پایان ۵ روز اسارت در مخفیگاه ۴ مرد

ربایندگان یسنا در دام پلیس

چهار مرد که یسنا را ربوده و پنج روز او را مخفی کرده بودند، دستگیر شده و به این کودک‌ربایی اعتراف کردند. در مدت پنج روزی که اهالی و امدادگران در منطقه در جست‌وجوی یسنا بودند، آدم‌ربایان او را در خانه‌شان مخفی کرده بودند.
کد خبر: ۱۴۵۵۲۸۲
ربایندگان یسنا در دام پلیس

ظهر روز یکشنبه هفته گذشته مادر یسنا وقتی برای کار به مزرعه رفته بود، متوجه ناپدید شدن دخترش شد. بلافاصله او افراد حاضر در مزرعه را خبر کرد و ساعتی بعد تمام اهالی روستا از گم‌شدن دختر چهارساله باخبر شدند و شروع به جست‌وجو کردند. ساعتی بعد با اعلام موضوع به هلال‌احمر، امدادگران و داوطلبان برای پیدا کردن یسنا کوچولو مشغول جست‌وجو شدند اما ردی از او به دست نیامد. روز دوم، سوم و چهارم هم جست‌وجوهای هوایی، زمینی و حتی کمک‌گرفتن از سگ‌های زنده‌یاب راه به جایی نبرد و مردم روستا و شهر کلاله کم‌کم امیدهای‌شان رنگ باخت. سرانجام ساعت ۵ عصر روز پنجشنبه یکی از کایت‌سواران داوطلب هلال‌احمر که از نیشابور به محل گم‌شدن یسنا آمده بود، با گفتن دو کلمه «پیداش کردم» از پشت بی‌سیم، امیدها را زنده کرد. به یک دقیقه نکشید که امدادگران و اهالی به سمت محل اعلام‌شده از سوی داوطلب کایت‌سوار در یک‌کیلومتری محل گم‌شدن دخترک رفته و یسنا را سالم پیدا کردند. 

   
یسنا چگونه پیدا شد 
هادی کاهانی، مرد کایت‌سواری که یسنا را در میان گندمزار پیدا کرد، می‌گوید: من داوطلب هلال‌احمر و عضو تیم امداد هوایی هستم و در شهرستان نیشابور زندگی می‌کنم. برای کمک به پیدا کردن یسنا با هماهنگی هلال‌احمر به منطقه آمدم و صبح پنجشنبه ضلع شمالی محل گم‌شدن او را جست‌وجو کردم اما هیچ اثری از دختربچه نبود. حوالی ظهر به علت باد شدید فرود آمدم. ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر با مساعد شدن هوا بار‌دیگر شروع به پرواز در منطقه جنوبی کردم که پس از ۴۰دقیقه اسکن این منطقه، در بین گندمزار متوجه یک نفر شدم که تکان می‌خورد. ارتفاع را کم کردم و متوجه دختربچه‌ای با لباس زردرنگ شدم و موضوع را با ‌بی‌سیم اطلاع دادم و مردم و امدادگران زمینی به محل آمده و یسنا را آنجا مشاهده کردند.
   
آن منطقه را جست‌وجو کرده بودیم
قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل هلال‌احمر گلستان با بیان این‌که ۳۰۰ امدادگر و مردم محلی پنج روز به‌دنبال یسنا بودند، گفت: تیم‌های هوایی، موتورسواران، سگ‌های زنده‌یاب و نیروهای پیاده در این مدت تمام منطقه را به‌دنبال یسنا بودند. محلی را که دختربچه در آنجا پیدا شد، روزهای قبل زمینی جست‌وجو کرده بودیم اما هیچ ردی به دست نیامده بود. البته خدا را شکر دختربچه سالم پیدا شد و با انجام آزمایش‌های پزشکی مشخص شد دختربچه هیچ مشکلی ندارد.
   
احتمال ربوده‌شدن یسنا 
پس از پیدا شدن یسنا در پنجمین روز و وضعیت جسمانی او، احتمال ربودن او در فضای مجازی مطرح شد. مصاحبه مدیرعامل هلال‌احمر گلستان درباره بررسی منطقه به‌صورت زمینی در روزهای گذشته نیز به این احتمال قوت بخشید. کاربران معتقد بودند بعد از پنج روز گرسنگی و تشنگی این دختر باید بی‌رمق پیدا می‌شد نه سرحال. این موضوع فرضیه ربوده‌شدن یسنا را مطرح کرد که احتمالا بعد از پنج روز و با گسترده‌شدن ابعاد ماجرا و ورود دستگاه قضایی و پلیس به ماجرا، دختربچه را رها کرده بودند. جواد میردوستی، دادستان کلاله عصر دیروز این فرضیه را تایید کرد و   از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی ربایش کودک کلاله‌ای خبر داد.
سیدجواد میردوستی گفت: متهمان چهار مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.
میردوستی گفت: سه متهم دیگر این ‌پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.
دادستان کلاله گفت:بعضی ازافراد بازداشتی جزوافرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به‌عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند. انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها