰ مورد آزمون فلزات سنگین  بر روی نمونه های آب شبکه و مخازن انجام شده است.

اکبریان افزود: نظارت و پایش های لازم  هر روزه توسط کارشناسان کنترل کیفی در سطح استان بر روی آب  منابع و مخازن و شبکه برای تضمین کیفیت آبی که در اختیار هم استانی های عزیز قرار میگیرد، انجام‌  می شود.

 مدیر عامل آبفای استان اصفهان خاطر نشان ساخت: علاوه بر آزمون های انجام شده توسط شرکت آبفای استان اصفهان، کارشناسان مراکز بهداشت در سطح استان نیز به عنوان ناظر عالی  به صورت روزانه کیفیت و بهداشت آب را کنترل نموده و سلامت آب شرب شهر اصفهان مورد تایید مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها