برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی مهارت در گلستان
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان خبرداد؛

برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی مهارت در گلستان

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت:

چهار هزار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جواز کارگاهی در سطح کشور وجود دارد

با هدف توسعه دیپلماسی مهارت و نمایش توانمندی های مهارتی، جمهوری اسلامی ایران  شهر گرگان استان گلستان، میزبان نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC) است.
با هدف توسعه دیپلماسی مهارت و نمایش توانمندی های مهارتی، جمهوری اسلامی ایران  شهر گرگان استان گلستان، میزبان نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC) است.
کد خبر: ۱۴۵۶۷۸۵
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این مسابقات با حضور 14 کشور شامل ایران، نیجر، غنا، آفریقای جنوبی، روسیه، کره جنوبی، ژاپن، بنگلادش، برزیل، سنگاپور، مالزی،  قزاقستان و تایوان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، 80 نخبه مهارتی در 6 رشته مهارتی توسعه نرم افزارهای موبایل، تکنولوژی وب، مدیریت سیستم های تحت شبکه، راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار، طراحی مهندس مکانیک CAD و فناوری طراحی گرافیک در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

فرصتی برای تبادل تجربیات و نمایش توانمندی های مهارتی

مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC) رویدادی با کارکردهای آموزشی، علمی، فرهنگی است، گفت: این رویداد که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، فرصتی برای عرضه توانمندی‌های مهارتی کشورهای شرکت کننده، سنجش توانایی آنها متناسب با آخرین استانداردهای روز دنیا و از همه مهمتر برای تبادل تجربیات بین کشورهاست  .

وی با بیان اینکه نمایندگان کشورهای مختلف در ۵ قاره دنیا از فرصت دور هم بودن در این رویداد بین‌المللی برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و داشته‌های بی نظیر تمدنی جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: این مسابقات دوستانه، باعث نزدیکی بین دولت، ملت‌ها و فرهنگ‌ها  می شود و به هم افزایی در خلق فرصت ها کمک می کند.

سیاست راهبردی توسعه دیپلماسی مهارت

عظیمی گفت: با نگاه به آینده و بر اساس مطالعات و تحقیقات مدون، جمهوری اسلامی ایران، دولت محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران بر توسعه توانمندی‌ها در زمینه‌های آموزشی و مهارتی مصمم است و توسعه دیپلماسی مهارت و مهارت آموزی فراتر از مرزها و قلمرو سرزمین را  به عنوان یک سیاست راهبردی خلاقانه و تعامل دو سویه با سایر کشورها در استان، در اولویت قرار داده است.

وی افزود:  امروز شاهد فصل جدیدی از دیپلماسی از شمال ایران هستیم و اخبار امیدبخش آن از اینجا به دنیا مخابره می‌شود. امید آنکه بتوانیم با اجرای پروژه‌های مشترک سایر کشورها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه سرمایه انسانی در داخل و خارج از مرزها ، نقش ایفا کنیم.

معاون وزیر اظهار کرد: ۳۲ درصد در حوزه آموزش مهارتی نسبت به مدت مشابه دو ساله پایانی دولت گذشته رشد داشتیم و ۴ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر در سازمان آموزش فنی و حرفه ای موفق به  کسب آموزش های مهارتی شده اند.

ارائه ۶۰ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط مردم و بخش خصوصی

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ هزار آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد در سطح کشور، خاطرنشان ساخت: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای از طریق مردم و بخش خصوصی انجام می‌شود.

مهرداد عظیمی در پایان بر ضرورت آینده پژوهی و طراحی مسیر برای برنامه های کشور با نگاه به فراوانی آمارها   و وضعیت مشاغل در آینده و همچنین هم افزایی دستگاه های اجرایی درتحقق نهضت ملی مهارت در گام دوم انقلاب و همراهی رسانه ها در تحقق شعار سال با واگذاری امور به مردم و ... تأکید کرد.

در ادامه معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت با بیان اینکه این رویداد از امروز در هتل بوتانیک شهر گرگان افتتاح می‌شود افزود: یکی از ابتکارات آموزش فنی و‌حرفه‌ای برگزاری مسابقات مهارت است که در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده و مدال‌آوران رده ملی به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

علی حسین شهریور افزود: مسابقات مسئله محور دانش‌آموزان و نوجوانان با سنین نوجوانی از دیگر برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای است و مسابقات مهارت نوجوانان را طراحی کردیم که در ۶ رشته با هم رقابت می‌کنند.

وی در ادامه از برگزاری نخستین مسابقات ملی مهارت دانشجویی در آبان و مسابقات ملی کارگران در آذر، دومین دوره مسابقات نیروهای مسلح ویژه سربازان، مسابقات مهارت کارگران، مسابقات زندانیان در سال جاری خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت  گفت: علاوه بر مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت، مسابقات جهانی مهارت نیز برگزار می‌شود که امسال در لیون فرانسه در ۱۵ رشته و با حضور حدود ۷۰ کشور برگزار می‌شود تا تجربیات دیگر کشورها را در حوزه مهارت به کشور تزریق کنیم و مهارت‌آموزان نیز با آخرین دوره مهارت آشنا شوند.

معاون آموزش در پایان این نشست نوروزی تصریح کرد: ۶۵۸ مرکز دولتی در کشور داریم که ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در دل آن وجود دارد و ۴ هزار و ۸۰۰ مربی در بخش دولتی و در بخش خصوصی ۳۵ هزار مربی داریم که در امر مهارت‌آموزی فعالیت می‌کنند.

مجتبی نوروزی افزود: ایجاد واحد آموزشی در کنار بنگاه اقتصادی از دیگر برنامه‌های ما است و ۴ هزار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جوار کارگاهی داریم. گفتنی است نخستین دوره مسابقات بین المللی مهارت به صورت دوستانه در ایران به میزبانی استان گلستان از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت در گرگان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها