ویژه برنامه‌های نیمه شعبان از معاونت صدا معرفی می‌شود

برنامه‌های عیدانه رادیو در جشن میلاد نور

مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ایران، در آستانه سال نو، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را تبریک و گفت و به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های رادیو ایران در سال ۱۴۰۲ پرداخت.
مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ایران، در آستانه سال نو، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را تبریک و گفت و به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های رادیو ایران در سال ۱۴۰۲ پرداخت.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۱۷

مدیر رادیو ایران در ابتدا از موفقیت رادیو ایران در آغاز سال‌جاری، در دومین جشنواره مستند «پژواک» نام برد و تاکید کرد: این شبکه سهم زیادی در جشنواره پژواک داشت، تا جایی که جایزه مردمی هم از آن رادیو ایران شد.

وی ادامه داد: با ساخت برنامه‌های میدانی به استقبال فتح خرمشهر رفتیم و ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت را از شهر‌های قم، شیراز و مشهد تقدیم کردیم. 

آذرمکان درباره برگزاری جشنواره «آیین‌سخن» گفت: مراسم اختتامیه جشنواره آیین سخن ۱۴ تیر همراه با تجلیل و تکریم از پیشکسوتان رادیو برگزار شد.

وی به تمهیدات ویژه رادیو ایران در تهیه و تولید برنامه ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: مسابقه «یک دو صدا» ویژه اشعار آیینی و نوا‌های آیینی بود که با اقبال مردم روبه‌رو شد. 

مدیر رادیو ایران در پاسخ به این سؤال که برای ایام محرم چه تدارک ویژه‌ای داشتید، عنوان کرد: برنامه‌های محیطی «اینجا کربلاست» و «عشق است و آتش و خون» را از کربلا روانه آنتن رادیو ایران کردیم و در دهه آخر صفر از کربلای معلی، برنامه‌های «چهل پرده اشک» و «عشق نام دیگر توست» تقدیم مخاطبان رادیو ایران شد.

آذرمکان اظهار کرد: رادیو ایران با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت چهل‌و‌سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، آیین رونمایی از آثار تولیدی روایت‌های شهدای ایران سرافراز را با عنوان «۱۴۰ شهید، ۱۴۰ روایت» برگزار کرد.

وی با اشاره به ساماندهی بحث «ایرانیاران» و توانمندسازی ایرانیاران تاکید کرد: این اتفاق به تولید بسته‌های آموزشی همچون نرم‌افزار‌های ویرایش صوتی، دوره‌های گویندگی، گزارشگری و ... منجر شد. در این رابطه سامانه‌هایی هم طراحی شد. فعالیت‌های صورت‌گرفته موجب تعامل بیشتر با مخاطبان توسط ایرانیاران گردید. 

مدیر رادیو ایران خاطرنشان کرد: از اول مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس، هفته‌های ایرانی رادیو ایران آغاز شد. هر هفته سراغ یک استان رفتیم و آنتن شبکه متاثر از فعالیت‌ها و تاریخچه هر استان بود و فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی صورت می‌گرفت معرفی شدند. 

آذرمکان با تاکید بر تغییر کنداکتور برنامه‌های این شبکه رادیویی گفت: ما سعی کردیم مفهوم «همه جای ایران سرای من است» را در برنامه‌های رادیو ایران نشان دهیم. به‌ویژه در برنامه‌هایی با محوریت روستا تغییر کنداکتور داشتیم که این اقدام از اول مهرماه و بر مبنای سند تحول سازمان صداوسیما انجام شد. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مخاطب‌محور را با رویکرد هفته‌های فرهنگی رادیو ایران به آنتن اضافه کردیم و به‌صورت ویژه می‌توان به برنامه «زیر آسمان ایران» اشاره کرد.همچنین برنامه زنده «راهی به آبادی» با محوریت پرداخت به روستا‌ها روانه آنتن شد. در این برنامه از چهره‌های نام‌آشنا همچون داوود حیدری در کسوت مجری و گوینده و عباس محبی، به‌عنوان بازیگر و عباس سنجری به‌عنوان گزارشگر بهره بردیم. 

آذرمکان درباره برگزاری رایگان کارگاه‌های آموزشی توضیح داد: کارگاه آموزشی برای ایرانیاران رایگان برگزار می‌شود و تا به امروز به ۲۰ استان سفر داشتیم و برای ایرانیاران کارگاه آموزشی برگزار کردیم. 

وی افزود: در کنار دیگر اقدامات صورت‌گرفته مستند‌هایی با محوریت زنان مقاومت، مدافعان‌حرم، غزه و ... ساخته شد که اقبال مردمی را به‌دنبال داشت و در هفته منتهی به شهادت سردار سلیمانی با حضور برنامه‌سازان رادیو ایران در کرمان حال‌وهوای کرمان را همزمان با حادثه تروریستی برای مخاطبان منعکس کردیم.

مدیر رادیو ایران تاکید کرد: در ایام‌ا... دهه مبارک فجر نیز با پخش برنامه‌های مختلف و برپایی ایستگاه رادیویی در روز ۲۲ بهمن و برنامه «روز خوب پیروزی» همراه و همدل مردم ایران بودیم.

وی از دیگر دستاورد‌های رادیو ایران، به برگزاری جشنواره «گلبانگ‌آزادی» به‌عنوان نخستین جشنواره سرود ملی که در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: این جشنواره یادمان زنده‌یاد استاد جمشید جم، خواننده سرود ماندگار انقلابی «یار دبستانی من» و از پیشکسوتان رادیو است.

آذرمکان در پاسخ به این سؤال که برای برنامه‌های انتخاباتی چه طراحی‌ای داشتید؟ عنوان کرد: در حوزه انتخابات ویژه‌برنامه‌های متنوعی همچون صحن علنی، خانه مردم، موقعیت چهارم و ... را تهیه و پخش کردیم. همچنین مسابقه «پرسا» هم داشتیم که با اقبال مردم روبه‌رو شد. وی به پویش «قهرمان این انتخاب تویی» که به مناسبت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برای ایران‌سازان، امیدان آینده و دانش‌آموزان این سرزمین پرافتخار (ویژه مقاطع متوسطه و رای‌اولی‌ها) و با مشارکت شبکه ملی شاد برگزار شد اشاره کرد که در آن ایرانیاران (شبکه گسترده همراهان افتخاری رادیو ایران) در برنامه «روز انتخاب» از شهر و روستا و محله‌های خود گزارش‌های صوتی و تصویری و عکس‌های انتخاباتی از حضور مردم در پای صندوق‌های رای برای برنامه ارسال کردند و در برنامه پخش شد. مدیر رادیو ایران به برگزاری جشنواره «رویش» با موضوع درختکاری که هر سال رادیو ایران برگزار می‌کند اشاره کرد و در پایان از ویژه‌برنامه‌های متنوع در ماه رمضان و ایام نوروز برای مخاطبان خبر داد و اعلام کرد فایل‌های ارسالی آن‌ها در برنامه پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها