رییس سابق کمیته ملی المپیک:

علاقه چندانی به تدوین قانون ورزش ندارم

هاشمی طبا گفت: در مرحله اول باید خود را ملزم به اجرای قانون کنیم؛ پس از آن به تدوین بپردازیم.
کد خبر: ۸۷۳۴۲۱
علاقه چندانی به تدوین قانون ورزش ندارم

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، با رشد و توسعه روز افزون ورزش در جهان و بروز حوادث و اتفاقات گوناگون نیاز به تدوین قوانین ورزش بسیار احساس شده است. توجه به گستردگی تنوع در رشته های ورزشی و جمعیت قابل ملاحظه این حوزه، کشورمان نیاز به تدوینی قانونی جامع و کامل در این زمینه دارد.

برنامه «شناسا» گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران در این خصوص با «سید مصطفی هاشمی طبا» رییس سابق کمیته ملی المپیک، گفت و گو کرده است.

وی گفت: علاقه چندانی به تدوین قانون ورزش ندارم. در مرحله اول باید خود را ملزم به اجرای قانون کنیم، پس از آن به تدوین بپردازیم...

همچنین در این گفت و گوی رادیویی، مهندس سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت بدنی نیز در این باره توضیحاتی را ارائه داده است.

وی گفت: قانون ورزش سال 1350 در ایران به وجود آمد. پس از پایان المپیک مونترال و ناکامی کشورمان در این دوره از بازی ها، این قانون منحل شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شورای انقلاب آن دوره قانون ورزش سال 50 را دوباره احیا نمود.

فائقی افزود: در دوران دفاع مقدس وضعیت به گونه ای دیگر پیش رفت، در این زمان ورزش ایران همانند بخش های دیگر در خدمت جنگ بود و عملا قانون تدوین شده ورزش مورد استفاده قرار نگرفت.

در فاصله زمانی سال 75 تا 76 که بحث فدراسیون ها و ایجاد محیطی قانونی برای این فدراسیون ها به وجود آمد؛ دوباره بحث قانون ورزش مطرح شد متاسفانه در این دوره احساس کردیم فضای ورزش کشور به جای آنکه روندی رو به جلو داشته باشد، در حال ضعیف شدن است. همین مسائل منجر به بازپس گیری این لایحه شد...»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها