«جام‌جم» از ماراتن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم گزارش می‌دهد

وقت خدمت به ملت

اکثریت قابل‌توجهی از مردم تجربه حضور در انتخابات مختلف و نقش‌آفرینی برای آینده کشور را دارا هستند و با قیاس دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با ادوار دیگر می‌توان گفت که این انتخابات از لحاظ میزان تلاش دشمنان و بداندیشان در دلسرد کردن مردم برای عدم حضور در پای صندوق‌های رای، رکوردی را ثبت کرد که شامل خالص‌سازی، مهندسی انتخابات، ائتلاف برخی جریان‌های سرخورده داخلی با پروپاگاندای تبلیغاتی برای کاهش مشارکت، القای قهر مردم با صندوق‌های رای توسط تریبون‌داران مغرض و... می‌شد اما هیچ‌کدام از این ترفندها نتوانست اراده مردم در تعیین سرنوشت را تحت‌الشعاع قرار دهد و در این انتخابات نیز همچون ۴۵ سال گذشته شاهد شکوه حماسه ملت ایران در اعتلای کشور بودیم که برگ زرین دیگری بر افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی افزود.
کد خبر: ۱۴۵۶۰۵۸
 
رقابت ۹۰ کاندیدا در دور دوم انتخابات
رقابت ۹۰ کاندیدا از ۲۲ حوزه انتخابیه برای تعیین ۴۵ نماینده باقیمانده مجلس دوازدهم، روز گذشته با حضور مردم صورت گرفت تا تکلیف نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر، میانه، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان، سمیرم، لنجان، کرج، اشتهارد و فردیس، تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ورامین، پیشوا، قرچک، بیرجند، درمیان و خوسف، مشهد و کلات، آبادان، رامهرمز و رامشیر، خدا‌بنده، زنجان و طارم، شیراز و زرقان، مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، کرمانشاه، گنبد‌کاووس، خرم‌آباد و چگنی، قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی و ملایر
مشخص شود. حالا مردم در انتظار خدمت منتخبین برای بهبود وضعیت کشور و معیشت از راه قانون‌گذاری و نظارت هستند.
 
انتخاباتغربال جریان‌ها در انتخابات دوازدهم مجلس
 پرونده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در‌حالی بسته می‌شود که جریانات سیاسی به بهترین نحو توسط مردم غربال شده و طی آن عده‌ای از رجال سیاسی از راهیابی به خانه ملت بازماندند، اتفاقی که فضای شفافی را برای منتخبان ایجاد کرد تا حواس‌شان باشد که اگر از مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب عدول کنند، حذف شدن از دایره اعتماد ملت نصیب‌شان می‌شود، بنابراین عهده‌دار امانت و وظیفه سنگینی شده‌اند. البته در این میان نمی‌توان از برخی بداخلاقی‌ها و افشاگری‌های سوگیرانه که توسط برخی کاندیداها و حامیان آنها انجام شد و در حقیقت آب ریختن در آسیاب دشمن است، غافل شد زیرا این سیاه‌نمایی‌ها بیش از آن‌که به انتخاب اصلح کمک کند، خوراک خبری محافل رسانه‌ای و سیاسی غرب شد و فرصت هوچیگری و جنجال‌سازی دیگری را برای آنها فراهم ساخت.

توصیه رهبر انقلاب برای تکمیل کار ناتمام
رهبر انقلاب طبق روال نخستین دقایق آغاز فرآیند رای‌گیری، پس از ثبت رای‌شان در صندوق الکترونیکی، بر تکمیل کار ناتمام انتخابات در دور دوم تاکید فرموده و از مردم خواستند رای بدهند تا مجلسی قوی سر کار بیاید؛ ندایی که با لبیک رای‌دهندگان مواجه شد و مردم با حضور در حوزه‌های رای به کاندیدای اصلح خود رای دادند تا تکلیف کرسی‌های باقیمانده مشخص و سوت پایان فرآیند ۹ ماهه دوازدهمین دوره انتخابات قوه مجریه که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مختلف انجام شد، به صدا در‌بیاید.  اینک نوبت نمایندگان متنخب است تا از فضای رقابتی دور شده و تمام توان خود را صرف خدمتگزاری به همه ملت ایران کنند و با شناسایی ظرفیت‌های مغفول در حوزه‌های مختلف در مسیر اعتلای ایران اسلامی که مطالبه جدی مقام معظم رهبری و مردم است گام بردارند.

شاخصه‌های مجلس ایده‌آل از دیدگاه رهبر انقلاب
بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص شاخصه‌های مجلس ایده‌آل که در طول سال‌های گذشته و در مناسبت‌های مختلف بیان شده است، راهنمای خوبی برای منتخبان ملت است تا این رهنمودها را چراغ راه خود سازند.

دور شدن از فضایل، مردود است
مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، نقطه‌‌ امید نظام‌ و مظهر اقتدار و اختیار ملت‌ است‌. جایگاه‌ مقدسی‌ است‌ که‌ همیشه‌ و در همه‌‌ احوال‌، می‌تواند و ‌باید رأی‌ و اراده‌‌ ملت‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ را به‌ کرسی‌ بنشاند و مصلحت‌ مردم‌ را در شکل‌ مقررات‌ لازم‌الاتباع‌ در بافت‌ و رفتار نظام‌ و حکومت‌، تضمین‌ کند. خانه‌‌ مردم‌ و ملجأ دولت‌ مردمی‌ و مظهر ارزش‌های‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی‌(صل‌ا‌...‌علیه‌وآله‌) و به‌ تعبیر امام‌ حکیم‌ و فقیدمان‌، عصاره‌ فضایل‌ ملت‌ است‌. در این‌ مجلس‌، دور شدن‌ از فضایل‌ و پایبند شدن‌ به‌ اغراض‌ شخصی‌ و گروهی‌ و آلوده‌شدن‌ به‌ هوی‌های‌ سیاسی‌ و نفسانی‌، از هرکس‌ که‌ باشد، مردود و محکوم‌ است‌.
   مجلس صالح می‌تواند اثر بگذارد
یک مجلس صالح و سالم و قوى می‌تواند بر عملکرد همه‌ دستگاه‌هاى کشور اثر بگذارد؛ بر عملکرد دولت، بر عملکرد قوه قضاییه، حتى بر عملکرد نیروهاى مسلح می‌تواند اثر بگذارد. مجلس قوى، مجلس صالح، مجلس سالم، یک چنین وضعى دارد. خب این مجلس را کى می‌تواند تشکیل بدهد، جز مردم؟ دشمن این را نمی‌خواهد.

مجلس مظهر اراده حاکمیت و مردم است
مجلس در نظام اسلامى داراى نقشى حقیقى در اداره و هدایت کشور است و درست ایفا کردن این نقش، تأثیر عمیق و تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت و مسیر و جهتگیرى‌هاى اصلى کشور به‌ جاى مى‌گذارد. مجلس شوراى اسلامى به معناى حقیقى کلمه، مظهر اراده و حاکمیت مردم است و همان‌طور که تشکیل آن با اراده ملت است، تصمیم‌گیری‌ها و جهتگیرى کلى آن نیز باید طبق اراده مردم و منطبق با نیازهاى آنان باشد. مشروعیت مجلس به رعایت احکام الهى است و در نظام اسلامى همه ارکان و اجزای نظام، چنین هستند. نمایندگان محترم لازم است که با دقت و رعایتى به اندازه، مصوبات مجلس را از مخالفت با مقررات شرعى، برکنار بدارند. مجلس، فراهم آمده خون مقدس شهدا و محصول مجاهدت‌هاى عظیم این ملت و یکى از نقاط امید و روشن براى آحاد مردم است. هر دقیقه وقت این مجلس با مقیاس‌هاى مادى و معنوى، داراى ارزش والایى است و هیچ‌کس حق ندارد این سرمایه گرانبهاى ملت را هدر بدهد یا صرف کارها و مباحثات کم‌ارزش کند.

انعکاس اراده ملت
جایگاه مجلس، جایگاهى است بسیار عالى؛ انعکاس نظرات و اراده‌ ملت در قوانین و مقررات کشور و رگه‌هاى اجرایى کشور است؛ این چیز کمى نیست.

همه سررشته‌های امور به مجلس برمی‌گردد
مجلس شوراى اسلامى، یک مرکز اساسى و تعیین‌کننده براى انقلاب است. همه‌ سر رشته‌هاى امور به مجلس شوراى اسلامى بر‌مى‌گردد. مجلس، مظهر حضور و اراده مردم در صحنه‌هاى گوناگون سیاسى و اقتصادى است. اگر مردم چیزى را در زمینه‌هاى اقتصادى یا سیاسى بخواهند که بشود یا نشود و چیزهایى را بخواهند که به سرنوشت کشور ارتباطى پیدا مى‌کند، باید اراده‌ خویش را از حنجره و زبان نماینده‌ خود بیرون بدهند تا به‌صورت قانون درآورند و این قانون در سطح کشور عمل بشود. این، تأثیر مردم در قانونگذارى است.

مجلس؛ تجلی‌گاه عزت ملی
مجلس جایگاه بسیار مهمى است؛ خانه‌ ملت است؛ تجلی‌گاه عزت ملى ماست؛ مى‌تواند عزت اسلامى و عزت ملى ما را به دنیا نشان دهد؛ تأمین‌کننده منافع عمومى است. با قوانین مجلس است که مسئولان مى‌توانند حرکت کنند و پیش بروند. مجلس مى‌تواند حافظ امنیت ملى باشد؛ مى‌تواند سد مستحکمى در برابر تعرض دشمنان و طمع‌ورزى بیگانگان باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها