برخی از مدیران مدارس برای تامین بخشی از هزینه‌های خود در قالب کمک‌های مردمی از والدین وجه نقد دریافت می​کنند

کاهش شهریه‌های مدارس غیردولتی از سال آینده

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش از تعدیل شهریه‌های مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۴۹۸

مرضیه گرد در گفت‌وگو با مهر درباره هزینه‌های غیرمعمول که از سوی مدیران مدارس غیردولتی بویژه در شهر تهران گرفته می‌شود، افزود: یکی از دلایل دریافت شهریه‌های بالا نبود، قوانین حمایتی از مدیران این مدارس است که آنها مجبور شده‌اند برای تامین بخشی از هزینه‌های خود در قالب کمک‌های مردمی از والدین وجه نقد دریافت کنند.

وی ادامه داد: قرار بود برای سال تحصیلی جاری، برخی مدارس بر مبنای الگوی تعیین شهریه، پول دریافت کنند، اما چون این اتفاق رخ نداد هم‌اکنون از بازرسان خواسته‌ایم گزارش کیفی و مالی از روند اجرای این طرح را ارائه دهند تا در صورت امکان بتوان این طرح را اجرایی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدارس غیردولتی تهران از نظر شهریه، موقعیت فیزیکی و نوع برنامه‌ها قابل مقایسه با مدارس برخی شهرستان‌ها نیست، گفت: بسیاری از مدارس غیردولتی در تهران استیجاری بوده و با توجه به بالا رفتن اجاره‌ها به طرز عجیبی شهریه‌ها، همچنین هزینه‌های مدیر مدرسه افزایش یافته است و مدیر ناچار به افزایش شهریه‌ها شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: فرمول تعیین شهریه بویژه در تهران به صورت واقعی اجرا نشده است و موسسان، مدیران و کارشناسان تا قبل از اسفند نتایج ارزیابی‌ها و بررسی‌های خود را اعلام کرده تا برای سال تحصیلی آینده در شهریه‌های مدارس غیردولتی تعدیل داشته باشیم، ضمن این که مدیران باید با حضور در کمیته تشکیل شده از نحوه فعالیت خود دفاع کنند.

وی درباره قوانین حمایتی آموزش و پرورش از این مدارس توضیح داد: یکی از برنامه‌ها که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است، ساماندهی نیروی انسانی، تبادل نیروی انسانی بین مدارس غیردولتی، مدارس آموزش از راه دور و مناطق آموزش و پرورش است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین درصدد خرید صندلی‌های خالی مدارس غیردولتی هستیم تا دیگر شاهد کلاس‌های پرجمعیت در مدارس دولتی نباشیم و تعدادی از این دانش‌آموزان را به سمت مدارس غیردولتی هدایت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها