اسپیس اکس ماهواره جاسوسی آمریکا را با موفقیت پرتاب کرد+عکس

اسپیس اکس ماهواره‌ای جاسوسی متعلق به یکی از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را با موفقیت در مدار زمین مستقر کرد.
کد خبر: ۱۲۹۶۲۳۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، راکت فالکن۹ روز گذشته ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران از پایگاه فضایی کندی پرتاب شد و مأموریت NROL-108 را آغاز کرد. این راکت ماهواره جاسوسی متعلق به دفتر ملی شناسایی (NRO) را به مدار برد. دفتر ملی شناسایی یکی از آژانس‌های فوق سری در وزارت دفاع آمریکا به شمار می‌رود به همین دلیل اطلاعات چندانی از این ماهواره و خصوصیات آن به غیر از نام مستعار گوریل (gorilla) در دست نیست.
 
اسپیس اکس ماهواره جاسوسی آمریکا را با موفقیت پرتاب کرد+عکس

این مأموریت ابتدا قرار بود سه روز قبل (۱۷ دسامبر) قبل انجام شود ولی به دلیلی مشکلات فنی به دیروز موکول شد. تقریباً هشت دقیقه پس از پرتاب مرحله اول راکت فالکن ۹ در محل تعیین شده در دماغه «کیپ کاناورال» واقع در فلوریدا فرود آمد و هفتادمین بازیابی موفق مرحله اول راکت فالکن را برای شرکت اسپیس اکس رقم زد.
نکته جالب اینکه اسپیس اکس معمولاً مرحله اول راکت‌هایش را روی کشتی خودران و در اقیانوس اطلس فرود می‌آورد، اما در این مأموریت مرحله اول راکت روی خشکی فرود آمد. NROL-108 بیست و ششمین و آخرین پرتاب اسپیس اکس در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.
 
اسپیس اکس ماهواره جاسوسی آمریکا را با موفقیت پرتاب کرد+عکس

مأموریت اصلی ماهواره مورد بحث مشخص نیست و دولت آمریکا نیز هدف از استقرار آن در مدار زمین را اعلام نکرده است. دفتر ملی شناسایی ایالات متحده با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که این ماهواره قابلیت «دفاع از خود» را دارد و به مأموریت این آژانس در محافظت از جنگ افزارها، منافع و دوستان آمریکا اشاره کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها