به نظر می‌رسد که کمپین ترور و خرابکاری رژیم صهیونیستی قرار نیست به زودی متوقف شود. به همین دلیل صرفا از طریق ایجاد بازدارندگی است که می‌توان سطح آن را کنترل کرد و یا سبب شد از دستور کار  این رژیم خارج شود.
به نظر می‌رسد که کمپین ترور و خرابکاری رژیم صهیونیستی قرار نیست به زودی متوقف شود. به همین دلیل صرفا از طریق ایجاد بازدارندگی است که می‌توان سطح آن را کنترل کرد و یا سبب شد از دستور کار این رژیم خارج شود.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۸۷
نویسنده منصور براتی | کارشناس مسائل فلسطین

حملات تروریستی امروز رژیم صهیونیستی به دمشق را باید در راستانی کمپین ترور، خرابکاری و حملات سایبری اسرائیلی‌ها برای انتقام‌گیری از افراد، گروه‌ها و کشور‌هایی ارزیابی کرد که در جریان حملات هفتم اکتبر دارای سهم هستند.

در حدود دو ماه اخیر نمونه‌هایی از این اقدامات رژیم صهیونیستی را شاهد بوده‌ایم. برای نمونه می‌توان به هک زیر ساخت‌هایی اشاره کرد که منجر به اختلال در عملکرد پمپ‌بنزین‌های کشور شد. علاوه بر این ترور سردار سید رضی موسوی نیز این دست اقدامات است. البته احتمال سطحی از همکاری بین اسرائیل و گروه‌های تکفیری نیز وجود دارد و به نظر می‌رسد انفجار‌های تررویستی کرمان نیز ناشی از این رویکرد رژیم صهیونیستی است. در تازه‌ترین اقدام نیز این رژیم ‌امروز در دمشق دست به عملیات تروریستی زده است.

‌به این ترتیب باید گفت کمپین ترور، خرابکاری و حملات سایبری رژیم صهیونیستی برای انتقام گیری از مسببان حمله هفتم اکتبر ایجاد شده است، زیرا آن‌ها در این روز ضربه بزرگی دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشانه این است که عملیات طوفان‌الاقصی ضربه‌ای استراتژیک به آن‌ها وارد کرده است، چراکه چنین حمله‌ای در طول تاریخ حدود ۷۵ ساله اسرائیل کم سابقه است. برای نمونه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۴۸ که حدود یکسال طول کشید، حدود ۱۱۷ هزار نفر تلفات داد. اسرائیل در جنگ یوم کیپور نیز که در سال ۱۹۷۳ اتفاق افتاد حدود ۲۷۰۰ نفر کشته داشت.

بنابراین عملیات طوفان الاقصی با حدود ۱۲۰۰ کشته از لحاظ تعداد تلفات در جایگاه سوم قرار گرفته است. البته این عملیات از نظر تعداد اسرا ‌ جایگاه اول را دارد، زیرا سابقه نداشته که آن‌ها ۲۴۰ اسیر داده باشند؛ بنابراین لازم به یادآوری است که عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای استراتژیک به اسرائیل وارد کرده است و رژیم صهیونیستی در‌صدد انتقام گیری از همه افراد، گروه‌ها و کشور‌هایی است که در این عملیات نقش داشته‌اند و به همین دلیل ‌ رژیم صهیونیستی پرونده‌ای جدید برای انتقام گیری ایجاد کرده است.

دراین بین البته باید به پاسخ‌هایی که جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا به این اقدامات تررویستی رژیم صهیونیستی داده است نیز توجه کرد به ویژه موشک‌هایی که اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داد. در واقع‌ عملیات تروریستی امروز در دمشق احتمالا می‌تواند پاسخ رژیم صهیونیستی به آن حملات باشد.
 
نکته دیگر این که به نظر می‌رسد کمپین ترور و خرابکاری اسرائیلی‌ها قرار نیست به زودی متوقف شود. به همین دلیل صرفا از طریق ایجاد بازدارندگی است که می‌توان سطح آن را کنترل کرد و یا سبب شد از دستورکار رژیم صهیونیستی خارج شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
۰
۰
باید با چند موشک هایپر سونیک مرکز موساد را در حیفا نابود کرد. الان جنگ بین سپاه قدس ایران و موساد اسرائیل است و هرگاه آنها مقرهای سپتاه قدس را هدف بگیرند ایران هم مقرهای موساد را باید هدف بگیرد. فقط اینکه مقر های موساد در خاک عراق یا آذربایجان می تواند به لحلظ دیپلماتیک هزینه زا باشد پس بهتر است یکبار هم خود اسرائیل را هدف قرار دهیم و مثل یمن تا آخر پای این حمله بمانیم.

نیازمندی ها