شرط کسب دیپلم برای دبیرستانی ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: دانش آموزان دبیرستانی برای کسب دیپلم باید 96 واحد درسی را بگذرانند.
کد خبر: ۵۷۳۸۶۵
شرط کسب دیپلم برای دبیرستانی ها

ابراهیم سحرخیز گفت: در مقطع دبیرستان گذراندن واحدهای درسی همانند دانشگاه است و تا زمانیکه دانش آموز 96 واحد درسی خود را نگذراند، موفق به کسب دیپلم نمی شود.

وی درباره تعیین تکلیف دانش آموزانی که موفق به کسب نمره لازم در امتحانات خرداد ماه نمی شوند، توضیح داد: دانش آموزان دبیرستانی می توانند در دروسی که  نمره لازم را کسب نکرده اند، آن واحد درسی را در شهریور ماه پاس کنند، اگر شهریور ماه موفق به گذراندن آن درس نشدند، دوباره می توانند آن درس را در مهرماه بگذرانند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش درباره تغییر محتوای کتاب های اول متوسطه اول نیز گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی برنامه ریزی لازم را برای تغییر محتوای کتاب ها از سال گذشته آغاز کرد و کتاب ها با تغییر 100 درصدی امسال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

سحرخیز تصریح کرد: تغییر محتوای کتاب های پایه اول راهنمایی با توجه به تعدد دروس این پایه به مراتب سخت تر بود و با توجه به تصویب برنامه درسی ملی، تمامی تغییرات با توجه به برنامه درسی ملی صورت گرفته است.

شرط معدل برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش درباره نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی اظهارداشت: شرط معدل برای پذیرش دانش آموز در مدارس نمونه دولتی یکی از شرایط ثبت نام است. علاوه بر معدل، دانش آموز باید نمره لازم را در آزمون های ورودی مدارس دریافت کرده باشد.

وی افزود: شرط ثبت نام دانش آموزان اول متوسطه در مدارس نمونه دولتی موفقیت در آزمون ورودی و معدل بالاست البته ممکن است برخی از دانش آموزان پایه های میانی منصرف از ادامه تحصیل در آن مدرسه شوند که در این صورت مدیران می توانند برای تکمیل ظرفیت خود از دانش آموزان ذخیره شده برای ثبت نام استفاده کنند.

به گفته سحرخیز، مدیر مدرسه آزمونی داخلی از دانش آموز گرفته و  چنانچه دانش آموز موفق به کسب نمره لازم شد، مدیر می تواند آن دانش آموز را ثبت نام کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون، اظهارداشت: نحوه و تاریخ برگزاری آزمون های داخلی جهت تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی، بر عهده خود استانها گذاشته شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها