اردوغان:

جهان باید ماهیت تروریستی اسرائیل را درک کند

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بار دیگر به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد و گفت: جهان باید بداند و درک کند که اسرائیل یک حکومت تروریستی است.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اردوغان که در جریان شرکت در مراسم افتتاح هفتمین مرحله از بزرگراه شمال مرمره به استانبول سخن می‌گفت، همچنین تأکید کرد: ضرورت دارد، تمام جهانیان ماهیت اسرائیل به عنوان یک دولت تروریست را درک کنند.

وی خطاب به همه کشورهای مسلمان گفت: فلسطین با گریه‌های همه این بچه‌های کوچک در انتظار ماست.
اردوغان بار دیگر افزود: ترکیه در همه محافل و با استفاده از نقشه [گذشته سرزمین‌های اشغالی] این مسأله را نشان خواهد داد که چگونه اراضی فلسطینی با اقدام توسعه طلبانه حکومت تروریست اسرائیل  از سال ۱۹۴۷ تاکنون کاهش یافته است.

رییس جمهوری ترکیه همچنین به ویژه جوانان را مورد خطاب قرار داد و از آنان خواست ماهیت اسرائیل را به خوبی درک کنند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه نیز سه‌شنبه شب بدون اشاره به کشور خاصی در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفته بود: برخی امنیت اسرائیل را فراتر از هرچیزی قرار داده‌اند و چشمان خود را به روی جنایت‌های جنگی و ضد بشری تل‌آویو در نوار غزه می‌بندند.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات اخیر ۲۴۸ تن را به شهادت رسانده است.

برپایه این گزارش، از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده هستند.
همچنین در ۱۲ روز گذشته یکهزار و ۹۱۰ فلسطینی ساکن نوار غزه نیز زخمی شدند.
نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ صهیونیست کشته شدند.
کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها