جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به اوضاع فاجعه‌بار انسانی در بیمارستان «ناصر» واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۴۵۳۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، جنبش حماس اعلام کرد: «ما نسبت به اوضاع فاجعه‌بار آوارگان فلسطینی، کادر پزشکی و مجروحان در بیمارستان ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه هشدار می‌دهیم. این بیمارستان تحت محاصره ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و کمک‌رسانی به آن به طور کامل متوقف شده است.»

براساس گزارش الجزیره، این جنبش خواستار اتخاذ اقدامی فوری از سوی سازمان ملل و تمامی طرف‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از یورش اشغالگران به بیمارستان ناصر شد تا مانع ارتکاب جنایت و کشتار شنیع در حق کادر پزشکی و آوارگان حاضر در این بیمارستان شود که مکانی برای پناه بردن به آن ندارند.

جنبش حماس همچنین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت خواست با توجه به مسئولیت قانونی، انسانی و اخلاقی خود در اسرع وقت برای ارائه غذا، آب و دارو به این بیمارستان به منظور نجات افراد حاضر در آن اقدامی اتخاذ کنند.

این در حالی است که اشغالگران مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را که از کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارویی رنج می‌برد، همچنان تحت محاصره دارند و تک‌تیراندازان آن‌ها آوارگان در داخل بیمارستان را هدف قرار می‌دهند. نیرو‌های اشغالگر به مدیریت مجتمع پزشکی ناصر گفته‌اند باید آوارگان، بیماران و پرسنل بهداشتی هر چه زودتر از این مجتمع تخلیه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها