محمود اکرامی‌فر، مدیر انتشارات «جام‌جم» 

۲کتاب جدید به نمایشگاه می‌رسد

مدیر انتشارات جام‌جم جزئیات کتاب‌های جدید و تجدید چاپ این انتشارات را برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۵۵۷۳۲
۲کتاب جدید به نمایشگاه می‌رسد
 
محمود اکرامی‌فر با اشاره به این‌که امسال و سالی که گذشت، بیشترین تلاش‌مان روی تجدید چاپ کتاب‌ها بود، گفت: وقتی در یک‌سال ۱۰ هزار جلد می‌فروشیم، به یکباره نیست و به‌تدریج بر‌اساس سفارش‌ها اتفاق می‌افتد. به‌عنوان مثال، ما هشت چاپ از «متاستاز اسرائیل» نوشته کورش علیانی منتشر کردیم. «دوبارگی» از فردین آریش را دو چاپ دیگر زدیم و اصلاح قیمت صورت گرفته است.مدیر انتشارات جام‌جم درباره لزوم اصلاح قیمت در زمینه چاپ و نشر تشریح کرد: در حال حاضر قیمت‌ هر صفحه کتاب در بازار بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است و بعضی انتشاراتی‌ها تا صفحه‌ای ۱۱۰۰ تومان هم می‌زنند؛ به‌عنوان مثال، قیمت یک کتاب ۱۱۰۰صفحه‌ای ۱۰۰ هزارتومان است. در گذشته این‌طور نبود و کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای را ۵۶هزارتومان می‌فروختیم و با توجه به ۴۰‌درصد سودی که به پخش و نویسنده می‌دهیم و با توجه به صفحه‌آرایی، طراحی جلد، چاپ، تایپ و ویراستاری متحمل ضرر می‌شدیم .زمانی که می‌گوییم هشت چاپ متاستاز اسرائیل را داشتیم، یعنی ۸۰۰۰ جلدازاین کتاب را فروختیم. 
 
کتاب‌های جدید جام‌جم
مدیر انتشارات جام‌جم درباره کتاب‌های جدیدی که امسال در نمایشگاه کتاب حضور دارند و از آن در روزهای نمایشگاه رونمایی می‌شود، عنوان کرد: ما سه کتاب برای چاپ سفارش داده بودیم که دو کتاب چاپ شد و متأسفانه کتاب سوم به نمایشگاه نمی‌رسد. کتاب‌های چاپ اول «دستت را از روی شانه‌ام بردار» نوشته مریم کامکار است. این کتاب روایت محدودیت‌های یک زن و دختر در زندگی از اجازه ندادن برای صحبت کردن تا استفاده از ابزار شخصی در خانواده، جامعه و مدرسه است. در واقع این کتاب در راستای شناسایی و معرفی موانعی است که موجب می‌شود خودشکوفایی یک خانم دچار چالش شود.اکرامی‌فر ادامه داد: کتاب دیگر «من یک پایین شهری‌ام» نوشته اسماعیل امینی است که با نویسنده هر دو کتاب حداقل سه بار برای بهبود متون و نزدیک شدن دیدگاه‌های‌مان جلسه برگزار کردیم. این کتاب روایت‌های زندگی فردی است که در جنوب شهر زندگی می‌کند. زمانی که به جنوب شهر اشاره می‌کنیم، منظورمان محرومیت نیست، گاهی اوقات به معنای جوانمردی‌های جنوب شهری‌ها، عیاری‌ها، کمک‌ها، ارتباطات انسانی جنوب شهر است. در واقع بیشتر منظورمان طرح شادی‌ها، ارتباطات همسایگی، عیاری‌های بین جنوب شهری‌هاست. مدیر انتشارات جام‌جم افزود: کتاب سوم که متأسفانه به نمایشگاه نمی‌رسد، بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با شعر و ادبیات همراه با  QR کد نوشته نغمه مستشار نظامی است. به عنوان مثال، وقتی رهبری می‌گوید: «شعر یک ثروت ملی است» را با QR کد و به شکل مستند می‌توانیم، ببینیم.
او یادآوری کرد: غرفه انتشارات جام‌جم در مصلای تهران، راهروی ۲۳ غرفه ۵۴۱ است که هر دو کتاب چاپ جدید در روزهای نمایشگاه در گوشه جنوب غربی با حضور مؤلفان کتاب رونمایی می‌شود.اکرامی‌فر درباره تعداد کتاب‌های چاپ شده انتشارات جام‌جم توضیح داد: چیزی بیش از ۷۰ عنوان کتاب داریم که در حال حاضر با ۳۰ عنوان کتاب به شکل فعال ارتباط برقرار کرده و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم و بقیه کتاب‌ها مربوط به سال‌های قبل است که آنها را هم به نمایشگاه می‌بریم. مدیر انتشارات جام‌جم درباره تفاوت‌های گذشته و حال انتشار کتاب تشریح کرد: قبلا مدیر انتشارات خودش تصمیم می‌گرفت و با یک نفر صحبت می‌کرد و محتوا را یا سفارش می‌داد یا پیشنهاد می‌گرفت و چاپ می‌کرد. در حال حاضر ما سفارش کتاب را می‌دهیم و از نویسنده‌ می‌خواهیم به‌عنوان مثال، روایت مادرانگی مادرش را به‌عنوان یک زن شاخص لر بنویسد. در حال حاضر سه کتاب سفارش دادیم که برای‌مان بنویسند که نویسندگان آن وحید ضیایی، فاطمه قاسمی و دکتر محمدزاده هستند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها