علاوه بر وتو چین و روسیه

«مصر» هم به قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه رای مثبت نداد

سخنگوی وزارت خارجه مصر بار دیگر از رای ممتنع این کشور به قطعنامه ضد سوری کشورهای غربی در شورای امنیت دفاع کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۹۶
«مصر» هم به قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه رای مثبت نداد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر با دفاع از رای ممتنع مصر در شورای امنیت به قطعنامه ضد سوریه این موضع را طبیعی دانست.

ابو زید در گفت‌وگو با روزنامه الاهرام مصر گفت: قطعنامه کشورهای غربی درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، بدون ادله محکم بود.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: نباید فراموش کنیم که شش کشور در شورای امنیت به این قطعنامه رای ندادند؛ روسیه و چین که رای منفی دادند و کشورهای مصر، اتیوپی، قزاقستان و بولیوی نیز رأی ممتنع دادند و باید توجه داشت که موضع مصر در قبال استفاده از سلاح شیمیایی کاملا واضح و روشن است.

روز سه شنبه گذشته، کشورهای غربی تلاش داشتند قطعنامه‌ای را در شورای امنیت علیه سوریه و به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به تصویب برسانند که با وتوی چین و روسیه مواجه شد. مصر و سه کشور دیگر نیز رأی ممتنع دادند.

پس از این رأی‌گیری «عمرو ابوالعطا» نماینده مصر در سازمان ملل گفته بود: قطعنامه مذبور به دلایل نا مشخصی اصلی‌ترین عنصر در تحقیق را که همان ادله متقن و محکم است را نادیده گرفته بود که این امر باعث می‌شد این قطعنامه سیاسی شود.

پیش از این نیز در اکتبر سال 2016 مصر علی رغم فشار عربستان، به قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره حلب رأی مثبت داد و موجب خشم مقامات سعودی شد. «المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل، رأی مصر را موجب تأسف دانسته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها