رئیس کل سابق بانک مرکزی:

دخالت‌های دولت مانع از جمع آوری نقدینگی مازاد شد

افزایش حجم نقدینگی فشار زیادی را بر نظام بانکی تحمیل کرده است ، در این رابطه اقدامات زیادی برای جمع آوری نقدینگی مازاد انجام شد اما متاسفانه به علت دخالت های دولت این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب نرسید.
کد خبر: ۵۹۴۷۱۷
دخالت‌های دولت مانع از جمع آوری نقدینگی مازاد شد

محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی در پایان بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: مهمترین عوامل در افزایش حجم نقدینگی طی 5 سال گذشته موضوع تحریم‌های اقتصادی، فشارهای تورمی، مشکلات تامین نیازهای مالی کشور به علت تشدید تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب بوده است ضمن اینکه در رابطه با بحث افزایش حجم نقدینگی باید همه موارد را در نظر داشته باشیم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در ادامه عنوان کرد: بحث تحریم‌ها همان طور که می‌دانید از سال 85 به بعد شدت بیشتری به خود گرفته به طوری که این موضوع باعث شده تامین اعتبارات مورد نیاز با دشواری مواجه شود.

 بهمنی با تاکید بر این نکته که افزایش حجم نقدینگی فشار زیادی را بر نظام بانکی تحمیل کرده است عنوان کرد: در این رابطه اقدامات زیادی برای جمع آوری نقدینگی مازاد انجام شد که مهمترین آن بالا بردن نرخ سود علی الحساب بانکها است.

وی ادامه داد: در این رابطه تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما متاسفانه به علت دخالت های دولت این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها