لباس‌هایی برای یک بام و دو هوای بهار

احتمالا شما هم انواع شوخی‌هایی که این روزها با آب و هوا می‌شود را در فضای مجازی خوانده‌اید، این که صبح‌ها زمستان است، ظهر تابستان، عصری بهار و غروب پاییز! این‌که چهار فصل سال را می‌توان در یک روز خلاصه تجربه کرد. هم ابری است، هم بارانی، هم آفتابی و هم سرد و هم گرم.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۱۷

یکی از دغدغههای اغلب مردم در این روزها سرما نخوردن و چه لباسی پوشیدن است. در واقع بهار و بخصوص اردیبهشت از آن دست ماهها و فصلهایی است که صبح که از خواب برمیخیزیم نمیدانیم دقیقا لباس خنک باید پوشید یا گرم، باد و بارانهای بهاری سردرگمی عجیبی در پوشش شهروندان به وجود میآورد.

امروز در این مطلب به شما میگوییم، سراغ چه لباسهایی بروید و چه جنس بپوشید تا در این آب و هوا گذرتان به دوا و دکتر و فین فین کردن نیفتد!
نه سرما بخورید و نه عرق بریزید.

اول اینکه در فصل بهار کمد لباسهایتان را یک زیر و روی اساسی کنید، بهطور طبیعی باید خودمان را برای آغاز فصل گرما و جمعآوری لباسهای زمستانی و ضخیم آماده کنیم اما لابهلای این تغییرات و زیر و رو کردنها دو جنس لباس برای روزهای بهاری حسابی به کارتان میآید و دقیقا موضوع امروز ما همین دو جنس خاص و کار راهانداز است.

1ـ لباسهای پنبهای و نخی: این جنس لباس یکی از پرطرفدارترین پارچهها و بهترین جایگزین لباسهای زمستانی برای پوشش در فصل بهار است؟ چرا؟ کارشناسان مد و لباس اصطلاح جالبی دارند میگویند لباسهایی از این جنس پارچه شان تنفس میکند، نفس میکشد دلیلش هم این است که مهمترین ویژگی پارچه پنبهای و نخی قابلیت رد و بدل کردن هوا است این نوع جنس پارچه مانع از ایجاد تعریق روی سطح پوست میشود و تقریبا بهترین پارچهای است که اجازه نمیدهد هوای گرم بین پوست انسان و لباس باقی بماند.

یک ویژگی دیگر هم در این جنس پارچه وجود دارد که آن را برای فصل بهار پوششی مناسب میکند، نرم و لطیف بودن که بهدلیل ظرافت بهکار رفته در پارچه است و باعث میشود در عین جابهجایی هوا شما احساس راحتی و سبکی ویژهای داشته باشید.

از قدیم گفتهاند عیب میجمله بگفتی هنرش نیز بگو، تا اینجا هنرش را گفتهایم یک عیب اساسی هم در جنس پنبهای، نخی وجود دارد، این جنس لباسها معمولا دوام کمی در برابر استفاده مداوم و شستوشو دارند، به قول معروف بشور و بپوش نیستند و شکل ظاهری آن خیلی زود تغییر میکند و از ریخت میافتد اما با این حال همه کارشناسان در این که بهترین انتخاب برای لذت بردن از بهار و هوای آن همین جنس لباسهاست اجماع نظر دارند.

2ـ لباسهای کتان: گزینه دوم ما بیشتر برای آقایان کاربرد دارد، صحبت از لباسهای کتان است، این جنس پارچه هم که شلوارهای آن معروف است هواداران زیادی بویژه در بین آقایان دارد، چون هم میتواند اسپرت باشد و هم تا حد زیادی نیمهرسمی که قابلیت پوشیدن در محل کار را هم دارد. از طرفی بهدلیل نگه نداشتن گرما میان پوست بدن و پارچه یکی از گزینههای اصلی پوشش در فصل دل انگیز بهار است. شاید کمتر شنیده باشید، اما لباسهایی از جنس کتانِ مرغوب، بدن شما را تازه و خنک نگه میدارد. پس برای رفتن به محل کار یا مهمانی حتما پوشیدن کتهای کتان و بهاری را تجربه کنید. حالا شاید خانمها بگویند این که فقط شد برای آقایان، اما نگران نباشید، خانمها هم میتوانند با شلوار و مانتوهایی از این جنس و با رنگ روشن پوشش خود را بهاری کنند.

بهطور طبیعی لباس کتان هم در کنار امتیازات ویژهای که به آن اشاره کردیم، نقصانهایی هم دارد، مهمترین نقص آن را احتمالا همه میدانیم، بله دقیقا درست حدس زده اید، این لباسها خیلی زودتر از آنچه فکرش را میکنیم چروک میشوند و ظاهر بدی به خود میگیرند. کافی است یک تاکسی یا مترو سوار شوید و تکیه دهید! احتمالا بعد از پیاده شدن برخی خطوط چروک شما را ناراحت میکند، اما خب در برابر همه ویژگیهای مثبت و راحتی این جنس لباس، شاید بتوان از تنها ایراد آن چشمپوشی کرد

مهیار عربی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها