در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

گسترش اعترضات دانشجویی با حمله به رفح

 نتانیاهو از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون راهبرد مشخصی برای مقابله با مقاومت و بویژه حماس نداشته است، حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز نشان می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت بزرگ‌تری شده‌اند، زیرا فضای دانشجویی در آمریکا و اروپا کاملا نسبت به واقعیت آنچه که در غزه می‌گذرد، آگاه شده است و  به این شکل حمله به رفح اعتراضات دانشجویی را گسترده‌تر خواهد کرد. 
 نتانیاهو از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون راهبرد مشخصی برای مقابله با مقاومت و بویژه حماس نداشته است، حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز نشان می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت بزرگ‌تری شده‌اند، زیرا فضای دانشجویی در آمریکا و اروپا کاملا نسبت به واقعیت آنچه که در غزه می‌گذرد، آگاه شده است و به این شکل حمله به رفح اعتراضات دانشجویی را گسترده‌تر خواهد کرد. 
کد خبر: ۱۴۵۵۸۰۶
نویسنده محمد قادری | کارشناس مسائل بین‌الملل

بنیامین نتانیاهو مخالف برقراری آتش بس در غزه است؛ این واقعیتی است که در مذاکرات آتش بس اخیر نیز شاهد آن بوده‌ایم. آنچه در این مذاکرات اتفاق افتاد به درستی نشان داد، طرفی که خواهان پذیریش پایان جنگ نیست، شخص بنیامین نتانیاهو است، چراکه اضلاع مختلف و برخی بازیگران بحران غزه مانند تعدادی از کشور‌های غربی و عربی تلاش کردند که آتش‌بس نسبی را به نوعی مدیریت کنند. اما مشخص شد که طرف اسرائیلی شرایط را نپذیرفته و مانع آتش بس شده است.

این درحالی است که در حین برگزاری مذاکرات آتش‌بس نیز مقامات ارتش رژیم صهیونیستی بار‌ها اعلام کردند که حتما به رفح حمله خواهند کرد. این رویکرد مقامات رژیم صهیونیستی نیز نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال آ‌تش‌بس نیستند. در واقع آن‌ها فقط برای خارج شدن از زیر بار فشار افکار عمومی داخل اراضی اشغالی تلاش می‌کنند و به دنبال آزاد سازی اسرای خود هستند.

به این ترتیب می‌توان گفت حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز از این حکایت دارد که بنیامین نتانیاهو از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون راهبرد مشخصی برای مقابله با مقاومت و بویژه حماس نداشته است و در این بین فقط تلاش می‌کند تا در فضای رسانه‌ای برتری خود را تثبیت کند. به همین دلیل مقامات رژیم صهیونیستی این روز‌ها در شرایطی به رفح حمله می‌کنند که به هیچ یک از اهداف خود مانند تصرف غزه و حذف حماس دست نیافته‌اند.

بنابراین مقامات رژیم صهیونیستی برای اینکه به نوعی نشان دهند در فضای افکار عمومی دست برتر را دارند، حمله ناجوانمردانه دیگری را به رفح در دستور کار قرار داده اند. اما این رویکرد آن‌ها حماقت بزرگ دیگری است، زیرا فضای دانشجویی در آمریکا و اروپا کاملا نسبت به واقعیت آنچه که در غزه می‌گذرد، آگاه شده است. به این شکل حمله به رفح اعتراضات دانشجویی را گسترده‌تر خواهد کرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد مقامات رژیم صهیونیستی دوباره مرتکب حماقت شده‌اند، چون راهبرد مشخصی ندارند. در واقع بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند ابعاد جنگ را گسترده‌تر کند تا شرایطی را فراهم کند که پس از پایان جنگ گرفتار ماجرا‌های دیگری نشود.

‌لازم به یادآوری است که بعد از جنگ غزه بنیامین نتانیاهو اولین نفری خواهد بود که در سرزمین‌های اشغالی محاکمه می‌شود. در چنین شرایطی نتانیاهو آینده سیاسی خود را در خطر می‌بیند، چراکه می‌داند جریان‌های مخالف دولت او در داخل رژیم صهیونیستی دیگر اجازه نخواهند داد که براحتی بتواند در فضای سیاسی حضور پیدا کند. این درحالی است که بنیامین نتانیاهو پرونده‌های فساد اخلاقی و اقتصادی نیز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها