حسن هانی‌زاده در جام جم آنلاین نوشت

ادامه سیاست نسل‌کُشی از سوی رژیم صهیونیستی

همه تصمیماتی که اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ کرده است از سوی رژیم صهیونیستی نقض شده و مورد توجه این رژیم قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل باید سازوکار‌های جدیدی برای وادار کردن اسرائیل به قبول آتش بس دائمی اتخاذ شود و رژیم صهیونیستی به دلیل نقض تعهدات بین‌المللی تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار بگیرد.
همه تصمیماتی که اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ کرده است از سوی رژیم صهیونیستی نقض شده و مورد توجه این رژیم قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل باید سازوکار‌های جدیدی برای وادار کردن اسرائیل به قبول آتش بس دائمی اتخاذ شود و رژیم صهیونیستی به دلیل نقض تعهدات بین‌المللی تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۶۰۱
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس مسائل غرب آسیا

رژیم صهیونیستی بار دیگر توافقاتی را که در رابطه با آزادی اسرا بود، نقض کرد و حاضر نشد که به تعهدات خود پایبند بماند. این رژیم به بهانه‌های مختلف، مانند اینکه باید تمام غیر نظامیان رژیم صهیونیستی بدون آزادی اسرای فلسطینی از سوی حماس آزاد شوند، آتش‌بس را نقض کرده و از بامداد امروز (جمعه) اقدام به بمباران مناطق مسکونی غزه کرده است.

به این ترتیب این رویکرد نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کابینه افراطی او تلاش می‌کنند، معادله را تغییر دهند و به یک پیروزی سریع برای ارتش رژیم صهیونیستی دست پیدا کنند. در واقع رژیم صهیونیستی به بهانه مختلف قصد دارد، سیاست کشتار جمعی و نسل‌کشی را علیه مردم غزه ادامه بدهد.

در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی به دنبال اهداف مختلفی است، مثلا قصد دارد بر تونل‌های غزه تسلط پیدا کند، حماس و جهاد اسلامی را خلع سلاح کند و با تخریب تمام زیر ساخت‌های غزه سبب کوچ اجباری اهالی این منطقه شود. در واقع آن‌ها می‌خواهند در آینده اداره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و سازمان ملل انجام شود. البته این رویکرد رژیم صهیونیستی مورد قبول آمریکایی نیز واقع شده و آن‌ها نیز از این مساله حمایت می‌کنند. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد که آینده خطرناکی برای مردم غزه وجود دارد، چراکه هدف رژیم صهیونیستی و غرب این است که شهر غزه از نقشه جغرافیای فلسطین اشغالی حذف شود.

لازم به یادآوری است که اهداف دیگری نیز از سوی آمریکا و غرب برای تغییر ساختار خاورمیانه دنبال می‌شود و آن‌ها تلاش می‌کنند تا کانال سوئز جایگاه خود را از دست بدهد و کانال دیگری با نظارت آمریکا و غرب و البته با مدیریت رژیم صهیونیستی بین دریای سرخ و مدیترانه ایجاد شود. در واقع هدف نهایی غرب تغییر ساختار خاورمیانه است و در این بین رژیم صهیونیستی مجری این تغییرات شده است.

البته رسیدن غرب به این هدف به مقاومت حماس و جهاد اسلامی نیز بستگی دارد. فراموش نکنیم که این روز‌ها وضعیت برای مردم غزه دردناک است و شرایط معیشتی آن‌ها مناسب نیست و رژیم صهیونیستی حتی بیمارستان‌ها را نیز بمباران می‌کند. اما با این حال مردم غزه ۵۶ روز است که در حال مقاومت هستند.

این درحالی است که متاسفانه شاهد هستیم که برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی رابطه دارند و از مقامات آن‌ها نیز استقبال می‌کنند. این رویکرد کشور‌های عربی نشان می‌دهد که آن‌ها اراده‌ای برای مقابله با طرح و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل ندارند.

البته در این شرایط مقاومت ادامه دارد. اما آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بمباران طولانی مدت غزه خود را آماده کرده‌اند و قصد دارند حماس و جهاد اسلامی را دچار فرسایش کنند. این درحالی است که حماس و جهاد اسلامی این روز‌ها هیچ گونه کمکی از خارج دریافت نمی‌کنند. اما اسرائیل از سوی غرب و اروپا حمایت می‌شود و سلاح‌های کشتارجمعی نیز دریافت می‌کند. این رویکرد موازنه قدرت را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر خواهد داد. اگر حماس و جهاد اسلامی بتوانند تا ۶ ماه آینده مقاومت کنند، شرایط به نفع محور مقاومت تغییر خواهد کرد. به عبارت دیگر جنگ طولانی مدت به نفع حماس و جهاد اسلامی نخواهد بود. به همین دلیل کشور‌های منطقه باید شرایطی ایجاد کنند که آتش‌بس دائمی در منطقه برقرار شود.

نکته دیگر اینکه همه تصمیماتی که اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ کرده است از سوی رژیم صهیونیستی نقض شده و مورد توجه این رژیم قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل باید سازوکار‌های جدیدی برای وادار کردن اسرائیل به قبول آتش بس دائمی اتخاذ شود و رژیم صهیونیستی به دلیل نقض تعهدات بین‌المللی تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بنده خدا
Turkey
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
۰
۰
وقت عمل به «سوره بقره 179» است. انشاءالله در ازای بازرگانان مقتول فلسطینی، صهیونیست هایی در سراسر جهان کشته خواهند شد. انشاءالله در ازای مساجدی که منفجر شدند، کنیسه هایی در سراسر جهان منفجر خواهند شد. در تمام دنیا مرگ باد کسانی که می گویند عزیر پسر خداست. الله اکبر.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
۰
۰
سلام. قدس و مسجدالاقصی از آن مسلمانان
است . مسلمانان بسیارند و یاری الله را هم دارند.
دشمنانشان شکست خواهند خورد.

نیازمندی ها