لزوم ورود پناهندگان افغانی به شبکه حمایت‌های درمانی کشور

170 پناهنده افغان در ایران به هموفیلی مبتلا هستند

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران عنوان کرد: حدود 170 پناهنده افغان به بیماری هموفیلی مبتلا هستند که اکثر این بیماران در استان‌های مجاز زندگی می‌کنند اما حدود 20 تا 25 نفر از آنها در استان‌هایی ساکن‌ هستند که طبق دستور وزارت کشور مجاز به سکونت در آن استان‌ها نیستند.
کد خبر: ۸۱۱۰۳۸
170 پناهنده افغان در ایران به هموفیلی مبتلا هستند

احمد قویدل درباره شرایط پناهندگان افغانستانی مبتلا به بیماری هموفیلی در کشور، گفت: بیماران هموفیلی افغان (پناهندگان) با اینکه به صورت غیر رسمی از امکانات گران‌قیمت کشور استفاده می‌کنند، به صورت رسمی امکان بهره‌مندی کامل آنها از خدمات درمانی وجود ندارد.

وی افزود: این افراد فاقد دفترچه بیمه هستند اما در مواردی که به صورت اورژانس به مراکز درمانی مراجعه می‌‌کنند با حمایت‌های خاص و پیچیده که مدت‌ها به طول می‌انجامد تا تحقق پیدا کند از حمایت‌های وزارت بهداشت برخوردار می‌شوند.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران اظهار کرد: هنوز تعریف مشخصی برای درمان پناهندگان افغان در کشور وجود ندارد اما ما امیدوار هستیم همانگونه که مقام معظم رهبری به ورود پناهندگان به حوزه آموزش و پروش توجه داشتند، تدابیری در حوزه سلامت و درمان این افراد و ورود آنها به شبکه رسمی حمایت‌های درمانی انجام شود.

وی افزود: با توجه به آشنایی پناهندگان با بیمارستان و مراکز تهیه دارو این افراد می‌توانند در حاشیه بیمارستان‌ها و ارتباطی که با بیماران ایرانی دارند، داروهای یارانه‌ای را به طریق غیرمستقیم بدست آورند بنابراین بهتر است دولت ساختاری را تعریف کند که با کمک بیمه این افراد وارد شبکه رسمی حمایت‌های درمانی کشور شوند که هم سلامت این افراد تامین شود و از طریقی مانع ایجاد بازار آزاد در کشور شد.

قویدل گفت: بی تردید این نوع بازارهای غیر رسمی صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد حوزه سلامت وارد می آورد. مسئولان باید به این نکته مهم توجه کنند که نیاز این بیماران به این دارو‌ها حیاتی و عدم دسترسی آنها به این داروها صدمات جبران ناپذیری برای آنها به وجود می‌آورد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران افزود: اگر این بیماران وارد شبکه حمایت‌های درمانی کشور شوند به راحتی می‌توان این بیماری و نحوه توزیع دارو را کنترل کرد.(آنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها