احتمال بازگشت ‌اسرائیل به جنگ‌ سایه‌ها
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

احتمال بازگشت ‌اسرائیل به جنگ‌ سایه‌ها

‌در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

افزایش اعتبار برای تقابل با اسرائیل

 منطقه وارد مرحله جدیدی شده و رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است و ملت‌های منطقه اعتبار جدیدی برای تقابل با اسرائیل به دست آورده‌اند.
 منطقه وارد مرحله جدیدی شده و رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است و ملت‌های منطقه اعتبار جدیدی برای تقابل با اسرائیل به دست آورده‌اند.
کد خبر: ۱۴۵۲۳۴۳
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

عملیات «وعده صادق» را باید عملیاتی تاریخ‌ساز در منطقه و جهان تلقی کرد که سبب شد اعتبار منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ترمیم شود. لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی در حدود شش ماه گذشته تجاوزات زیادی علیه ملت‌های منطقه از جمله مردم غزه، لبنان و سوریه داشته که سبب کشتار بیش از ۳۳ هزار زن و کودک و مجروح شدن بیش از ۷۶ هزار نفر از اهالی غزه شده است. 

این در حالی است که آخرین اقدام ماجراجویانه رژیم صهیونیستی حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود که منجر به شهادت مستشاران کشورمان شد. این اقدام پیامد‌های خطرناکی برای منطقه و جهان به همراه داشت. به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت خود برای طرح موضوع در سازمان‌های بین‌المللی استفاده کرد. به این شکل شورای امنیت به درخواست ایران تشکیل جلسه داد. اما با توجه به جانبداری‌های کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس حتی یک بیانیه نیز علیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حمله به کنسولگری ایران صادر نشد.

بنابراین جمهوری اسلامی ایران تنبیه رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد و با انجام عملیات وعده صادق که یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های ترکیبی محسوب می‌شود، توانست اعتبار منطقه‌ای و جهانی خود را ترمیم کند. البته لازم به یادآوری است که جمهوری اسلامی ایران از همه توان نظامی و موشکی خود در این عملیات استفاده نکرد و صرفا هشداری جدی به رژیم صهیونیستی داد.

‌به این ترتیب رژیم صهیونیستی نیز با تجزیه و تحلیل پیامد‌های این حمله متوجه شده است که اگر دست به ماجراجویی جدیدی بزند، ایران با شدت بیشتری اسرائیل را مورد هدف قرار خواهد داد.

این در حالی است که به تازگی نیز شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه داد. اما نتوانست به یک جمع بندی برسد، هدف آمریکا انگلیس و فرانسه این بود که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند. اما موضع گیری اکثر کشور‌ها به ویژه چین و روسیه سبب شد که طرح آمریکا ناکام بماند.

با توجه به این مسائل می‌توان گفت به نظر می‌رسد منطقه وارد مرحله جدیدی شده و رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است و کشور‌ها و ملت‌های منطقه اعتبار جدیدی برای تقابل با اسرائیل به دست آورده‌اند. 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که هدف جمهوری اسلامی ایران در این عملیات آسیب رساندن به انسان‌ها نبود، بلکه به دنبال فلج کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی بود. به همین دلیل انجام این عملیات موجب تحسین ملت‌های آزاده جهان شد. در واقع جمهوری اسلامی ایران به دقت به اهداف از پیش تعیین شده خود حمله کرد و این نشان داد که جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه دارای قدرت بازدارندگی بالایی است، جنبه‌های انسانی را نیز در عملیات‌های نظامی مورد توجه قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها