در 30 روز ماه رمضان در هر ساعت از شبانه‌‌روز که یکی از کانال‌های تلویزیون یا رادیو را انتخاب می‌کردید، برنامه‌ای معرفتی برای دیدن یا شنیدن موجود بود تا در ماه خدا ذهن و دل مخاطب به نور الهی روشن شود.
کد خبر: ۵۸۶۸۶۶
کارنامه درخشان رسانه ملی در رمضان

کانال‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی امسال برنامه‌های متعدد تلاوت، قرائت و جمع‌خوانی قرآن را تدارک دیده بودند؛ جمع‌خوانی‌هایی که از حرم‌های مطهر از شهرهای مختلف به صورت مستقیم از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد. در کنار اینها رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف تلویزیون هم مرتب و منظم برنامه‌های قرائت قرآن را با صدای بهترین قاریان بین‌المللی پخش می‌کردند. ترجمه و تفسیر آیات خداوند که از این شبکه‌ها از سوی بهترین مفسران قرآن پخش می‌شد، امکان خوب و مناسب دیگری بود که مردم را با عمق آیات خداوند بیشتر آگاه می‌کرد.

در کنار پخش برنامه های مختلف رادیو و تلویزیون که در این ماه از معنویت لبریز بود، رسانه ملی با راه‌اندازی شبکه مجازی تلاوت امکان شنیدن مداوم آیات الهی را به وجود آورد.

راه‌اندازی شبکه مجازی تلاوت آنقدر تاثیرگذار و مفید بود که آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به عملکرد معارفی رسانه ملی از شبکه مجازی تلاوت قرآن و پخش روزانه ترتیل‌خوانی در شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون قدردانی کرد.

نمره 20 برای رسانه ملی

به گزارش روابط‌عمومی تلویزیون، آیت‌الله جنتی با اشاره به عملکرد مناسب رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و برنامه‌های معارفی که برای روزه‌داران در این ماه در نظر گرفته شده بود از تلاوت‌های ترتیل یک جزء قرآن و به طور ویژه از برنامه‌ریزی مناسب شبکه سه قدردانی کرد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه علمیه قم هم که در برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف تلویزیون حضور پیدا کرده بود با هنرمندانه خواندن برنامه‌های این شبکه گفت: با نگاهی به برنامه‌های شبکه قرآن و معارف تلویزیون متوجه می‌شویم که برنامه‌های معارفی در این شبکه جهش و رشد فوق‌العاده‌ای داشته است و مردم هر آنچه درباب معارف دینی نیاز دارند، می‌توانند در این شبکه پیدا کنند.وی با قدردانی از برنامه‌های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان افزود: صدا و سیما در این ماه هر آنچه را باید انجام می‌داد، انجام داد و به معنای واقعی سنگ‌تمام گذاشت.

آیت‌الله سید احمد خاتمی هم که روز عید فطر در برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف تلویزیون حضور پیدا کرده بود، گفت: صدا و سیما با هوشمندی در عرصه‌های مختلف بسیار خوب عمل کرده است.

وی تاکید کرد: نمره عملکرد صدا و سیما در ماه رمضان در حوزه معارفی و دینی 20 است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امام‌جمعه قزوین هم در خطبه‌های نماز عید فطر از عملکرد رسانه ملی در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و گفت: برنامه‌های امسال کاملا حال و هوای رمضانی داشت.

حجت‌الاسلام عابدینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر افزود: صدا و سیما در ماه رمضان فرصت مناسبی برای مردم ایجاد کرد تا بیشتر از فضای این ماه استفاده کنند.

آیت‌الله قربانی، نماینده ولایت فقیه و امام‌جمعه رشت نیز در نماز عید فطر درباره عملکرد رسانه ملی در ماه رمضان امسال گفت: باید از صدا و سیما تشکر کنم.

نه‌تنها از صدا و سیمای مرکز گیلان بلکه از صدا و سیمای کل کشور. باید خدا را شاکر باشم که امروز صدا و سیما به دانشگاهی تربیتی و سازنده تبدیل شده است. عملکرد رسانه ملی به گونه‌ای است که گاهی به ما فکر می‌دهد، یعنی طرز تفکری را که ما باید به جامعه عرضه کنیم از صدا و سیما می‌‌گیریم.

آیت‌الله قربانی در ادامه گفت: توجه به معارف غنی و فاخر اسلامی در برنامه‌سازی‌ها، توسعه فرهنگ قرآنی، توجه جدی و محوری به جایگاه رفیع مرجعیت، پرداخت هنرمندانه و نوآورانه به مباحث دینی با هدف جذب جوانان،‌ ابهام‌‌زدایی و پاسخ به شبهات دینی با بهره‌گیری از ابزار هنر، اندیشه و فناوری و تلاش برای گشودن پنجره زندگی ایرانی به سمت افق روشن دین از برکات برنامه‌های دینی صداوسیما بویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی است.

حجت‌الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم ماه رمضان امسال، برنامه‌های صدا و سیما را پیگیری کرده است. وی یکی از مخاطبان همیشگی برنامه‌های سحر و افطار رادیو و تلویزیون بوده و تقریبا همه آنها را رصد کرده است.

سالک درباره برنامه‌های معارفی صدا و سیما به جام‌جم گفت: برنامه‌های سحر و افطار رادیو و تلویزیون امسال خیلی خوب بود. تلاوت‌ها و قرائت‌های متنوع قرآن، ادعیه، تفاسیر و... عالی و مفید بود و عملکرد صدا و سیما در این زمینه قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اجرای خوب حسن سلطانی در برنامه سحرگاهی ماه خدا که از شبکه یک پخش می‌شد، گفت: اجرای آقای سلطانی قابل توجه بود.

وی با اشاره به برنامه خوب ماه عسل که از شبکه سه پخش می‌شد، گفت: از دیگر برنامه‌های خوب صدا و سیما در ایام ماه مبارک ماه رمضان برنامه نان و خرما بود که از رادیو معارف پخش می‌شد و محتوا و ساختار آن نشان می‌داد که برای این برنامه زحمت زیادی کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام سالک با قدردانی از صدا و سیما که امکان استفاده مردم از بیانات حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی و... را فراهم کرده بود، گفت: مباحث آیت‌الله مکارم شیرازی در باب پاسخ به شبهات بسیار عالی بود. این‌گونه برنامه‌ها باید تقویت شوند.

سالک از انتخاب جملات فرزانگان و بزرگان که در ماه رمضان از شبکه‌های مختلف پخش می‌شد هم قدردانی کرد و گفت: نحوه و اجرای این جملات بسیار زیبا و تاثیرگذار بود.

فاطمه آلیا،‌ نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و رئیس فراکسیون معلولان هم درباره عملکرد صدا و سیما در ماه رمضان امسال گفت: امسال رسانه ملی موفق‌تر از سال‌های قبل عمل کرد و نظم، ترتیب و پوشش برنامه‌های شب‌های احیا که در سراسر کشور برگزار شد، بسیار عالی بود و همگان از آنها استفاده کردند.

وی پخش سخنرانی‌های مذهبی از مراجع و روحانیون طراز اول را از نقاط قوت رسانه ملی ذکر کرد و گفت: شبکه سه در پوشش برنامه‌ها و پخش قرآن و سخنرانی به نظر من موفق‌تر از شبکه‌های دیگر عمل کرد.

آلیا درباره سریال‌های ماه رمضان گفت: برنامه‌ریزی برای پخش این سریال‌ها بسیار خوب بود.نمایش سریال‌ها بعد از اذان مغرب و عشا آغاز می‌شد و تا پایان شب ادامه داشت که در این میان سریال مادرانه محتوای تاثیرگذاری داشت و سریال دودکش هم مردم را سرگرم می‌کرد.

این نماینده مجلس از توجه رسانه ملی به معلولان قدردانی کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان رسانه ملی برای معلولان هم سهمی را در نظر گرفته بود و در این جهت برنامه‌سازی کرده بود که این حرکت قابل قدردانی است و امیدوارم این حرکت ادامه پیدا کند.

 سریال‌هایی برای همه سلایق

چند سالی است که سریال‌هایی که به مناسبت ماه رمضان تولید و پخش می‌شوند، ضیافت رسانه ملی را در این ماه کامل می‌کند. این سریال‌ها تاکنون توانسته‌اند بیشترین مخاطب را در طول سال از آن خود کنند.

کارگردانان و نویسندگان مختلف تبحر و خلاقیت خود را با ساخت این سریال‌ها به نمایش عمومی گذاشته‌اند.

سریال‌های ماه رمضان باعث شده تا موضوعات معناگرا، کمدی، اجتماعی، خانوادگی و...در رسانه ملی به پختگی برسند. بازیگران زیادی با این آثار دوران شکوفایی و شهرت را تجربه کرده‌اند.

امسال هم سریال‌هایی مانند دودکش و مادرانه توانستند نظر بسیاری از مردم، منتقدان، فعالان رسانه‌‌ای و فرهنگی را با خود همراه کنند. بسیاری از مردم به تماشای سریال مادرانه نشستند تا ببینند که خانواده و پدر و مادر چه تاثیر شگرفی در تربیت فرزندان و آینده آنها دارند.

سریال دودکش هم سریالی کمدی بود که مسائل روز جامعه و خانواده‌ها را با روایتی طنز بازگو می‌کرد. هر کدام از این سریال‌ها مخاطبان خاص خود را داشتند، گروهی مادرانه و روایت جدی آن را می‌پسندیدند و گروهی هم دودکش را تماشا می‌کردند تا هم سرگرم شوند و هم ببینند که آدم‌های دیگر جامعه چگونه با سختی‌ها و مشکلات رو در رو می‌شوند و‌ آنها را حل و فصل می‌کنند.

نظرسنجی‌هایی که سایت‌های مختلف درباره سریال‌های ماه رمضان برای عموم گذاشتند، آمار متفاوتی را نشان می‌دهد که همین تفاوت نشان می‌دهد سلایق مردم در انتخاب یک سریال متفاوت است و تلویزیون تقریبا امسال توانست سلیقه‌های مختلف را راضی کند.

در نظرسنجی باشگاه خبرنگاران 597 هزار و 326 نفر شرکت کرده‌اند. در این نظرسنجی سریال مادرانه با کسب 38.24 در رتبه اول قرار دارد و سریال دودکش با کسب 37.41 در رتبه دوم قرار گرفته است.

سایت جام‌جم آنلاین هم در یک نظرسنجی، نظر مردم را درباره سریال‌های ماه رمضان امسال جویا شد. در این نظرسنجی سریال دودکش با کسب 51 امتیاز در ردیف اول و سریال مادرانه با کسب 44 درصد آرا در ردیف دوم قرار گرفته است.

قدردانی رئیس سازمان بهزیستی از صداوسیما

رئیس سازمان بهزیستی در نامه‌ای از رئیس رسانه ملی به دلیل مخاطب قرار دادن جامعه هدف این سازمان در سریال‌ها، برنامه‌های ترکیبی، برنامه‌های نمایشی و برنامه‌های ویژه افطار قدردانی کرد.

به گزارش فارس، همایون هاشمی نامه خود را این گونه آغاز کرده است: با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و احترام، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، ماه تزکیه نفس و همچنین تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، به این وسیله از این‌که در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشیدن به مردم از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از واقعیت جامعه ایران اسلامی تلاش نموده و با دیدگاه خاص حاکم در رسانه ملی که برگرفته از اصول اسلامی و ملی کشور است نسبت به توسعه‌ فرهنگ نیکوکاری و ترویج اخلاق انسانی و ضرورت توجه و پرداختن به همنوعان با هدف ایجاد نشاط و امید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی کمر همت بسته‌اید کمال قدردانی را می‌نمایم.

وی در ادامه تاکید کرده است، بدیهی است سازمان بهزیستی کشور به عنوان اصلی‌ترین سازمان تخصصی و اجتماعی کشور، بدون یاری اصحاب رسانه و درصدر آنها رسانه ملی نخواهد توانست در دستیابی به اهداف خود که توانمندسازی و به زیستن افراد جامعه هدف براساس اصول 21 و 29 قانون اساسی است در حد مطلوب دست یابد.

هاشمی افزوده است، از این‌که در این ماه پر برکت با مخاطب قرار دادن جامعه هدف این سازمان در سریال‌ها، برنامه‌های ترکیبی، برنامه‌های نمایشی، برنامه‌های ویژه افطار در شبکه‌های مختلف سیما، خاصه برنامه پرمخاطب «ماه عسل» شبکه سه که با اجرای مجری توانمند، جناب آقای علیخانی جامعه هدف این سازمان را که بحق از بهترین بندگان خداوند متعال هستند مورد توجه قرار داده و مسیر ما را در توسعه خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر هموار گردانید، موجب خرسندی و سپاسگزاری ویژه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یحیی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
فقط سریال مادرانه خوب بود

نیازمندی ها