ایران زمین

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: در اثر بروز پدیده خشکسالی پیش‌بینی می‌شود امسال تولید محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی تا 35 درصد کاهش یابد. مسعود محمدیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان در چند سال اخیر، از قبیل بروز خشکسالی، سرمازدگی، سیل، تگرگ و... که کشاورزان را دچار خسارت کرده است با افزایش 61درصدی بیمه کشاورزی استان باید با برنامه‌ریزی جدی تلاش کنیم حداقل تاثیرپذیری از شرایط اقلیمی را داشته و توجه به روش‌های نوین آبیاری بیشتر صورت گیرد.
کد خبر: ۳۷۷۷۸۱

زنجان ـ فارس: استاندار زنجان گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در استان زنجان به منزله سرمایه‌گذاری در همه محور شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

محمد رئوفی‌نژاد سرمایه‌گذاری در استان را به دلیل موقعیت جغرافیای خاص از جمله همجواری با مرزهای بازرگان،‌ آستارا و جلفا مناسب دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در استان زنجان به منزله سرمایه‌گذاری در همه محور شمال غرب کشور محسوب می‌شود. وی عدم فرآوری صنایع غذایی در استان زنجان را به عنوان یک مشکل مهم در زمینه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و ادامه داد: استان زنجان بشدت نیازمند استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی است و در این زمینه از هر نوع سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حمایت می‌شود.

قزوین ـ فارس: عضو دفتر تجارت صادرات و واردات سوریه گفت: صنایع غذایی و کاشی و سرامیک استان قزوین از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و با نیاز بازار سوریه بسیار مایل هستیم تا از این صنایع در کشورمان بهره‌مند شویم. عبدالودود حمدون افزود: این هیات به دعوت سازمان بازرگانی استان قزوین به ایران آمد و در مدت اقامت خود از کارخانه‌های بزرگی دیدن کرد. با اطلاعاتی که گرفتیم فکر می‌کنیم استان قزوین صنایع زیادی دارد و با توجه به کوتاهی سفر، نتوانستیم از تعداد بیشتری از این کارخانه‌ها دیدن کنیم، البته امیدواریم این سفر تکرار شود تا بتوانیم از کارخانه‌های دیگری در آینده در این استان صنعتی دیدن کنیم.

لرستان ـ فارس: مدیر امور آب و فاضلاب الیگودرز گفت: آب آشامیدنی الیگودرز با مطلوب‌ترین کیفیت تامین می‌شود. مهرداد عسگری افزود: توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب از عمده‌ترین وظایف این شرکت‌ها تعیین شده، اما با گذشت زمان و بنا بر نیازهای مردم برای بهره‌مندی از آب آشامیدنی با کیفیت بالا وظایف گسترده بیشتری را در برگرفته و در حال حاضر این امور با داشتن واحدهای بهره‌برداری آب و فاضلاب، مشترکان، مالی، انبار و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب وظیفه تامین، استحصال، انتقال، تصفیه، ذخیره و توزیع آبرسانی به 21 هزار مشترک در بخش آب و 7 ‌هزار مشترک در بخش فاضلاب را به عهده دارد.

خوزستان ـ فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به طرح تعمیرات و تعطیلات تابستانه صنایع گفت: با اجرای این طرح، صنایع همکار مشمول تخفیف بیش از 4 میلیاردی در بهای برق مصرفی شدند.

یدالله حضرتی با اشاره به طرح تعمیرات و تعطیلات تابستانی صنایع، افزود: با همکاری صنایع در طرح تعمیرات و تعطیلات صنایع در تابستان سال‌جاری، 72 مگا وات در کاهش پیک بار شبکه شهرستان اهواز صرفه‌جویی شد.

یزد ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: حفظ و پاسداشت مفاخر فرهنگ و ادب استان دارالعباده یزد یکی از برنامه‌های مستمر این اداره کل است.

محمود عالیشوندی افزود: بسترسازی برای معرفی مفاخر استان در دستور کار اداره کل ارشاد یزد قرار گرفته است. این استان دارای پیشینه تاریخی و علمی است که وجود مفاخر دینی، علمی، شعرا و ادیبان نشانگر این موضوع است.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس کل دادگستری لرستان گفت: طی 3 ماهه گذشته تاکنون 2180 کیلوگرم مواد مخدر در لرستان و سایر استان‌های کشور کشف و ضبط شده است. دکتر ذبیح‌الله خداییان افزود: از شهریور امسال تاکنون 2شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر در لرستان شناسایی و متلاشی شدند. در شبکه اول که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع کراک فعالیت داشتند 550 کیلوگرم کراک کشف شد.

ارومیه ـ فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی سال زراعی جاری، پسروی دریاچه ارومیه، خشکسالی و باروری ابرها را باید جدی بگیریم. صفر اصغری در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی آذربایجان شرقی، خشکسالی پاییز امسال را برای بخش کشاورزی هشدار جدی تلقی کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی سال زراعی جاری، پسروی دریاچه ارومیه، خشکسالی امسال و باروری ابرها را جدی بگیریم و مسائل و مشکلات این بخش را جمع‌بندی و به مسوولان کشوری منعکس کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها