گزیده عناوین روزنامه​های صبح سه شنبه

اتهامات خبرنگاران واشنگتن پست امنیتی است

روزنامه های صبح امروز مهمترین عناوین خود را به موضوع سخنان رئیس قوه قضائیه درباره خبرنگار واشنگتن پست و مسایل قضایی دیگر ، استیضاح وزیر علوم و حواشی اش ، وضعیت زلزله زدگان ایلام اختصاص دادند.
کد خبر: ۷۰۷۲۶۴
اتهامات خبرنگاران واشنگتن پست امنیتی است

سخنگوی دستگاه قضا در شصت و هفتمین نشست خبری خود، پاسخگوی پرســش‌های مختلف خبرنگاران بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» در این نشست خبری با اشاره به تمدید حکم آیت‌الله «آملی لاریجانی» به عنوان رییس قوه قضاییه برای یک دوره 5 ساله دیگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغ صادره عنایات خود به رییس قوه قضاییه و دستگاه قضا را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه تاکنون برای تحقق منویات مقام معظم رهبری اهتمام جدی داشته و از این به بعد نیز تلاش می‌کند مطالبی که خواسته ایشان بوده است، محقق شود.

وی با اشاره به تلاش قوه قضاییه و ریاست دستگاه قضایی کشور در دوره 5 ساله آینده گفت: در تلاش هستیم برای افزایش رضایتمندی مردم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مفاسد اقداماتی جدی انجام دهیم.دادستان کل کشور همچنین با اشاره به تغییرات مدیریتی و سیاستی در دستگاه قضایی کشور افزود: در روزهای آینده به طور طبیعی شاهد برخی تغییرات در سیاست‌ها و مدیریت‌ها در قوه قضاییه خواهیم بود.

اشد مجازات در انتظار قاچاقچیان مواد مخدر

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود با اشاره به موضوع موادمخدر و گرفتاری‌های ناشی از مصرف مواد در بین جوانان، بیان کرد: کسانی که آلوده به موادمخدر هستند بدون شک به جرایم دیگری نیز اقدام می‌کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی کشور همراه با ناجا و تا حدودی با سیستم اطلاعاتی کشور همکاری تنگاتنگی دارد و به دنبال پیگیری‌ باندهای اصلی مواد مخدر است.محسنی اژه‌ای با قدردانی از وزارت اطلاعات برای برخورد با باندهای موادمخدر و با بیان اینکه در هفته‌های اخیر وزارت اطلاعات به چندین باند مواد مخدر ضربه زده است، عنوان کرد: اخیراً با همکاری اداره کل اطلاعات استان اصفهان و دادستانی این استان، اعضای یک باند با 950 کیلو هروئین، چندین قبضه اسلحه گرم و برخی اشیای ممنوعه دستگیر شده‌اند.وی با طرح این پرسش که اگر این میزان مواد مخدر در کشور توزیع شود چه تعداد انسان را نابود می‌کند؟ ادامه داد: سفارش من به همه مردم این است که از طریق همکاری با دستگاه قضایی و سیستم اطلاعاتی با این فساد خانمانسوز برخورد جدی داشته باشند.دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه ناجا در هفته‌های گذشته موفقیت‌های بزرگی داشته است، نیز بیان کرد: با قاچقچیان مواد مخدر چه به صورت جزء و چه به صورت عمده بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد و قوه قضاییه آنها را به اشد مجازات محکوم می‌کند.

دستگیری یک باند جعل عنوان

محسنی اژه‏ای در ادامه سخنانش در خصوص دستگیری یک باند جعل عنوان نیز اظهار کرد: در اواخر سال گذشته اعضای یک باند جعل دستگیر شدند و بیش از 50 مهر جعلی مربوط به دستگاه‌های مختلف از آنها کشف شد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه این باند نامه‌هایی را با مهرهای جعلی برای برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارسال می‌کرد، گفت: از مردم و دستگاه‌ها درخواست می‌کنم اگر نامه‌ای را به هر عنوان دریافت می‌کنند، تأمل و دقت بیشتری روی آن داشته باشند.وی با بیان اینکه به تبهکاران و کسانی که اقدام به جعل می‌کنند، هشدار می‌دهم که دیر یا زود دستگیر می‌شوند، افزود: عده‌ای در این پرونده دستگیر شدند و پرونده نیز در حال رسیدگی است، همچنین به بازپرس گفته شده است که در رسیدگی به این پرونده تسریع کند.

وی در مورد پرونده شخصی به نام (ح- ب- د) و حضور او در پرونده «نفت جی» نیز اظهار کرد: حکم مربوط به پرونده این فرد، صادر قطعی و اجرا شده است؛ پرونده در تهران مفتوح و در حال رسیدگی است.محسنی اژه‌ای در مورد دادگاه اصفهان و نیابتی که برای احضار این فرد در تهران صادر شده است، گفت: حکم احضار صادر شده و در صورت مراجعه نکردن فرد، جلب وی انجام می‌شود.وی ادامه داد: قبل از حکم نیابتی که از اصفهان به تهران فرستاده شده بود، پرونده‌ای نیز از این فرد در دادسرای انتظامی قضات وجود داشت که این پرونده‌، وقفه‌ای در اقدام نیابت به وجود نیاورده است.

ورود دادستان تهران درباره تخلف کارخانه‌های لبنی

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی در مورد تخلف کارخانه‌های لبنی و وارد کردن روغن پالم به محصولات لبنی نیز اظهار کرد: حفظ سلامت جامعه بحث مهمی است؛ وزارتخانه مربوطه در این موضوع وارد شده و باید نظر بدهند.محسنی‏اژه‌ای با بیان اینکه دادستان تهران از طریق مراجع غیررسمی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع وارد می‌شود، ادامه داد: اگر دادستان تهران تشخیص دهد که پالم یا هر چیز دیگری برای سلامت جامعه مضر است، وارد عمل می‌شود. در صورت اعلام مواردی که توسط وزارتخانه مربوطه دنبال می‌شود، قوه قضاییه به صورت جدی عمل می‌کند.

اعتراض دولت به حکم پرونده «کرسنت»، طبیعی است

وی در مورد پرونده «کرسنت» نیز گفت: این پرونده در دستگاه قضا مطرح است و دیوان عالی کشور تصمیم به اعمال ماده 18 گرفته است.سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات اخیر وزیر دادگستری درباره پرونده «کرسنت» این اعتراض را طبیعی خواند.محسنیاژه‌ای در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه شنیده شده است تا یک ماه دیگر حکم پرونده (م . ر)، مسئول سابق دولتی صادر می‌شود، گفت: در تماسی که با قاضی پرونده داشتم، وی گفت: تمام تلاش خود را خواهد کرد تا حکم این پرونده به زودی صادر شود.یکی از خبرنگاران از دادستان کل کشور در باره به دار آویخته شدن 10 محکوم مواد مخدر و رابطه این موضوع با تمدید حکم رییس دستگاه قضا پرسید که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: هیچ ارتباطی میان این دو موضوع وجود ندارد و احکام پس از قطعیت یافتن به مورد اجرا گذاشته می‌شوند.

بازداشت یکی از مدیران فعلی نفتی در پرونده( ب. ز)

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز اظهار کرد: اخیرا بازداشت‌هایی در این پرونده صورت گرفته که برخی از آنها به طور مستقیم و برخی نیز به صورت غیرمستقیم با پرونده ارتباط داشته اند.وی همچنین در خصوص شایعاتی مبنی بر آزادی یکی از معاونان بابک زنجانی گفت: طبق آخرین اخبار یکی از مدیران فعلی نفتی در این پرونده بازداشت شده و در حال حاضر 7 نفر در خصوص پرونده مذکور - که البته به‌صورت غیرمستقیم با این پرونده مرتبط هستند- در بازداشت به سر می‌برند. برای پیگیری اموال بابک زنجانی نیز تاکنون هیات‌هایی مرکب از دولت، بانک مرکزی، قوه قضاییه و دادستانی به کشورهای مختلف رفته‌اند .

اگر اسناد اسامی دانشجویان بورسیه محرمانه باشد، انتشار آن جرم است

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران درباره اینکه برخی مدعی هستند انتشار اسامی دانشجویان بورسیه به حیثیت آنها لطمه وارد کرده است، اظهار کرد: اگر اسناد مربوط به نام این افراد، جزو اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده محسوب شود انتشار آنها خلاف بوده و شاکیان می‌توانند از منتشرکنندگان این اسامی شکایت کنند.محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اعلام اسامی بورسیه‌ها در مجلس جرم محسوب می‌شود یا خیر؟ هم گفت: اگر چنانچه این اسناد محرمانه بوده باشد حق انتشار آنها وجود نداشته است. وی ادامه داد: اما اگر اسناد محرمانه نباشد ولی با انتشار آنها کسی متضرر شود می‌تواند شکایت کند و شکایت هم پیگیری می‌شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید در بحث بورسیه‌ها که تضییع حقوق بیت‌المال صورت گرفته است، آیا قوه قضاییه ورود پیدا می‌کند یا خیر؟ بیان کرد: باید ماهیت ماجرا روشن شود، بعد پیگیری می‌کنیم که به مسئله ورود داشته باشیم یا خیر؟ ضمن اینکه اطلاعی ندارم که سازمان بازرسی کل کشور مانع برخی از بورسیه‌ها شده باشد.

درباره آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشت‌شده «واشنگتن پست» نیز محسنی اژه‏ای چنین پاسخ داد: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است، سه نفر بازداشت هستند و تنها موضوعی که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که اتهامات این افراد مالی نبوده بلکه امنیتی است.یکی از خبرنگاران عنوان کرد که در مجلس شب‌نامه‌ای پخش شده و در آن به رییس‌جمهور توهین شده‌ است، که دادستان کل این‌گونه توضیح داد: اگر کسی به صورت مکتوب یا غیر مکتوب به برخی مقام‌ها از جمله ریاست جمهوری توهین کند، دادستان تهران می‌تواند بدون شکایت، به پرونده رسیدگی کند.

تغییرات در قوه قضاییه قطعی نشده است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خبرگزاری رسمی قوه قضاییه برخی تغییرات مربوط به دستگاه قضایی را منتشر کرده است؛ آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و هنوز هیچ کدام از تغییرات قطعی نشده است.

بازداشت 2 متهم جدید در پرونده ستاد سوخت

دادستان کل کشور همچنین درباره پرونده ستاد سوخت و بازداشتی‌های آن خاطرنشان کرد: طبیعی است که در مرحله تحقیقات مقدماتی برخی از متهمان بازداشت و برخی آزاد شوند؛ در این پرونده نیز به تازگی دو متهم بازداشت شده‌اند.

تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه با قاضی است

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص علنی بودن یا غیرعلنی بودن دادگاه «مهدی هاشمی» با بیان اینکه تشخیص برگزاری دادگاه به صورت علنی یا غیرعلنی بر عهده قاضی است، افزود: در قانون پیش‌بینی شده است که قاضی می‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند. گاهی در یک پرونده این امکان وجود دارد که برخی از جلسات علنی و برخی غیرعلنی برگزار شود، در هر صورت تشخیص با دادگاه است. وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده دادستان سابق تهران نیز گفت: در خصوص پرونده کهریزک باید گفت که هنوز حکم در دیوان عالی کشور نهایی نشده و در خصوص پرونده تامین اجتماعی نیز باید گفت که هنوز در مرحله دادسراست و به مرحله کیفرخواست نرسیده است.

مقصر سقوط هواپیما بازخواست می‌شود

«تهران - طبس» هم عنوان کرد: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده که در حال رسیدگی است. اگر تشخیص داده شود که چه کسی مقصر است، حتماً رسیدگی جدی صورت می‌گیرد.

دادستان کل کشور همچنین در مورد اینکه در فهرست زندانیان مشمول عفو عید فطر 16 محکوم فساد مالی بودند که آزاد نشدند، گفت: دو نوع عفو وجود دارد؛ در نوع اول اسم فرد مشخص بوده و معلوم است که مشمول عفو کلی یا تقلیل مجازات می‌شود. وی تصریح کرد: در اعیادی مانند عید فطر، ملاک و معیاری وجود داشته و استثناهایی نیز دارد که شاید شامل حال همه نشود؛ در عفو‌های موردی نیز برخی استثناها وجود دارد.

وضعیت دانش‌آموزان شین‌آباد پیگیری می‌شود

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت دانش‌آموزان شین‌آباد هم عنوان کرد: دادستانی به شخصه نمی‌تواند پولی بپردازد؛ اما قضیه را دنبال می‌کنیم. وی در مورد انتشار نامه سرگشاده برادر «مه‌آفرید» و مطالب مطرح شده در آن نیز اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد؛ به‌طورمعمول در چنین مواردی باید خود متهم یا وکیلش حضور داشته باشد. سخنگوی قوه قضاییه در مورد رییس سابق بانک صادرات نیز گفت: تا زمانی که اتهام تایید نشود کیفرخواست صادر نخواهد شد.

دلیل تأخیر در محاکمه مدیران بانکی

سخنگوی قوه قضاییه درباره دادگاه فساد بانک‌های مسکن، ملی و صادرات در پرونده سه هزار میلیاردی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاریخی مشخص نشده است چرا که قاضی سراج مسئول این پرونده بود و به دلیل جابه جایی در سمت کاری، رسیدگی به این موضوع به تاخیر افتاده است.

جام جم

- نیاز زلزله زدگان ایلامی به آب در دمای 50 درجه

- سخنگوی قوه قضاییه: تلاش داریم در دوره جدید، اقدامات جدی تری را در برخورد با مفاسد انجام دهیم

- فرجی دانا اولین وزیر دولت روحانی است که استیضاح می​شود استیضاح وزیر علوم ​آزمون پایبندی ​به​ قانون

- خروج مسکن از رکود در انتظار​ دستور رئیس‌جمهور

کیهان

- گزارش خبری - تحلیلی کیهان برچسب جناحی به استیضاح آدرس غلط برای فرار از پاسخگویی

- خدمت جدید فرودگاهی بار حجاج تهرانی و 5 استان رایگان در منزل تحویل می‌شود

- با عملیات مشترک ارتش و نیروهای پیشمرگ سد بزرگ موصل از اشغال تروریست‌های داعش خارج شد

- زلزله 6/1 ریشتری ایلام تلفات جانی نداشت

ایران

- پیام روحانی به مجلس درآستانه استیضاح

- تحسین انسان دوستی ایرانیان از سوی سازمان ملل

- منطقه مورموری ایلام در 24 ساعت بیش از 30 بار لرزید زلزله این‏بار خبرداد

- این‏ بار تلویزیون را به‏ استادیوم راه نمی‏دهیم

اعتماد

- مریم میرزاخانی فرزند ملت است مجلس به جای برخورد نامناسب وزیر علوم را تشویق کند

- رای منفی بزرگان مجلس به استیضاح دعوت لاریجانی به آرامش سیاسی

- استیضاح فرجی‌دانا، روحانی را به سمت اصلاح‌طلبان هل می‌دهد

- محسنی‌اژه‌یی مطرح کرد بازداشت 7 نفر در پرونده زنجانی و صدور سریع حکم رحیمی

رسالت

- تفکرات توفیقی و میلی‌منفرد در وزارت علوم حا‌کم است

- مجلس مسیر غلط وزارت علوم را اصلاح کند

- داعش در سوریه غافلگیر شد

- لجاجت وزیر علوم برموضع غلط، نمایندگان را مصمم به استیضاح کرد

خراسان

- زلزله 6.1 ریشتری آبدانان هیچ کشته ای نداشت

- تحلیل مشاور حقوقی تیم مذاکره‌کننده درباره لغو تحریم‌های شورای امنیت و موشک‌های بالستیک ایران

- درخواست سیف و آخوندی از روحانی برای افزایش وام مسکن

- اعزام ارتش برای سرکوب میسوری

دنیای اقتصاد

- نامه به رئیس‌جمهور؛ اقدام مشترک «متولی مسکن» و «تصمیم‌ساز پولی» در راه است

- دیروز در همایش صادرات غیرنفتی بررسی شد مانع‌زدایی از مسیر پیشران رونق

- نرخ خرید دلار به زیر 3100 تومان افتاد توریست ها در بازار ارز

- بیماری جدید در نظام تجاری

اطلاعات

- برنامه دولت برای انضباط پولی کنترل نقدینگی و مهارتورم

- جامعه روحانیت شیراز درگذشت آیت‌الله ادیب‌ لاری را تسلیت گفت

- سید محمد خاتمی: باید زمینه‌های فعالیت فکری و علمی نخبگان فراهم شود

- هزاران معترض آمریکایی مانع پهلوگیری کشتی باری اسرائیل شدند

مردم سالاری

- پیام تیم دیپلماسی ایران به غرب: تعهد 1+5 برای لغو تحریم‌ها راه حل توافق است

- برای دفاع از وزیر علوم در روز چهارشنبه؛ رییس جمهور به مجلس می‌رود

- محسنی‌اژه‌ای خبر داد: سفر هیات‌هایی در ارتباط با پرونده‌ زنجانی و ضراب به کشورهای مختلف

- جولیان آسانژ حصر خانگی در لندن را می شکند بازگشت آقای افشاگر ویکی لیکس

جمهوری اسلامی

- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افراطیون، دولت منتخب مردم و حمایت رهبری را تخریب می‌کنند

- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد: مذاکره با شرکت بزرگ اروپایی برای خرید تجهیزات ناوبری

- حمایت گسترده دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشوراز دکتررضا فرجی دانا

- 20 هزار شیعه منطقه "آمرلی" شمال استان صلاح‌الدین در معرض قتل‌عام توسط داعش

ابرار

- با نظر هیات رئیسه مجلس، استیضاح وزیر علوم به چهارشنبه موکول شد

- عراقچی: زمان و مکان نشست‌های دوجانبه و چندجانبه با 1+5 مشخص نیست

- معاون وزیر خارجه: ظریف و اشتون اوایل سپتامبر دیدار می‌کنند

- محسنی‌اژه‌ای خبر داد تغییرات مدیریتی در قوه قضاییه به زودی

امتیاز

- تغییر شگرد کلاهبرداران از « دلار سیاه» به یوروی سبز؛ کلاهبرداری میلیاردی از تاجران ایرانی

- برای مقابله با قاچاق بنزین در مرزها صورت گرفت؛ بنزین 3500 تومان شد

- درخواست 7ساعته محیط زیست برای اعزام بالگرد؛ 100هکتار از اراضی پارک ملی طعمه حریق شد

- 9 هزار نوآموز تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ شناسایی محروم ترین مناطق آموزشی کشور

هدف و اقتصاد

- زمزمه حذف قیمت‌گذاری دولتی تا پایان سال

- امنیت را در فاصله ? هزار کیلومتری ایران برقرار کرده‌ایم

- در صورت توافق، 1+5 متعهد به لغو تمام تحریم‌هاست

جهان صنعت

- دیدار ظریف و اشتون اوایل سپتامبر: مذاکرات نیویورک در سطح وزرا برگزار می‌شود

- در 3 ماهه اول سال 93؛ رشد ۲۱۹ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک‌ مرکزی

- هیات وزیران تصویب کرد؛ مصوبه 18 بندی جدید برای خروج از رکود

- گناه از فرودگاه مهرآباد نیست

تفاهم

- کلاف سردرگم معوقات بانکی؛ ‌ قانونی که معوقات را افزایش می‌دهد!

- اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اعلام کرد: انهدام باند جعل در یکی از استان ها

- قیمت گذاری جدید بنزین در مرزها بهای بنزین 3500 تومان شد

- پیش نویس برنامه ششم توسعه تقدیم رهبرمعظم انقلاب می‌شود

شرق

- استیضاح، فردا در غیاب روحانی برگزار می‌شود؛ «لابی» نفر به نفر «پایداری»ها در بهارستان

- بازخوانی حجاریان از 28مرداد در گفت‌وگو با «شرق» 3 گرایش در «زمستان» سیاسی پس از کودتا

- سیدمحمد خاتمی: «دانا» می‌خواهد محیطی فراهم کند تا «میرزاخانی»‌ها از آن بیرون بیایند

- علی مطهری: استیضاح‌کنندگان از بازشدن فضای دانشگاه‌ها می‌ترسند

وطن امروز

- افشای پشت‌پرده لیست جعلی بورسیه‌ها وزیر علوم را بی‌اعتبار کرد افتضاح طبقه 13

- مدیر امور دعاوی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری: اطلاعی از رأی کرسنت نداریم!

- سخنگوی‌ قوه‌قضائیه در نشست خبری: اتهام خبرنگار واشنگتن پست امنیتی است

- کام رئیس فدراسیون فوتبال بزودی تلخ خواهد شد کفاشیان می‌رود!

حمایت

- سخنگوی قوه قضاییه: اتهامات خبرنگاران واشنگتن پست امنیتی است

- کاهش غیر منطقی سود بانکی در دایره بحث کارشناسان و نمایندگان چرخ تولید را نمی توان با جیب مردم چرخاند

- رییس دیوان عدالت اداری: مبارزه با فساد از اصلی ترین مطالبات مقام معظم رهبری است

- معاون اول قوه قضاییه: آزادگان در مبارزه با استکبار جهانی آزادگی خود را نشان دادند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها