در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

صهیونیست‌ها بر لبه پرتگاه تاریخ

 یک کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه مساله تنبیه رژیم صهیونیستی در جای خود باقی است، گفت: افزایش ارسال و تماس‌ها از سوی پایتخت‌های مختلف با وزیر امور خارجه کشورمان نیز نمی‌تواند در اصل موضوع تاثیرگذار باشد.
 یک کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه مساله تنبیه رژیم صهیونیستی در جای خود باقی است، گفت: افزایش ارسال و تماس‌ها از سوی پایتخت‌های مختلف با وزیر امور خارجه کشورمان نیز نمی‌تواند در اصل موضوع تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۱۴۵۱۷۸۶

‌به گزارش جام جم آنلاین، سید رضا صدرالحسینی درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در برابر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر نکته‌ای را مطرح کردند که حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در واقع بر اساس عرف بین الملل حمله به خاک ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس اسرائیل همه حقوق روابط بین‌الملل را زیر پا گذاشته و از خطوط قرمز نیز عبور کرده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به موضوع تنبیه رژیم صهیونیستی نیز اشاره کردند و گفتند؛ رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.

مساله آتش بس و تنبیه رژیم صهیونیستی

صدرالحسینی درباره اینکه برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا در صورت انجام آتش بس انتقام از جانب جمهوری اسلامی گرفته خواهد شد یا خیر؟ به جام جم آنلاین گفت: این مسائل دو پرونده جدا هستند. هر چند در اصول و کلیات با یکدیگر ارتباط دارند. در این بین باید توجه داشت که قطعا رسانه‌های مختلف بین‌المللی که منتسب به نظام امپراطوری رسانه‌ای هستند، این موضوعات را بشدت با هم مداخله خواهند داد. اما در واقع باید توجه داشت که حتما موضوع تنبیه رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که در ۷۲ ساعت گذشته نیز هیچ پیشرفتی در خصوص موضوع آتش بس موقت مورد نظر رژیم صهیونیستی نیز به وجود نیامده است و به احتمال زیاد مساله تحمیل اراده رژیم صهیونیستی به مقاومت فلسطین بدون توجه به شروط مشروع فلسطینی‌ها انجام نخواهد شد. 

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه به این شکل مساله انتقام در جای خود باقی است، درباره افزایش تماس‌ها با وزیر امور خارجه کشورمان نیز بیان کرد: ارسال پیام و تماس‌ها از جانب پایتخت‌های مختلف با وزیر امور خارجه کشورمان نیز نمی‌تواند در اصل موضوع تاثیرگذار باشد و در تمام پاسخ‌های ارائه شده موضوع جنایت رژیم صهیونیستی و اقدام غیر حقوقی و ضد دیپلماتیک آن‌ها تذکر داده شده است.

‌دلیل عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

وی درباره مسائل مختلف مطرح شده در خصوص عقب نشینی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خان یونس نیز توضیح داد: سوال اینجاست که این نیرو‌ها برای انجام عملیاتی جدید و سهمگین به منطقه رفح عقب نشینی کرده اند؟ یا اینکه این مساله به دلیل شکستی بوده که رژیم صهیونیستی از مقاومت خورده است؟

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: البته فرضیه دوم دقیق و صحیح است، زیرا رژیم صهیونیستی در عملیات‌های زمینی خود بجز کشتار مردم به هیچ موفقیت نظامی دست نیافته و در عملیات‌های زمینی نظامی دچار شکست و تلفات زیادی شده است. 

صدرالحسینی یادآور شد: البته انجام عملیات در رفح به طور کامل منتفی نیست. در واقع باید توجه داشت که با گذشت زمان آمادگی نیرو‌های مقاومت در رفح نیز افزایش پیدا کرده است و این مساله مورد توجه رژیم صهیونیستی نیز قرار خواهد گرفت.

افزایش ترس در سرزمین‌های اشغالی

این کارشناس مسائل منطقه درباره چرایی مطرح شدن زمان‌های مختلف برای تنبیه رژیم صهیونیستی در رسانه‌های مختلف جهان نیز توضیح داد: در مدت حدود ۱۰ روزی که از شهادت مستشاران جمهوری اسلامی ایران در دمشق می‌گذرد، فشار و استرس و شرایط ویژه‌ای بر رژیم صهیونیستی تحمیل شده است.

وی ادامه داد: برای نمونه فروشگاه‌های بزرگ از نظر کالا‌هایی مانند مواد غذایی، آب معدنی و برخی لوازم بهداشتی خالی شده است،، چون بیشتر ساکنان سرزمین اشغالی این روز‌ها در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند و هر لحظه منتظر تنبیه جمهوری اسلامی به دلیل اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در کنسولگری ایران در دمشق هستند.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه این مسائل به افزایش استرس مقامات رژیم صهیونیستی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی منجر شده است، یادآور شد: البته ممکن است این عملیات روانی از سوی رژیم صهیونیستی نیز انجام شود.

 این کارشناس مسائل منطقه درباره ا‌هداف رژیم صهیونیستی از انجام چنین عملیات روانی نیز توضیح داد: آن‌ها تلاش می‌کنند سطح انتظارات را در جامعه ایران بالا ببرند. به این شکل هر اقدامی صورت بگیرد، انتظارات ایجاد شده را پاسخ نخواهد داد. برای نمونه اگر عملیات در تل آویو نیز انجام شود، ممکن است این اقدام را کوچک به حساب بیاورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها