دست فروشان سیار و وانت بار‌ها در بیرجند باید در هفت نقطه مورد تایید شهرداری فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۵۵

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: این سازمان با هماهنگی پلیس راهور، اتاق اصناف و اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و با هدف زیبا سازی سیما و منظر شهری، چندین نقطه در شهر را مشخص کرده است که پس از اخطار و جمع آوری دستفروشان سیار و هدایت به مکان‌های مورد نظر، مجوز فعالیت آن‌ها توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی صادر می‌شود.


دلپسند افزود: برابر مقررات مربوطه و صورتجلسات کمیته ساماندهی دستفروشان سیار و با توجه به اطلاع رسانی به عموم شهروندان و به خصوص دستفروشان سیار، از طریق جراید، فضای مجازی و نصب بنر در شهر، هرگونه فعالیت در خارج از مکان‌های مورد تایید کمیته ساماندهی، تخلف محسوب شده و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.


وی گفت: مجوز فعالیت برای دستفروشان سیار در ۷ نقطه از شهر شامل خیابان ظفر، میدان بعد از پل مهرشهر، خیابان شعبانیه حاشیه کانال بازار بهشتی، جنب بازار ۱۵ خرداد، بلوار شهدای عبادی لاین کندرو نرسیده به پل هوایی شهرک معصومیه و ابتدای خیابان یاسمن صادر می‌شود.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند افزود: مکان‌های یاد شده با هماهنگی اعضای کمیته ساماندهی دستفروشان سیار و با تایید پلیس راهور مشخص شده است.


دلپسند گفت: در شرایط معیشتی موجود، میادین و بازار‌های میوه و تره بار شهرداری بیرجند شامل بازار غفاری، پاسداران، ولیعصر (عج)، کارگران، مسافر و شهید بهشتی، به مراکز اصلی توزیع ارزاق عمومی بسیاری از محصوالت شهر بیرجند تبدیل شده اند و نقش موثری در تامین مایحتاج مردم ایفا میکنند.

وی افزود: این سازمان دارای یک میدان مرکزی میوه و تره بار، با زیر ساخت درحال احداث سردخانه ۲۵۰۰ تنی در بلوار مسافر، ۳ بازار بزرگ شامل غفاری، پاسداران و مسافر، ۴ بازارچه شامل کارگران، ولیعصر، بهشتی و ۱۵ خرداد و ۴۵ جایگاه عرضه مستقیم میوه و تره بار شامل کانکس و داربست در شهر است که همه محصولات کشاورزی، دامی و پروتئین، آبزیان، ارزاق عمومی و ... را تأمین می‌کند.
در این بازار‌ها حدود ۱۶۰ غرفه و جایگاه هر روزه، و حدود ۲۸۵ غرفه و جایگاه در دوشنبه بازار فعال است.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: روزانه ۸۵ تن میوه و تره بار در غرفه‌های تحت نظارت شهرداری در بازار‌ها و شهر به مردم عرضه می‌شود که از این میزان، تاکنون فقط ۴۰ تن روزانه توسط عمده فروشان تحت نظارت شهرداری در بازار‌ها و میادین به صورت مستقیم و بدون واسطه، عرضه و بقیه میوه و تره بار غرفه‌ها توسط میدان بار وحدت در بخش خصوصی تامین می‌شود.


دلپسند با بیان اینکه احداث بازارچه‌های محله‌ای برای تامین مایحتاج مردم در نقاط کم بر خوردار شهر جز اولویت‌های اصلی شهرداری است افزود: علاوه بر نوسازی و بهسازی بازار غفاری، بازارچه‌های محله‌ای با توجه به نیاز محالت شهر در شهرک امام علی (ع)، شهرک الهیه و بازار غرب بیرجند در خیابان شهید بهشتی برای شهروندان غرب شهر و شهرک‌های مجاور دایر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها