اجرای طرح‌های توسعه پالایش نفت تبریز با همدلی مدیران و کارکنان

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: اجرای طرح‌های توسعه پالایش نفت تبریز با تلاش‌ و همدلی مدیران و کارکنان این مجموعه که اعضای یک خانواده بزرگ و صمیمی هستند، دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۰۵
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: غلامرضا باقری دیزج اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه ها در خصوص اعتصاب غذای 600 نفر از کارکنان شرکت پالایش نفت تبریز را تکذیب کرد و گفت: در مجموعه پالایش نفت تبریز که دارای 1600 نفر پرسنل است، 80 الی 100 نفر از کارکنان بخش عملیات به نشانه اعتراض ۱۲ روز است که از صرف وعده غذایی شام که توسط شرکت ارائه می‌شود امتناع کرده و به جای آن غذایی را که خود آماده کرده‌اند میل می‌کنند. در وهله اول باید از انتخاب این نوع اعتراض از همین تعداد افراد نیز تشکر کرد چرا که بدون اینکه کوچک‌ترین اختلالی در فعالیت‌های پالایشگاه تبریز ایجاد شود اقدام به اعتراض به روشی کاملاً مسالمت‌آمیز کردند که نشان از فهم بالای این همکاران از اهمیت فعالیت‌های پالایش نفت تبریز دارد.

وی از بررسی این موضوع توسط کارگروه مدیریت واکنش‌های کارگری استان خبر داد و افزود: اعتراض همین تعداد نیز در کارگروه مدیریت واکنش‌های کارگری استان که به ریاست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل می‌شود، به دقت بررسی شد اما متأسفانه نماینده معترضان در این جلسه شرکت نکرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اینکه حقوق و مزایای اعطایی شرکت پالایش نفت تبریز به کارکنان بخش عملیات، در منطقه در بالاترین سطح است و برخی مزایا نیز اخیراً به آن اضافه شده است، گفت: اعتراضی که افراد مورد نظر دارند در خصوص مزایای اعطا شده توسط شرکت پالایش نفت تبریز در مقایسه با پالایشگاه هایی از کشور است که نزدیک به 3 برابر این مجموعه ظرفیت تولید دارند. طبیعتاً پالایشگاه‌های کشور قابلیت‌ها تولیدی و مالی متفاوتی دارند و هر کدام نیز به هلدینگ های مختلفی تعلق دارند که مزایای اعطایی آنها به سیاست های هلدینگ وابسته است. کما اینکه برخی از مزایایی که توسط شرکت پالایش نفت تبریز به کارکنان و کارگران اعطا کرده‌اند نیز در برخی پالایشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود.

باقری دیزج ادامه داد: ۸۰ درصد مزایایی که کارگران خواستار پرداخت آنها هستند نیاز به مصوبه هیئت‌مدیره داشت که برخی از آنها کسب شده و ۸۰ درصد آنها پرداخت شده یا در حال پرداخت است. البته باید اذعان داشت مقایسه‌ای که در بین برخی پالایشگاه‌های کشور با پالایش نفت تبریز انجام شده است از پایه غلط است چرا که هر پالایشگاه شرایط مخصوص به خود را دارد.

وی بازدید بازرسان از پالایشگاه تبریز در خصوص این موضوع را تائید کرد و افزود: اما اینکه این بازرسی نتیجه‌ای نداشته است فرافکنی است، چرا که بازرسان در بازرسی خود نیز به این مسئله پی بردند که حقوق کارکنان بخش عملیات و مزایای آنها به صورت کامل پرداخت شده است و مزایایی که آنها در مقایسه با پالایشگاه‌های بزرگ کشور انتظار دارند برخی از آنها در حال حاضر غیرقابل انجام و برخی از آنها انجام شده و برخی در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز عدم حضور خود در این مجموعه در 2 هفته اخیر را خلاف واقع دانست و ضمن تکذیب آن گفت: در دو هفته اخیر تنها 4 روز در پالایشگاه حضور نداشته‌ام که علت آن شرکت در جلسه سازمان پدافند غیرعامل کشور به دعوت سردار‌ جلالی مدیرعامل این سازمان بود و با توجه به راهبردی بودن پالایشگاه تبریز حضور در این جلسه الزامی بود.

باقری دیزج گفت: شرکت پالایش نفت تبریز طرح‌ها و پروژه‌ها متعدد و عظیمی در دست اجرا دارد که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند زمینه رشد تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی را فراهم کرده و بسترساز افزایش حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان مجموعه شود.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: پالایش نفت تبریز یک خانواده بزرگ و صمیمی است و کارکنان این مجموعه فرزندان برومند این خانواده هستند که دوشادوش مدیران برای رشد و ترقی پالایش نفت تبریز تلاش می‌کنند. مسئله‌ای که در برخی رسانه‌ها مطرح و سعی در بزرگنمایی آن شده است، یک‌ موضوع درون خانوادگی است که مانند همه مسائل این مجموعه به بهترین شکل حل‌وفصل خواهد شد بنابراین از همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها درخواست می‌شود از هرگونه فرافکنی‌ در این خصوص خودداری کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها