در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد

مقام سازمان ملل: شهرک‌های اسرائیلی در حکم جنایت جنگی است

بازپرس حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، به این نتیجه رسیده ام که شهرک‌های اسرائیلی قطعا در حکم جنایت جنگی است.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۲۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک بازپرس حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه گفت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در حکم جنایت جنگی هستند.
مایکل لینک از کشور‌ها خواست به وضوح برای اسرائیل عنوان کنند که "اشغالگری غیرقانونی" اش بی هزینه نخواهد بود.

لینک که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است این اظهارات را در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو عنوان کرد.

وی گفت: «به این نتیجه رسیده ام که شهرک‌های اسرائیلی قطعا در حکم جنایت جنگی است.»
وی افزود: این یافته‌ها "باید جامعه بین الملل را وا دارد که به روشنی به اسرائیل بگویند اشغالگری غیرقانونی و نیز سرپیچی اش از قانون بین الملل و افکار عمومی بین الملل بی هزینه نمی‌تواند باشد و نخواهد بود. "

اگر چه سیاست‌های رژیم صهیونیستی جهت اخراج و انتقال اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی فلسطین، انتقال اتباع صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی، ایجاد شهرک‌های یهودی نشین غیرقانونی خلاف حقوق بین الملل و به منزله ارتکاب جنایت جنگی در سرزمین‌های اشغالی است، اما با این وجود رژیم صهیونیستی با گسترش روند شهرک سازی سعی دارد هرگونه احتمال تشکیل کشور مستقل و یکپارچه فلسطین را از بین ببرد.

هرچند سازمان ملل و حتی کشور‌های اروپایی مخالفت خود را با گسترش شهرک‌سازی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند، اما هیچ سیاست بازدارنده‌ای تاکنون در برابر این رژیم از سوی جامعه جهانی اتخاذ نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها