یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل:

بحران قره‌ باغ با تفاهم حل و فصل می‌شود

یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: دو طرف آذربایجان و ارمنستان باید در فضای تفاهم آمیز و اشتراک نظر موضوعات را حل کنند در غیر این صورت حکایت اختلافات همچنان باقی خواهد ماند.
یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: دو طرف آذربایجان و ارمنستان باید در فضای تفاهم آمیز و اشتراک نظر موضوعات را حل کنند در غیر این صورت حکایت اختلافات همچنان باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۱۴۲۲۷۸۳

غلامحسین طاهری در گفتگو با جام‌ جم آنلاین، در خصوص آخرین تحولات اخیر منطقه قره باغ گفت: با توجه به اینکه آذربایجان همواره مدعی است که تحریکات بیشتر از سوی ارمنستان صورت می‌گیرد و قره باغ را بخشی از کشور خود می‌داند این مسئله فرصتی را برای بیگانگان به وجود آورده که آنها هر چند وقت یکبار این مسئله را برجسته کنند و به اختلافات دامن بزنند.

وی با بیان اینکه اصولاً آذربایجان و ارمنستان در شرایط فعلی این امکان را ندارند که بتوانند به جنگ تمام عیار دست بزنند، تصریح کرد: از طرفی نیز روسیه نیز در این زمینه نقش ایفا می‌کند، این کشور همیشه از سیاست مهار دوگانه در این موضوع استفاده می‌کند.

طاهری گفت: معتقدم موضوع قره باغ باید در یک فضای همراه با  تفاهم حل و فصل شود.

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های گذشته در این مورد نشست و برخاست‌های زیادی را از سوی دستگاه دیپلماسی هم با آذربایجان و هم ارمنستان داشته است، به هر حال با توجه به اینکه کشورهای فرامنطقه‌ای و حتی رژیم اسرائیل تلاش می‌کنند آتش افروزی کنند و البته در این زمینه نیز منافعی دارند چرا که اگر مرزهای همجوار ایران همواره ناامن باشد برای ایران هم دشواری‌هایی به وجود می‌آورد،به هر حال ایران نمی‌تواند در ارتباط با تحرکاتی که در مرزهایش صورت می‌گیرد بی‌تفاوت باشد.

طاهری تاکید کرد: در هر صورت باید موضوع قره باغ بر اساس توافقات قبلی بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان برای دستیابی به منافع و امتیازات بیشتر  حل و فصل شود.

وی ادامه داد: البته دعوا و اختلاف به سود هیچ یک از دو کشور نخواهد بود، در ضمن فراموش نکنیم که ارمنستان با داشتن برخی از لابی‌های ارمنی در آمریکا گاهی آذربایجان را تحت فشار قرار می‌دهد اما آذربایجان هم به هر حال با توجه به منافعش دست به اقداماتی می‌زند و حرف‌هایی که نباید زده می‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: در مجموع دو طرف باید در فضای تفاهم آمیز و اشتراک نظر موضوعات را حل کنند در غیر این صورت حکایت همچنان باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها