چه کشورهایی از راه تجارت به رژیم صهیونیستی پول می‌رسانند

دست شیطان در جیب کیست؟

موج کشتار رژیم صهیونیستی حداقل در بازه زمانی یک ماهه گذشته بسیاری را به این فکر فرو برده که اساسا اقتصاد لازم برای این حجم از توحش از کجا تامین می‌شود؟ خیلی از کشور‌ها در حرکت‌هایی که بیشتر وجه نمادین آن توانسته مؤثر باشد، دست به تحریم کالا‌های اسرائیلی زده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۰۰۴۸

حرکتی که البته به‌واسطه بعد رسانه‌ای آن تاثیر مهمی در آگاهی از حقیقت دارد، اما در کنار آن باید به شریان‌های اصلی چرخه اقتصادی این رژیم متوحش هم اشاره کرد. اینجاست که گاه تناقض‌هایی دیده می‌شود که عجیب می‌نماید. قطع شریان‌های اقتصادی رژیم اسرائیل، از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به کشور‌های مسلمان و عربی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
رهبر معظم انقلاب ۱۰ آبان در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت‌های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران‌ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت‌ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود کرده و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند. در میانه آمار‌های موجود از میزان واردات کالا‌ها به رژیم صهیونیستی، می‌توان متوجه برخی از این تناقضات شد، ازجمله سهم قابل‌توجه کشور ترکیه در میزان صادرات به این کشور با موضع‌گیری‌های اخیر این کشور در مقابل اسرائیل که همخوانی چندانی ندارد. یا کشور فرانسه که حالا با توجه به فشار افکار عمومی در جریان نسل‌کشی غزه درخواست آتش‌بس فوری دارد، اما همزمان یکی از تامین‌کنندگان مواد لازم اقتصاد این رژیم است. بر طبق آمار‌های جهانی چین ۱۴درصد، آمریکا ۱۱درصد، آلمان ۷/۷‌درصد، سوئیس ۶/۶‌درصد و ترکیه ۲/۶‌درصد از واردات تل‌آویو را تامین می‌کنند. همچنین از نظر قاره‌ای، اروپا ۴۹‌درصد، آسیا ۳۸‌درصد و آمریکا ۱۳‌درصد از واردات رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند، اما عجیب این‌که کشور‌های مسلمان، همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان نفت رژیم صهیونیستی هستند!
به گزارش پایگاه تخصصی «اس‌اندپی گلوبال» اسرائیل تقریبا هیچ نفتی در داخل تولید نمی‌کند و روزانه ۳۰۰هزار بشکه نفت خام برای فرآوری در پالایشگاه‌های حیفا و اشدود وارد می‌کند. براساس آمار‌های این منبع، تقریبا نیمی از این حجم شامل نفت خام قزاقستان است که از طریق بندر نووروسیسک روسیه در دریای سیاه و نفت آذری لایت آذربایجان از طریق خط لوله باکو ــ جیحان (شهری در ترکیه) در دریای مدیترانه به رژیم صادر می‌شود. قزاقستان و آذربایجان، هر دو عضو سازمان همکاری اسلامی بوده و در عین حال از اعضای کشور‌های غیراوپکی گروه اوپک‌پلاس نیز هستند. داده‌های شرکت تحلیلی «کپلر» نشان می‌دهد از اواسط ماه می، اسرائیل نزدیک به ۲۲۰ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده که حدود ۶۰‌درصد آن از دو کشور اکثریت مسلمان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها