معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی اردبیل گفت: پیرو ابلاغ بیمه تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی کشور، بیمه ۱۳۸ نفر از هنرمندان این استان نیز مورد تایید قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۵۵۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین،و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، توحید دلاورقوام اظهار کرد: از سال گذشته تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی استان همانند هنرمندان سراسر کشور در لیست انتظار بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند که پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح کلان توانست فرصتی را برای برقراری بیمه هنرمندان ایجاد کند.
وی ادامه داد: فعالان حوزه صنایع‌دستی در استان اردبیل بسیار گسترده هستند که تعدادی از این هنرمندان از سال‌های قبل از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار بودند و امیدواریم با شروع روند جدید بتوانیم سایر هنرمندان را نیز برای استفاده از این خدمات معرفی کنیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اردبیل با ۶۰ رشته فعال، یکی از استان‌های پیشرو صنایع دستی کشور است و ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان در ۶۰ رشته فعالیت می‌کنند و در جهان، بیش از ۳۵۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران فعال و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است.
چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها