نماینده آفریقای جنوبی در دومین جلسه دادگاه لاهه:

جنایت‌ های رژیم صهیونیستی در غزه از نظام آپارتاید وحشتناک‌تر است

نماینده آفریقای جنوبی در دومین جلسه دادگاه لاهه با بیان اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی از نظام آپارتاید وحشتناک‌تر است، گفت: ما برای پایان دادن به نژادپرستی و اشغالگری اسراییل تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۴۶۰۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، نماینده آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری ضمن سخنرانی در آغاز دومین جلسه استماع دادخوست‌های شفاهی در خصوص پیامد‌های حقوقی اشغال کرانه باختری و بخش شرقی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی گفت که جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه با کرامت انسانی تناقض دارد.

نماینده آفریقای جنوبی در این سخنرانی گفت: تجربه تلخ با رژیم آپارتاید ما را قادر ساخت تا امروز در تثبیت حقوق بین الملل سهیم باشیم، اما حملات اسرائیل به نوار غزه از جنایت‌های رژیم آپارتاید وحشتناک‌تر است.

وی افزود: خشونت و حملات اسرائیل به غزه برخلاف قوانین بین المللی است. باید به فلسطینی‌ها اجازه داد که از حق تعیین سرنوشت خود استفاده کنند. همچنین فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی در پشت دیوار آپارتاید گیر افتاده‌اند. فلسطینی‌ها به طور غیرقانونی تحت عنوان «بازداشت اداری» دستگیر می‌شوند.

نماینده آفریقای جنوبی تصریح کرد: اقدامات اسرائیل باعث بدتر شدن اوضاع فلسطینی‌ها می‌شود. اسرائیل باید در مقابل جنایت‌هایش پاسخگو باشد. هر گونه تأخیر در دستیابی به حل و فصل عادلانه در غزه منجر به چرخه بی پایان خشونت خواهد شد.

وی همچنین گفت: حدود ۳۰ هزار فلسطینی در ۴ ماه گذشته کشته شدند، این فقط آمار نیست، بلکه خون و گوشت مردم فلسطین است. رژیم نژادپرست و اشغالگر اسرائیل زندگی فلسطینی‌ها را نابود و سیطره اسرائیل را تقویت می‌کند.

نماینده آفریقای جنوبی در پایان گفت: ما در مقابل مردم خود و جامعه جهانی متعهد هستیم که برای پایان دادن به نژادپرستی و اشغالگری اسرائیل تلاش کنیم.

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامد‌های حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی از دیروز (دوشنبه) در لاهه آغاز شد و به مدت ۶ روز (۷ اسفند) ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها