دست مدارس غیردولتی در جیب مردم!

شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!

مدیرکل سازمان مدارس غیرانتفاعی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه دستور العمل ثبت نام مدارس غیر دولتی تا هفته آینده اعلام می شود، گفت: تا زمان اعلام دستورالعمل جدید مدارس غیردولتی حق ثبت نام و تغییر شهریه را ندارند و با مدیران خاطی در این موضوع برخورد می شود.
کد خبر: ۶۶۴۶۱۳
تدوین الگوی شهریه مدارس غیردولتی تا هفته آینده

به گزارش مهر، مجتبی زینی وند صبح شنبه در حاشیه برگزاری مراسم روز زن که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون رئیس جمهور در امور مجلس و وزیر آموزش و پرورش در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: زمان ثبت نام مدارس غیر دولتی همزمان با مدارس دولتی است. در حال تدوین الگوی شهریه مدارس غیردولتی هستیم که تا هفته آینده دستورالعمل‌ آن را به استانها ابلاغ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در صورت ثبت نام دانش آموزان زودتر از موعد اعلام شده با مدیران خاطی برخورد می شود، گفت: تا زمانیکه الگوی شهریه اعلام نشده، مدارس غیرانتفاعی حق ثبت نام و تغییر شهریه را ندارند.

به گفته مدیرکل سازمان مدارس غیرانتفاعی همچنین گرفتن چک و هر نوع تغییر در شهریه‌ها کاملا غیر قانونی است و تا زمان ابلاغ دستورالعمل جدید برای شهریه مدارس، مدیران نه تنها نمی‌توانند شهریه جدید اعلام کنند، بلکه نباید از والدین چک گرفته و یا قراردادی منعقد شود.

مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره علت افزایش غیرمتعارف شهریه برخی از مدارس به ویژه در شهر تهران در سال گذشته، توضیح داد: متاسفانه در سالهای گذشته هزینه‌هایی همانند غذا، ایاب و ذهاب، لباس و سایر برنامه‌ها در قالب شهریه عنوان می‌شد که این موضوع شهریه بالای مدارس غیرانتفاعی را نشان می‌داد، اما امسال مقرر شد شهریه ثابت و فوق برنامه به صورت کاملا مجزا به خانواده‌ها اعلام شود و در شیوه‌نامه نیز تمام جزئیات در خصوص نحوه اخذ شهریه‌های ثابت و فوق برنامه ابلاغ شده است.

وی درباره اینکه آیا علت افزایش شهریه مدارس غیردولتی به علت افزایش اجاره بهای املاک است، گفت: اکثر مدارس غیردولتی استیجاری است و این امر قطعا بر هزینه مدارس تاثیر می‌گذارد؛ لذا امیدواریم با حمایت دولت و نقش رسانه‌ها در فراهم سازی توسعه مشارکت‌ها شاهد اجرای بندهای قانون درباره حمایت از مدارس غیردولتی و موسسان آن باشیم و همچنین مردم نیز در این مشارکت‌ها سهیم باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر توسعه مشارکت‌های مردمی به ویژه در حوزه مدارس غیرانتفاعی امسال قطعا تعداد این مدارس افزایش خواهد یافت.

زینی وند درباره پیش ثبت نامی که در مدارس غیر دولتی انجام می شود، گفت: مدیران مدارس در صورت مراجعه والدین می‌توانند پیش ثبت نام‌ها را بدون تعیین شهریه انجام دهند؛ اما نباید قراردادی منعقد شود.

وی در توضیح بیشتر الگوی شهریه برای سال تحصیلی آینده گفت: امسال بر اساس الگوی شهریه دو نوع شهریه ثابت و فوق برنامه دیده شده که تمامی مدارس غیرانتفاعی موظفند فوق برنامه‌های خود را به اولیاء اعلام کنند و حضور دانش آموزان در این برنامه‌ها کاملا اختیاری است.

به گفته زینی وند، چهارشنبه هفته جاری الگوی شهریه مدارس با حضور مدیران سازمان مدارس غیردولتی استان‌ها نهایی و هفته آینده برای اجرا به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا همزمان با آغاز ثبت نام مدارس دولتی الگوی شهریه مدارس غیردولتی اعلام و ثبت‌نام‌ها آغاز شود.

تدوین طرح خرید خدمت آموزشی در سازمان مدارس غیردولتی

وی همچنین از تدوین طرح خرید خدمت آموزشی در سازمان مدارس غیردولتی خبرداد و گفت: شیوه‌نامه این طرح در حال تدوین است که به زودی اعلام می‌شود و امیدواریم بتوانیم برای مهر امسال آنرا اجرایی کنیم.

وی همچنین درباره رتبه بندی مدارس غیردولتی گفت: در این خصوص کارگروهی تشکیل شده تا معیارها و شاخص‌های این رتبه بندی را مشخص کند و با برنامه ریزی که در دست تدوین است تا سال 94 طرح رتبه بندی مدارس غیردولتی را به نتیجه می رسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها