جام‌ جم آنلاین کاستی‌های فرهنگی غرب در مساله زنان را بررسی می‌کند

جایگاه زن؛ از باربی غربی تا تمدن‌سازی اسلامی

عضو جامعه روحانیت مبارز:

فعالیت اجتماعی زنان پس از پیروزی انقلاب افزایش چشمگیری یافت

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به در پیش بودن روز زن و بیانات رهبری در دیدار با اقشار مختلف بانوان به بیان جایگاه و حقوق زن در اسلام و لزوم فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان پرداخت.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۸۰

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: آیین مقدس اسلام برای زن اهمیت خاصی قائل است و رهبری در دیدار با اقشار مختلف بانوان به نقش و جایگاه زن پرداختند.

 وی با بیان اینکه زن در اسلام از حقوق بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: زنان در جامعه اسلامی می‌توانند با حفظ شئونات خود در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشند و جایگاهشان محترم است.

ابراهیمی گفت: بعد از انقلاب شاهد رشد و ارتفای جایگاه واقعی زن در جامعه هستیم، حتی در دانشگاه‌های ما در تمام مراحل آموزشی زنان در جایگاه بالاتری از مردان قرار دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: رهبر انقلاب جایگاه زن را به خوبی معرفی کردند و اینکه زنان باید در نظام اسلامی با حفظ جایگاهشان از یک مقام عالی در جامعه برخوردار باشند.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر در نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی در محافل بین‌المللی زنان شرکت کرده و حضورشان بسیار موثر است همچنین در زمینه ورزش نیز از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیانات رهبری در دیدار بانوان تمام مسائل را دربرداشت و زنان نیز باید به توصیه‌هایی که رهبری داشتند عمل کنند تا جایگاهشان در جامعه روز به روز ارتقا پیدا کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: همانطور که رهبری فرمودند بانوان جامعه ما سعی کنند هم در امر خانه‌داری هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی و هم در حکمت و دانش از فاطمه زهرا الگوبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد و ملاک شایسته‌سالاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها