در آستانه برپایی سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران عنوان شد:

هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود

رئیس انجمن رادیولوژی ایران:

تنها 95 دستگاه MRI در کشور وجود دارد

دکتر عبدالرسول صداقت رئیس انجمن رادیولوژی ایران با عنوان این مطلب که در انگلیس 60 میلیون نفری به ازای هر یک میلیون جمعیت 5.2 دستگاه MRI دارد ، گفت: اگر به این آمار استناد کنیم باید حدود 600 دستگاه MRI در کشورمان باشد، این در حالی است که تنها حدود 95 دستگاه در ایران موجود است و این موضوع نشان می دهد که آمار وزارت بهداشت در این زمینه درست نیست.
کد خبر: ۲۵۹۲۷۷

به گزارش مهر ، رئیس انجمن رادیولوژی ایران با تاکید بر اینکه هزینه راه اندازی MRI در ایران بسیار سنگین است ، گفت: گمرک برای ورود هر دستگاه MRI حدود 120 میلیون تومان مالیات دریافت می کند.

آمارهای معتبر جهانی نشان می دهد به ازای هر یک ‌میلیون نفر جمعیت در اتحادیه اروپا 7.7 دستگاه MRI فعال است و بیش از 2 هزار و 250 دستگاه در این کشورها مشغول به کار است.

صداقت با اشاره به اینکه مجوز ورود این دستگاهها فقط در دست وزارت بهداشت است ، افزود: مسئولان وزارتخانه معتقدند که تعداد دستگاههای MRI در کشور بیش از نیاز جمعیت است. اگر اینگونه است چرا مجوز می دهد و اگر غیر از این است چرا یک برنامه و دستورالعمل برای مسائلی که ارز بری دارد، ارائه نمی دهد.

تعداد دستگاههای MRI در کشور کانادا به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت 5 دستگاه است و به طور میانگین 23 بیمار روزانه از این دستگاهها استفاده می کنند. اگر می خواهیم مثل کانادا روزانه 23 بیمار از دستگاههای MRI استفاده کند باید تعداد آنها 4 برابر شود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران که برای سومین دوره پیاپی با برگزاری انتخابات به مدت سه سال در این سمت ابقاء شد ، افزود: طبق آمار در انگلیس هر یک میلیون جمعیت 5.2 دستگاه MRI دارد که با توجه به جمعیت 60 میلیون این کشور، حدود 310 دستگاه MRI در انگلیس فعال است.

اگر بخواهیم به این آمار استناد کنیم باید در ایران حدود 600 دستگاه MRI وجود داشته باشد. در حالی که حدود 95 دستگاه موجود است که نیمی از آنها در تهران فعال است.

صداقت با اشاره به جمعیت کشورمان گفت: تعداد دستگاههای MRI در انگلیس بیش از 3.2 برابر ایران است و این مسئله نشان می دهد که تعداد این دستگاهها در کشور بر اساس نیاز جمعیتی نیست.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه هزینه یک بار MRI در ایران 84 هزار تومان است گفت: این رقم در بیمارستان ایرانیان دبی حدود 280 هزار تومان و در اروپا 320 تا 430 هزار تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها