اولین اقدام وزیر پیشنهادی بهداشت در صورت کسب رای اعتماد

احتمال توقف طرح پزشک خانواده در تهران

وزیر بهداشت خبر داد:

تخلفات گسترده در داروخانه‌ها

گران فروشی، احتکار، جعل سند و خارج کردن داروهای شیمی درمانی از داروخانه، عرضه داروهای قاچاق و داشتن داروهای بدون برگ خرید؛ تخلفات گسترده‌ای است که وزیر بهداشت از ارتکاب آنها در شماری از داروخانه‌های دولتی و خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۰۸۰
تخلفات گسترده در داروخانه‌ها

محمد حسن طریقت منفرد امروز در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: در سه روز بازرسی 15 داروخانه در تهران، 11داروخانه متخلف شناخته و به دادگاه و تعزیرات معرفی شد.

وزیر بهداشت افزود: از این15داروخانه، سه داروخانه دولتی و12داروخانه خصوصی است.

وی اضافه کرد: از سه داروخانه دولتی هر سه داروخانه و از داروخانه‌های خصوصی، 8 داروخانه متخلف و تخلفات داروخانه‌های دولتی جدی تر بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: داروخانه سیزده آبان به علت گران فروشی و احتکار دارو و داروخانه شهید کاظمی به علت جعل سند و خارج کردن داروهای شیمی درمانی از داروخانه به ترتیب به تعزیرات و دادگاه معرفی شدند و از بین داروخانه‌های خصوصی بازرسی شده، 8 داروخانه به علت گران فروشی، عرضه داروهای قاچاق و داشتن داروهایی که برگ خرید نداشت متخلف شناخته شدند.

طریقت منفرد همچنین به نقل از دکتر حاجی آخوندی رئیس سازمان غذا و دارو افزود: پیش از این در زمانی هم که امسال برای نخستین بار گران شدن قیمت داروها اعلام شد، بازرسان سازمان غذا و دارو با انبارهای انباشته از دارو در داروخانه13آبان مواجه شدند که مسوولان داروخانه علیرغم تقاضای مردم از عرضه آن به منظور بالا بردن قیمت دارو اجتناب می‌کردند.

وی با بیان این که برخی داروخانه‌ها به علت مشکلات نقدینگی یا دیرکرد بیمه‌ها در پرداخت بدهی هایشان مبالغی بیش از فرانشیز را از مراجعان طلب می‌کنند گفت: یکی دیگر از تخلفات داروخانه‌ها که بیشتر در خصوصی‌ها مشاهده می‌شود این است که مسوول داروخانه به بیمار می‌گوید نوع ایرانی یکی از اقلام نسخه وی را ندارد و نوع خارجی اش را می‌تواند به بیمار بدهد در صورتی که نوع ایرانی آن دارو هم طبق گزارش سازمان غذا و دارو در داروخانه‌ها موجود است.

وزیر بهداشت، دلیل این بازرسی فشرده و ناگهانی را از15داروخانه منتخب در تهران گزارش‌های متعدد از کمبود برخی اقلام دارویی اعلام کرد که آمارهای داروهای وارداتی و تولیدی حکایت از کافی بودن آنها در کشور می‌کرد.

وزیر بهداشت  از مردم خواست در صورت مواجه شدن با تخلف‌هایی از جمله گران فروشی یا تغییر قیمت دارو، مراتب را به تلفن1490گزارش کنند.

بنابراین گزارش دکتر ریاضی رئیس سامانه1490هم امروز به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: از ابتدای راه اندازی تلفن1490از آغاز  امسال تاکنون130هزار تماس با این شماره برقرار شده که90درصد آنها شکایت یا کمبود دارو بوده است.

وی گفت: به طور متوسط هر روز6000 نفر با1490تماس می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها