برگزاری نمایشگاه برای کمک به کودکان محروم یک مدرسه در آستانه سال تحصیلی

نیکوکاری دل می‌خواهد نه دلیل

7355 را به یاد بسپارید

جشنی برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند

یک هفته فرصت دارید برای یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های نیکوکاری کشور آماده شوید؛ زیرا 13 هزار و 800 دانش‌آموز و 3700 دانشجویی که تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند با کمک‌های شما می‌توانند سال تحصیلی پیش‌رو را همانند دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز کنند.
کد خبر: ۸۳۴۲۲۴
جشنی برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند

شهروندان با کمک به برپا شدن هرچه باشکوه‌تر این جشن می‌توانند مشکلات بسیاری از این افراد را برطرف کنند به این شرط که کمیته امداد نیز کمک‌های مردمی را بموقع به دست دانش‌آموزان و دانشجویان برساند.

امسال برخلاف سال گذشته مسئولان کمیته امداد تصمیم دارند جشن عاطفه‌ها را در دو مرحله برگزار کنند آن هم با این هدف که کمک‌های مردمی بموقع در اختیار دانش‌آموز و دانشجویان تحت پوشش قرار گیرد.

به همین دلیل جشن عاطفه‌ها امسال در 26 شهریور در میادین اصلی شهر و 27 شهریور نیز در مصلا‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد. علاوه بر این قرار است هشتم مهر نیز از پتانسیل مدارس استفاده شده و این جشن با حضور دانش‌آموزان برگزار شود.

دیروز نشست خبری محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران نیز با محوریت جشن عاطفه‌ها برگزار شد، ولیئی در این‌باره افزود: برای جشن عاطفه‌ها 4433 پایگاه در سطح استان تهران ایجاد خواهد شد که در این بین 607 پایگاه ثابت و 67 پایگاه به شکل سیار کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند،3016 پایگاه در مدارس، 363 پایگاه در مساجد، 97 پایگاه در مراکز نیکوکاری و283 پایگاه نیز از سوی بسیج سازندگی دایر می‌شود. امسال علاوه بر نیروهای آموزش و پرورش 1600 نیروی دیگر نیز در برپایی جشن عاطفه‌ها شرکت خواهند کرد. امامزاده صالح، میدان شهرری، پارک دانشجو و مسجدالنبی نیز به‌عنوان پایگاه‌های اصلی این جشن در استان تهران در نظر گرفته شده است.

کمک‌ها بموقع توزیع شود

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پاسخ به پرسش جام‌جم درباره تعداد دانش‌آموزان نیازمند یادآور شد: 13 هزار و 800 دانش‌آموز و 3700 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر جام‌جم درباره این که چه راهکاری برای رساندن بموقع کمک‌های مردمی به دست دانش‌آموزان نیازمند در نظر گرفته‌اید، عنوان کرد: این کمک‌ها بموقع به دست این افراد خواهد رسید؛ زیرا اکنون کمک‌های نقدی به این افراد به شماره حساب بانکی آنها واریز می‌شود، به همین دلیل ما می‌توانیم کمک‌های نقدی در جشن عاطفه‌ها را نیز بسرعت به حساب آنها واریز کنیم.

ولیئی درباره نحوه توزیع اجناسی مانند نوشت‌افزار و پوشاک نیز که در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری می‌شود نیز یادآور شد: تلاش می‌شود این اجناس نیز هرچه زودتر به دست دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند برسد، اما در این بین اجناسی که در مدارس جمع‌آوری می‌شود در اختیار دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه قرار می‌گیرد. اما تعداد دانش‌آموزان نیازمندان مدارس ممکن است متفاوت باشد، بنابراین راهکاری برای جابه‌جایی این کمک‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

8 تومان برای هر تهرانی

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره میزان صدقه‌ای که هر شهروند تهرانی در روز پرداخت می‌کند، عنوان کرد: هر تهرانی روزانه هشت تومان صدقه می‌دهد.

وی درباره تعداد صندوق صدقاتی که در تهران وجود دارد، ادامه داد: 43 هزار صندوق در معابر، ده هزار و 700 صندوق در اماکن و 650 هزار صندوق نیز در اختیار شهروندان قرار گرفته که در منازل آنها نگهداری می‌شود.

در این بین باید یادآور شد حدود 200 صندوق صدقه الکترونیکی نیز به شکل آزمایشی در تهران و در مناطقی مانند ایستگاه‌های مترو نصب شده و شهروندان با کارت‌هایی که برای بلیت اتوبوس یا مترو در نظر گرفته شده، می‌توانند هر بار 200 تومان صدقه پرداخت کنند.

تشویق برای اشتغال مددجویان

یکی از نکاتی که باید مورد توجه مسئولان کمیته امداد قرار گیرد اهمیت آموزش و کارآفرینی برای مددجویان است؛ زیرا فقط در صورت توانمند شدن، مددجویان می‌توانند از زیر چتر حمایت‌های این مرکز خارج شوند.

دیروز مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به این‌که امسال قرار است در کل کشور بانک‌ها ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت شغلی در اختیار مددجویان قرار دهند، بیان کرد: سهم استان تهران از این اعتبار یکصد میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: علاوه بر وام برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان، با سازمان فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی نیز تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

این درحالی است که کمیته امداد مشوق‌های دیگری نیز برای کارفرماها یا افرادی که برای مددجویان کمیته امداد شغل‌یابی کنند در نظر گرفته است، ولیئی در این باره توضیح داد: چنانچه مرکز کاریابی برای مددجوهای کمیته امداد شغل پیدا کنند به ازای اشتغال هر مددجو۴۶۰ هزار تومان پاداش می‌گیرند به این شرط که مددجو سه ماه مستمر مشغول به کار شود. افزون بر این کمیته امداد مشوق‌های دیگری نیز برای کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد را استخدام کنند در نظر گرفته، به این شکل کمیته امداد در سال اول صددرصد حق بیمه مددجو و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه او را پرداخت می‌کند.

افزایش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نیازمندان

در این بین باید تاکید کرد مسئولان لازم است برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بیکاری نیز اعتبارات مناسبی در نظر بگیرند، زیرا هرچه آمار این آسیب‌ها رشد کند به تعداد مددجویان و جامعه هدف مراکزی مانند کمیته امداد نیز اضافه می‌شود. در نشست خبری دیروز، ولیئی به آمار زنان سرپرست خانوار نیز اشاره و بیان کرد: 53 هزار و ۵۹۱ خانوار زن سرپرست، تحت پوشش کمیته امداد هستند. به گفته وی، این افراد ۷۷ درصد از خانوارهای تحت پوشش امداد را تشکیل می‌دهند .

این درحالی است که 46 درصد زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر، ۲۵ درصد به علت طلاق، ۱۶ درصد به دلیل از کار افتادگی سرپرست و ۱۲ درصد نیز به علت زندانی شدن سرپرست به حمایت‌های کمیته امداد نیاز پیدا می‌کنند.

7355 را به یاد بسپارید

کمیته امداد استان تهران سامانه‌ای را به‌عنوان فوریت‌های امدادرسانی در نظر گرفته است، به این شکل شهروندان می‌توانند شرایط اورژانسی نیازمندان را از طریق این سامانه با کمیته امداد در میان بگذارند. علاوه بر این شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق این سامانه نذورات صدقات، انتقادات و پیشنهادهای خود را نیز با مسئولان کمیته امداد در میان بگذارند.

مهدی آیینی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها