وزیر ارشاد در جشنواره تجسمی آئینه مطهر:

زر و زور نمی‌تواند شاهکار خلق کند

تصور کنید مجسمه «هیچ» شاهکار پرویز تناولی به مسعود ده‌نمکی برسد. یا تابلوهای کویری پرویز کلانتری به دیوار خانه ابراهیم حاتمی‌کیا نصب شود.
کد خبر: ۶۷۱۲۶۱
تابلو نقاشی به جای پرشیا

تصور قرار گرفتن نقاشی‌های آیدین آغداشلو بر دیوار اتاق مجید مجیدی هم می‌تواند جالب توجه باشد. حالا چرا این همه تصور؟ چون علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در حاشیه حضور در سرای اندیشمندان نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار ما گفت از اهدای آثار تجسمی به جای جوایز نقدی به برگزیدگان جشنواره فیلم فجر حمایت می‌کنیم و این اقدام مورد حمایت ماست.

پیش از این رییس سازمان سینمایی هم اعلام کرد در جشنواره فیلم فجر سال جاری و همین‌طور دیگر جشنواره‌های فیلم، قصد دارد به عنوان جایزه به برگزیدگان، آثار نفیس تجسمی هنرمندان صاحب‌نام کشورمان را هدیه کند.

این خبر در کارنامه فرهنگی دولت می‌تواند اتفاق مثبتی محسوب شود. تیم هنری و مشاوران دولت یازدهم طی چند ماه گذشته بارها از رونق اقتصاد هنر سخن گفته‌اند.

از سوی دیگر در اغلب مراسم گشایش نمایشگاه‌های هنری در گالری‌ها شاهد حضور معاون هنری وزیر ارشاد، مشاور اقتصادی وزیر در امور هنری و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی بوده‌ایم. حتی در چند مورد علی جنتی به عنوان وزیر نیز شخصا در مراسم گشایش برخی نمایشگاه‌های تجسمی حضور یافت تا حمایت خود را نشان دهد.

حالا به این جمع باید رییس سازمان سینمایی را هم افزود؛ فردی که اتفاقا به هیچ وجه با هنرهای تجسمی بیگانه نیست و عملکردش به عنوان رییس موسسه اکو خود گویای توجه او به این هنر است.

البته باید آن سوی ماجرا را هم بررسی کرد؛ این‌که آیا خود سینماگران حاضرند به جای جوایز نقدی آثار هنری به آنها اهدا شود؟ یا حتی هنرمندان تجسمی حاضرند آثارشان را به جای شرکت در حراج‌های معتبر داخلی و خارجی یا فروختن به مجموعه‌داران، به سینماگران هدیه کنند؟ این پرسش‌ها باید قبل از عملیاتی شدن این طرح، حتما کارشناسی شود.

سجاد روشنی ‌- گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها