گزارش «جام‌جم» از رشد معنادار مخاطبان صداوسیما

فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی

«جام‌جم» از پیامک‌های ۱۶۲ گزارش می‌دهد

درخواست‌هایی از جنس پاورقی تا زیرخاکی

سامانه ۱۶۲ سال‌هاست به پل ارتباط خوبی بین مخاطبان و رسانه‌ملی تبدیل شده است. مخاطبان این رسانه به‌راحتی و بدون واسطه خواسته‌های شان را با این سامانه مطرح کرده و همچنین درباره برنامه‌ها و سریال‌های پخش شده اظهارنظر می‌کنند. از آنجا که رسانه‌ملی به مخاطبانش اهمیت بسیاری می‌دهد، نظرات آنها را منعکس کرده و به گوش دست‌اندرکاران ساخت و تولید برنامه‌ها و سریال‌ها می‌رساند.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۷۵
نویسنده صدف تهرانی - گروه رسانه
 
در هفته‌ای که گذشت هم مخاطبان بسیاری دست به گوشی شده و به این سامانه پیامک زدند و نظرات‌شان را در رابطه با برنامه‌ها عنوان کردند. ضمن این‌که درخواست پخش آثاری را داشتند که در گزارش پیش رو به آنها اشاره خواهیم کرد، البته در این میان کلیدواژه‌هایی هم بودند که بارها در پیامک‌ها تکرار شدند. ازجمله تشکر از برنامه‌هایی چون: سید خندان، محفل و زندگی پس از زندگی و این‌که عده‌ای می‌خواستند بدانند
 
فلسطین در افق
یکی از برنامه‌های شبکه افق که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته، «به افق فلسطین» است که در پیامک‌های ارسالی به ۱۶۲ از تولید و پخش این برنامه و همچنین از اجرای مجری و حضور مهمان‌هایی که درباره مسائل مختلف با میزبان به گفت‌وگو می‌پردازند، تشکر شده است. البته یکی از جذابیت‌های این برنامه گفت‌وگوهای بی‌پرده درباره مسائل مهم روز بوده که بسیار مورد توجه مخاطبانش قرار گرفته است.

«پاورقی» دیدنی شبکه ۲
یکی از کلیدواژه‌هایی که در پیامک‌ها تکرار شده تشکر از برنامه «پاورقی» شبکه دو و اجرای محمدرضا شهبازی است. این برنامه با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز، سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد. این برنامه سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند. همچنین این برنامه از حضور نویسندگان طنزپرداز در قسمت‌های مختلف بهره می‌برد.
 
مشاور افق در شبکه ۲
سریال «مشاور» که مدتی پیش از شبکه افق پخش شد، به‌دلیل استقبال مخاطبان روی آنتن شبکه دو هم رفت. در پیامک‌های ارسالی نظرات مثبتی درباره این سریال عنوان شده و از قصه و بازی‌ها تشکر کرده‌اند. مخاطبان بسیاری هم درخواست کرده‌اند بازپخش این سریال در زمان‌های بهتری در نظر گرفته شود تا بتوانند به تماشا بنشینند. در این میان از بازی فرهاد قائمیان هم تشکر شده است.

 کنداکتوری برای فیلم‌بازها
یکی از باکس‌های جذاب تلویزیون به پخش فیلم‌های سینمایی اختصاص دارد که در زمان‌های تعیین‌شده در کنداکتور همه شبکه‌ها قرار دارد. تعداد زیادی از مخاطبان این رسانه درخواست پخش فیلم‌های سینمایی مورد علاقه‌شان را داشتند. ازجمله فیلم‌های بتمن، چهار شگفت‌انگیز و مرد عنکبوتی. در هفته‌های گذشته هم عده‌ای درخواست فیلم‌های هنرمندانی را داشتند و می‌خواستند که آثار این بازیگران از شبکه نمایش پخش شود.

 سریال‌های امنیتی دیدنی
سریال‌هایی که روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی می‌رود معمولا مخاطبان خاصی دارد. مخاطبانی که گاهی تمایل به تماشای بازپخش آنها نیز دارند. در این میان عده‌ای خواستار بازپخش سریال‌های زیرخاکی، پایتخت و نون‌خ بودند. گرچه سریال‌ها اغلب از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شوند اما مخاطبان می‌خواستند این سریال‌ها روی آنتن شبکه‌های دیگر هم برود. نکته بعد این‌که عده‌ای هم از تولید و پخش سریال‌های امنیتی تشکر کرده‌اند و این اقدام رسانه را ارزشمند دانستند. این در حالی است که به‌تازگی مجموعه «رخنه» در این ژانر از شبکه یک پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها