تب دنگی در عدن یمن 600 قربانی گرفت

رییس کمیته عالی پزشکان استان عدن می گوید تا کنون 8 هزار و 36 مورد ابتلای به تب دنگی در استان عدن از ماه می گذشته تا کنون شناسایی شده اند و تاکنون 586 مبتلا جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۸۱۱۲۵۰
تب دنگی در عدن یمن 600 قربانی گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالناصر الوالی با اعلام این خبر گفت: البته این برآوردها شامل کسانی نمی شود که هنوز به بیمارستان نیامده اند و ثبت نشده اند.

وی تصریح کرد: تعداد قربانیان و مبتلایان به تب دنگی باید بیش از آمارهای موجود باشد. این میزان برای شهری مانند عدن خیلی زیاد است به ویژه اینکه بسیاری از ساکنان این شهر بر اثر ویرانی های ناشی از تجاوزات عربستان از این شهر مهاجرت کرده اند.

روز گذشته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال فراگیری این بیماری مرگبار در یمن درگیر جنگ هشدار داده و تاکید کرده بود که بیش از 3 هزار مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده است اما تعداد واقعی چندین برابر این ارقام است.

تب دنگی نام یک بیماری ویروسی است.

این بیماری از طریق پشه ای به نام آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده‌است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این بیماری اخیراً گسترش زیادی یافته‌است و تلفات انسانی زیادی برجای گذاشته‌است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمتهای مختلف بدن است. بیمار بایستی فوراً در بیمارستان مداوا شود در غیر این صورت امکان مرگ زیاد است.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها