رئیس‌کل دادگستری لرستان خبرداد:

دستور رئیس دستگاه قضایی لرستان برای تعطیلی مشاورین املاک غیرمجاز

خرم آباد-جام جم آنلاین- رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به تعرض به حریم شهرها و قطعه‌قطعه‌شدن زمین‌های کشاورزی از سوی مشاورین املاک غیرمجاز، بر لزوم تعطیلی و برخورد با آنها تأکید کرد.
خرم آباد-جام جم آنلاین- رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به تعرض به حریم شهرها و قطعه‌قطعه‌شدن زمین‌های کشاورزی از سوی مشاورین املاک غیرمجاز، بر لزوم تعطیلی و برخورد با آنها تأکید کرد.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۳۰

به گزارش جام جم آنلاین لرستان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، در راستای حراست از بیت‌المال، اظهار داشت: بیت‌المال، به ذخایر و اندوخته‌های حکومت اسلامی و اموال عمومی متعلق به همه مردم گفته می‌شود که در مصالح مردم صرف می‌شود و نظارت بر آن برای بهره‌برداری عادلانه به نفع همه مردم در اختیار نظام و دولت است و دستگاه‌های مختلف بر حسب نوع مسئولیت خود نظارت و مدیریت بخشی از آن را بر عهده دارند و در یک تعامل مستمر و هم‌افزا باید برای حفظ بیت‌المال کوشش کرده و از آن حفاظت و صیانت کنند ضمن اینکه این اموال باید برای نسل‌های بعدی هم حفظ شود و جلوی تعدی و تجاوز به آن مطابق قانون گرفته با متخلف برخورد و با سهل‌انگاری در حفاظت آن نیز برخورد مناسب صورت گیرد نحوه عمل هم باید به نحوی باشد که کسی جرأت تعرض به بیت‌المال و کوتاهی در نگهداری آن را نداشته باشد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای جلسه در راستای حراست از بیت‌المال، بیان کرد: لازم است مواردی که دستگاه‌های مختلف از باب حفظ حقوق بیت‌المال با آن مواجه هستند احصا شده و به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اعلام شود تا در جلسات آتی این شورا مطرح و دررابطه‌با آنها تصمیم‌های کاربردی اتخاذ شود.
رئیس‌کل دادگستری لرستان، افزود: برای حفظ حقوق بیت‌المال نیاز به یک همکاری بین دستگاهی است که در همین راستا دستگاه‌های مختلف بایستی تجهیزات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و حتی از سایر بخش‌های دولت نیز در این راستا کمک بگیرند.
حجت‌الاسلام شهواری، تأکید کرد: گزارش‌ها و احکام معطل‌مانده توسط دستگاه‌ها بایستی پیگیری شده و در یک مهلت چهارماهه که در جلسه اسفند ۱۴۰۲ تعیین شد، اجرا شود و در غیر این صورت دستگاه مجری تحت عنوان ترک فعل مورد پیگرد قرار گرفته و دادستان راساً در مورد آن احکام وارد عمل خواهد شد.
وی با اشاره به تعداد زیاد چاه‌های غیرمجاز در استان، بیان داشت: لازم است در یک زمان‌بندی این چاه‌ها مسلوب المنفعه شده و در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند ضمن همکاری با آب منطقه‌ای امکانات و تجهیزات خود را نیز در اختیار دستگاه مجری حکم قرار دهند.
رئیس‌کل دادگستری لرستان ضمن تأکید بر اینکه برق چاه‌های غیرمجاز بایستی با همکاری معاون حقوق عامه دادستان، آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق قطع شود، تصریح کرد: بهره‌برداری از کانال‌های آب روباز نیاز به مجوز دارد و با افرادی که غیرمجاز اقدام به بهره‌برداری از این کانال‌ها کنند برخورد قانونی جدی صورت خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام شهواری با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بایستی دررابطه‌با کشت گیاهان آب‌دوست ارشادات و تذکرات لازم را به کشاورزان قبل از کشت محصول انجام دهد، عنوان کرد: پنجره واحد زمین یک امکان بسیار خوب است و دستگاه‌های مختلف بایستی اسناد و مدارک خود را هرچه سریع‌تر در این سامانه ثبت کنند.
وی با تأکید بر تعطیلی مشاورین املاک غیرمجاز، اظهار داشت: یکی از دلایل تعرض به حریم شهرها و قطعه‌قطعه‌شدن زمین‌های کشاورزی برای ساخت‌وساز مشاورین املاک غیرمجاز هستند که بایستی ضمن تعطیل‌شدن با آنها برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها